نمونه استعلام پایان کار دفترخانه از شهرداری

پایان کار قدیمی شهرداری

یکی از مدارک لازم جهت تنظیم سند ملک و خرید و فروش آن در دفترخانه اسناد رسمی، پایان کار (گواهی پایان ساختمان) است که شهرداری صادر می‌کند.

در صورتی که مالک پایان کار نداشته باشد، استعلام و نامه‌‌ای به شرح زیر از سوی دفترخانه برای شهرداری صادر می‌شود.



گفتنی است با توجه به تبصره ۸ لایحه قانونی اصلاح تبصره‌های ماده ۱۰۰ قانون شهرداری، به منظور روان سازی و کاهش مراجعات غیر ضرور ارباب رجوع، اعتبار گواهی پایان ساختمان و گواهی ساختمان قبل از سال ۱۳۴۹ بدون محدودیت زمانی بوده و مدت اعتبار گواهی عدم خلاف ساختمانی برای کلیه ساختمان‌های در دست احداث، همچنان ۶ ماه از تاریخ صدور خواهد بود.



نمونه استعلام پایان کار شهرداری


شهرداری منطقه ۱ تهران
احتراما نظر به این که آقای محسن محسنی قصد انجام معامله نسبت به شش دنگ ملک به پلاک ثبتی…فرعی از…اصلی واقع در بخش ۲۰ تهران به نشانی ۲۰ متری فلاح ابوذر ۱۴ متری کبر سوریکوچه فاطمی پلاک ۱ را دارند، مستدعی است نسبت به صدور پایانکار مربوطه اقدام فرمائید.
ضمنا با توجه به مستندات موجود که حاکی از احداث ساختمان قبل از سال ۱۳۴۹ می‌باشد در صورت تائید مراتب نسبت به صدور گواهی مربوطه اقدام فرمائید.

علی علوی
سردفتر اسناد رسمی ۲۰۰۰ تهران

راهش آمادگی دارد در رابطه با موضوعات حقوقی مشاوره و خدمات حقوقی و ثبتی دهد. با ما در ارتباط باشید.

Zeen Social Icons

مطالب بیشتر
گلایه‌های یک سردفتر از وضعیت مالی دفترخانه‌ها