راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

افزایش ثبت‌نام دانشجویان پس از اعلام شرایط ویزای جدید امارات

مدارس و دانشگاه‌های امارات پس از اعلام شرایط ویزای جدید، ثبت‌نام دانش آموزان جدید برای سال تحصیلی آینده را افزایش داده‌اند و این کشور را به عنوان یک مرکز آموزشی معرفی می‌کنند.

کارشناسان آموزشی می‌گویند که ویزاهای جدید به جذابیت امارات افزوده و اعتماد مورد نیاز را در بین مردم تزریق کرده است تا دبی را مکانی ایده‌آل برای زندگی و کار بدانند. ظفر راجا، مدیر اجرایی جمز اجوکیشن (GEMS Education)، تأکید می‌کند: «ما از به‌روزرسانی‌های دولت امارات در مورد قوانین ویزا و مزایایی که این قوانین به خانواده‌هایی که می‌خواهند امارات را برای درازمدت خانه خود کنند، استقبال می‌کنیم. به طور کلی، ما شاهد افزایش چشمگیر ثبت‌نام سال به سال در مدارس خود هستیم.»

“این رشد نشان دهنده افزایش تقاضا برای آموزش با کیفیت بالا در میان خانواده‌ها و همچنین جذابیت ماندگار امارات به عنوان مکانی برای زندگی، کار و تشکیل خانواده است. ما معتقدیم که این روند ادامه خواهد داشت. مقررات جدیدی که موانع را از بین می‌برد و ورود و اقامت در امارات را آسان‌تر می‌کند، از جمله برای جوانان…:

کابینه امارات در آپریل ۲۰۲۲ بزرگترین مجموعه اصلاحات و به‌روزرسانی‌ها را در طرح‌های ورود و اقامت خود اعلام کرد. سیستم جدید ویزای ورود، گزینه‌های اقامت جدید و طرح ویزای طلایی (اقامت طولانی مدت) را پوشش می‌دهد.

علاوه بر این، قوانین جدید ویزا اکنون به والدین اجازه می‌دهد تا پسران خود را تا ۲۵ سالگی در مقابل محدودیت سنی قبلی ۱۸ سال حمایت کنند. این در واقع به این معنی است که فرزندان پسر می‌توانند حتی پس از اتمام مدرسه و دانشگاه به زندگی در امارات ادامه دهند.

آشوین اسومول رئیس بخش آموزش جهانی ال. ای. کی کنسالتینگ می‌گوید: «تعبیرات زیادی در مورد تأثیر ویزای طلایی و سبز بر مهاجرت به دبی از سایر نقاط جهان وجود دارد. این بخشی از عاملی است که باعث می‌شود مردم راحت‌تر به دبی بیایند و آن را به پایگاهی ثابت برای خود تبدیل کنند.»

اسومول توضیح می‌دهد که چندین عامل دیگر برای مهاجرت افراد به دبی و امارات و تبدیل آن به محل زندگی خود وجود دارد. «روشی که دبی کووید-۱۹ را مدیریت کرد، یک نمونه موفقیت‌آمیز است. نحوه برخورد با کووید-۱۹ در هند منجر به ترک بسیاری از ساکنان هندی شده است. از اروپا، با افزایش مالیات‌ها، شاهد مهاجرت افراد زیادی خواهیم بود. دبی همیشه یک پناهگاه امن بوده که فعالیت‌های تفریحی زیادی را ارائه می‌دهد. اینها همه عواملی است که منجر به افزایش ثبت‌نام در امارات می‌شود.»

در همین حال، دانشگاه‌های دبی و سایر دانشگاه‌های امارات نیز تأکید می‌کنند که در ثبت‌نام دانشجویان شاهد افزایش هستند. دیلان هانکوت، مدیر ارشد پیشرفت دانشگاه کانادایی دبی (CUD)، اظهار داشت: «ما به عنوان یک موسسه در حال تجربه دوره‌ای از رشد و توسعه‌ای هیجان‌انگیز هستیم. تا حدی، ما معتقدیم که قوانین جدید ویزا به آگاهی در مورد سهولت و مزایای تحصیل در امارات کمک کرده است. قوانین جدید ویزا، آموزش محلی با کیفیت بالا را در اختیار مخاطبان جهانی قرار داده است.»

کارشناسان آموزشی تأکید می‌کنند که احتمالاً دانشجویان بیشتری از خاورمیانه و شمال آفریقا (MENA)، آسیای جنوبی و اروپا در اواخر سال جاری وارد امارات خواهند شد.
با این حال، قوانین جدید در کنار معرفی ویزای طلایی، فرصت‌های جدیدی مانند اعطای ویزای اقامت به اعضای خانواده دارندگان ویزای طلایی را تسهیل می‌کند. این ممکن است ثبت نام دانشجویان در برنامه‌های تحصیلات تکمیلی را نیز افزایش دهد.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.