راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

لیست مدارس ایرانی در دبی

تحصیل در مدارس ایرانی در دبی

اگر می‌خواهید همراه با خانواده خود به دبی نقل‌مکان کنید؛ بهتر است ابتدا با شرایط تحصیل در امارات و مدارس ایرانی در دبی آشنا شوید. سیستم آموزشی در دبی هم مدارس دولتی و هم مدارس خصوصی را شامل می‌شود؛ اگرچه ۹۰ درصد آموزش توسط مدارس خصوصی ارائه می‌شود. در برخی از این مدارس، برنامه‌های درسی آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی یا سایر برنامه‌ها ارائه می‌شوند؛ برای مثال این مدارس در پایان دوره تحصیلی، مدرک کارشناسی فرانسه را ارائه می‌دهند. تحصیلات برای همه کودکان از سن ۵ تا ۱۵ سال اجباری است. آموزش عمومی شامل ابتدایی و متوسطه برای شهروندان رایگان است.

۱- مدرسه خصوصی ایرانی ادب دبی

مجتمع آداب تنها مجتمع آموزشی غیردولتی در خاورمیانه و اولین مدرسه ایرانی بین‌المللی (غیردولتی) در خارج از کشور است. این مجتمع در سال ۱۹۸۹ پس از دریافت مجوزهای لازم از مراجع ایرانی و اماراتی تاسیس شد و هم‌اکنون پذیرای فارسی‌زبانان مقیم امارات است. در این مجتمع آموزش بر مبنای دو سیستم آموزشی دوزبانه و بین‌الملل است که سیستم بین‌الملل در نهایت دیپلم بین‌المللی IB ارائه می‌کند.

​مجتمع آداب فضایی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا از طریق فعالیت‌های فوق برنامه با لذت تحصیل کنند.

تماس با مدرسه خصوصی ایرانی ادب 

  • وبسایت مدرسه خصوصی ادب
  • تلفن: ۹۷۱۴۲۶۳۳۴۰۵+
  • ایمیل
  • آدرس: دبی، القصیص ۱، پشت مرکز البستان، مجتمع آموزشی و بین‌الملل آداب. ساعات کار: دوشنبه تا جمعه (۷:۱۵ تا ۱ بعداز ظهر)

۲. مجتمع خدیجه کبری

مدرسه خدیجه کبری (س)، نماد قدمت و خدمت در تعلیم و تربیت است. این مدرسه در محیطی وسیع، سرسبز و با نشاط، برنامه های متنوع آموزشی و پرورشی و با دبیرانی مجرب و دلسوز فعالیت می نماید.
در بازرسی کارشناسان وزارت تعلیم و تربیت امارات از بخش های مختلف مجتمع که هر سال انجام می شود. این مجتمع  توانسته در سال های تحصیلی گذشته در بازرسی های KHDA رتبه قابل قبول را بدست آورد. و رتبه سال قبل مجتمع  هم با پیشرفت چشمگیر و ارتقاء قابل توجه همراه بوده است.

تماس با مجتمع خدیجه کبری

  • آدرس: دبی – خیابان خالد بن الولید – پشت مجتمع توحید دختران – مجتمع آموزشی حضرت خدیجه(س)الکرامه دبیبردبی ۱۷ امارات متحده عربی
  • تلفن: ۰۰۹۷۱۴۳۹۶۱۰۷۲
  • وبسایت مجتمع آموزشی خدیجه کبری دبی
  • ایمیل:   [email protected]

۳. مجتمع آموزشی سلمان فارسی

کار احداث مجتمع آموزشی سلمان فارسی از ۱۲ بهمن سال ۱۳۷۳ آغاز شده وطی ۸ ماه فاز اول به پایان رسیده است ودر تاریخ ۱۹/۷/۷۴ باحضور جناب آقای دکتر نجفی وزیر وقت آموزش وپرورش جمهوری اسلامی ایران افتتاح گردیده است و فاز دوم درسال ۱۳۸۸ به بهره برداری رسیده است. ومجتمع در سه دوره تحصیلی ابتدایی دوره متوسطه اول ودوره متوسطه دوم دررشته های علوم تجربی وعلوم انسانی و کاردانش رشته طراحی و توسعه صفحات وب به فعالیت خود ادامه می دهد ودرکنار مجتمع بخش احسان ویژه دانش آموزان استثنایی فعالیت دارد.

ساختمان فعلی مجتمع آموزشی سلمان فارسی ازدوبخش وهرکدام در دوطبقه تشکیل شده است وعلاوه براطاقهای اداری دارای ۲۶ کلاس درس یک کتابخانه باظرفیت ۴۵۰۰ جلد کتاب، یک سالن چند منظوره (نمازخانه، اجتماعات و امتحانات) با امکانات لازم می‌باشد. کلیه کلاسهای درس مجهز به تخته هوشمند بوده و مجتمع مجهز به آزمایشگاه های دوره ابتدایی، راهنمایی، آزمایشگاه شیمی، فیزیک و زیست شناسی می‌باشد. مجتمع همچنین شامل سه کارگاه رایانه با ظرفیت بیش از ۴۰ دستگاه رایانه و مجهز به تمام امکانات ، زمین چمن فوتبال ، زمین هند بال ، زمین والیبال ، زمین بسکتبال می‌باشد.

بیشتر بخوانید: سفارت ایران در ابوظبی

تماس با مجتمع آموزشی سلمان فارسی

۴. مجتمع نمونه و بین المللی توحید دختران

مجتمع توحید دختران از دیگر مدارس ایرانی در امارات می‌باشد. این مجتمع آموزشی با این عنوان در سال ۱۳۷۱  برای دانش آموزان ایرانی مقیم کشور امارات تاسیس گردیده و هم اکنون در سه دوره ابتدایی ، متوسطه اول و متوسطه دوم دانش آموز می پذیرد.

دوره متوسطه دوم این مجتمع آموزشی در رشته های  ریاضی فیزیک و علوم تجربی دانش آموز می پذیرد.

مجتمع توحید دختران در سال های تحصیلی گذشته در بازرسی های KHDA رتبه قابل قبول بدست آورده  است .

وبسایت مجتمع نمونه توحید دختران دبیآدرس: UAE-Dubai, Towheed Iranian School Girls, Khalid Bin Al Waleed Rd تلفن:  +۹۷۱۴۳۹۶۱۲۳۴ 

۵.مجتمع نمونه و بین المللی توحید پسران

۶.مجتمع آموزشی شارجه دبی دختران و پسران

مجتمع آموزشی شارجه دبی یکی دیگر از مدارس ایرانی در امارات می‌باشد که دارای دوره های آموزش ابتدایی، راهنمایی، متوسطه، کارودانش و پیش دانشگاهی می‌باشد. و در دو بخش مجزا دختران و پسران فعالیت می‌کند.

آدرس مجتمع: شارجه، نزدیک عجمان، خیابان نعیمیه، مجاور مد رسه ابن خلدون

شماره تلفن: ۵۲۱۲۷۷۱ – ۵۲۱۲۷۷۰ – ۰۶ (۰۰۹۷۱)

فاکس: ۵۲۱۲۷۷۲ – ۰۶ (۰۰۹۷۱)

۷. مدرسه خصوصی ایرانیان

یکی دیگر از مدارس ایرانی در امارات مدرسه خصوصی ایرانیان دبی می‌باشد. این مدرسه در مقطع دبیرستان و راهنمایی کیفیت تدریس قابل قبول تری دارند. همچنین سطح زبان انگلیسی دانش آموزان این مدرسه بالاست.

بیشتر بخوانید: مشاهده هزینه مدارس خصوصی دبی به صورت آنلاین

تعطیلی ۳ مدرسه از ۷ مدرسه ایرانی در امارات

۲.۴/۵ - (۹ امتیاز)
2 نظرات
  1. بهناز می گوید

    با سلام چگونه میشه توی این موارس تدریس گرد؟

  2. ایما واحدی می گوید

    من ارشد مدیریت آموزشی ولیسانس آموزش ابتدایی دارم ۲۱سال خدمت در آموزش وپرورش دارم وبازنشسته هستم از مدیران نمونه وموفق ومدرسان نمونه هستم از رتبه های اول دانشگاه هم هستم مایلم در دبی تدریس یا خدمت اداری داشته باشم مسلط به زبان عربی کوردی وفارسی ومتوسط انگلیسی هم هستم لطفا راهنمایی کنید .

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.