راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

افزایش ضریب حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق در سال ۹۹

افزایش ضریب حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و همسان سازی حقوق در سال ۹۹

(تصویبنامه شماره ۳۷۰۷/ت۵۷۵۹۴هـ مورخ ۲۰/۱/۱۳۹۹ هیئت وزیران)

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی- وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح

سازمان برنامه و بودجه کشور- سازمان اداری و استخدامی کشور

هیئت وزیران در جلسه ۲۰/۱/۱۳۹۹ به پیشنهاد مشترک سازمان‌های برنامه و بودجه کشور و اداری و استخدامی کشور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ماده (۷۶) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- و بندهای (الف) و (ب) تبصره ۱۲ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور، آیین‌نامه اجرایی بندهای یاد شده را به شرح زیر تصویب کرد:

آیین‌نامه اجرایی بندهای (الف) و (ب) تبصره (۱۲) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۳۹۹ کل کشور

ماده ۱- حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۹، پانزده درصد (۱۵%) نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش می‌یابد. پس از اعمال افزایش مذکور، حکم حقوق بازنشستگان متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از بیست و هشت میلیون (۲۸.۰۰۰.۰۰۰) ریال کمتر نخواهد بود.

ماده ۲- حداقل حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق بازنشستگی کشوری و سازمان تأمین اجتماعی نیروهای مسلح و سایر صندوق‌های وابسته به دستگاه‌های اجرایی به میزان هجده میلیون و یکصد و پنجاه و دو هزار و هفتصد و پنجاه (۱۸.۱۵۲.۷۵۰) ریال و حداکثر حقوق آنان هفت برابر حداقل حقوق بازنشستگی تعیین می‌شود.

تبصره- در اجرای ماده (۱) قانون احکام دایمی برنامه‌های توسعه کشور -مصوب ۱۳۹۵- اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و پژوهشی از شمول حداکثر این بند مستثنی می‌باشند.

ماده ۳- در اجرای بندهای (الف) 

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.