راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

در آمریکا چه زمانی و چطور باید با پلیس تماس گرفت؟

بهتر است بدانید زمانی که مورد اورژانسی اتفاق افتاد چه باید بکنید. مهم است بدانید چه زمانی باید با پلیس تماس بگیرید. وقتی با پلیس تماس می گیرید به محافظت از خود و یک شهروند خوب بودن کمک می کنید. شما می توانید با گرفتن شماره ۹۱۱ از هر تلفنی در هر نقطه از ایالات متحده با پلیس تماس بگیرید. همچنین درباره اقدامات لازم پس از تماس اشتباه با ۹۱۱ ، ماهیت پلیس و مسئولیت های آنها آشنا شوید.


چه زمانی باید با ۹۱۱ تماس گرفت

پلیس در آنجا برای کارهای اضطراری و دیگر دلایل حضور دارد.

در تمامی این موارد ضروری با پلیس تماس بگیرید:

  • یک جرم، علی الخصوص اگر هم اکنون در حال انجام باشد، مثل دزدی یا سرقت
  • یک تصادف، علی الخصوص اگر کسی آسیب دیده باشد.
  • حریق
  • یک موقعیت اضطراری پزشکی، مثل حمله قلبی، خونریزی غیرقابل کنترل، یا واکنش آلرژیک
  • خشونت خانگی یا احتمال بدسرپرستی کودکان، یا سوء استفاده جنسی یا فیزیکی از آنها
  • هرچیز دیگری که به نظر اضطراری می اید.

ممکن است زمانی که فعالیت مشکوکی دیدید نیز با پلیس تماس بگیرید:

  • مثل فردی که در حیاط یا در همسایگی شما در حال پرسه زدن باشد -این مورد ممکن است نشانی از کسی باشد که سعی در ورود به خانه دارد.
  • فردی درحال تلاش برای باز کردن درب خودروها باشد- این ممکن است نشانه ای از کسی باشد که قصد سرقت خودرو دارد.

وقتی با موقعیت مشکوکی روبرو می شود تصور نکنید که قبلا فردی با پلیس تماس گرفته است. مردم در تماس با پلیس بخاطر ترس از خطر یا درگیر شدن عجله میکنند. گرچه، قصد پلیس کمک برای پیشگیری از چرم است.

بیشتر بخوانید: گذرنامه موبایلی آمریکا چیست؟

چه زمانی نباید با ۹۱۱ تماس گرفت:

اگر به اشتباه ۹۱۱ را شماره گیری کردید، تلفن را قطع نکنید زیرا این کار باعث می شود مسئولان ۹۱۱ تصور کنند که واقعا یک مورد اورژانس است. در عوض، به متصدی بگویید که اشتباها تماس گرفته اید.

به عنوان مثال ، نباید برای فکاهی یا برای موارد غیر اضطراری با ۹۱۱ تماس بگیرید:

  • از تماس با ۹۱۱ برای تقاضای اطلاعات عمومی پرهیز کنید.
  • از تماس با ۹۱۱ برای تقاضای نمره تلفن پرهیز کنید.
  • از تماس با ۹۱۱ برای تقاضای کمک برای حیوان خانگی مجروح یا مفقود خود پرهیز کنید.
  • از تماس با ۹۱۱ برای گزارش موتورهای رها‌شده پرهیز کنید.
  • از تماس با ۹۱۱ برای دریافت راهنمایی مسیر پرهیز کنید.
  • از تماس با ۹۱۱ برای شکایت در مورد جریمه پارک موتور، اطلاعات مربوط به تاریخ دادگاه و غیره پرهیز کنید.

برای دسترسی به کمک های غیر اضطراری ارائه شده از سوی شهر یا ایالت محل زندگی خود، با خدمات محلی شهر و ایالت خود آشنا شوید.

ماشین پلیس آمریکا

وقتی با پلیس تماس گرفتید چه کار میکنید؟

برای تماس با پلیس شماره ۹۱۱ را بگیرید. درحین تماس خونسرد باشید و نام، ادرس و شماره تلفن خود را بدهید. اگر از یک تلفن همراه استفاده میکنید، شهر و ایالت محل زندگی خود را نیز در زمان تماس ارائه دهید. سپس بگویید که چرا تماس گرفته اید. هر دستورالعملی که به شما داده شده است را دنبال کنید. بعنوان مثال، ممکن است فرستنده به شما بگوید ” روی خط باقی بمانید” یا ” ساختمان را ترک کنید”.

وقتی با پلیس تماس گرفتید چه اتفاقی می افتد

اغلب اپارتمانهای پلیس در آمریکا مرکز ارتباطات دارند. کارمندان مرکز ارتباطات با افسران پلیس از طریق رادیوهای خودرو آنها ارتباط میگیرند. افسران پلیس میتوانند هدست داشته باشند. ماشین های پلیس کامپیوتری دارند که به شبکه متصل است. کامپیوتر به آنها این اجازه را میدهد که اطلاعات وسیله نقلیه، سابقه جرائم و دیگر اطلاعات حساس را مشاهده کنند.

مسئولیتهای پلیس

افسران اعمال قانون، یا افسراان پلیس، که به آنها قدرتی داده شده که آنها را برای انجام کار خود قادر میسازد. آنها طیف وسیعی از وظایف دارند.

دستگیری مجرمان مشکوک

زمانی که دلایلی وجود دارد که فردی جرائم جدی انجام داده است، یک افسر میتوانند به او دستبند زده و وی را دستگیر نماید. قدرت اعمال قانون زمانی اعمال میشود که قانون نقض شده و فرد مشکوک شناسایی شده و دستگیر شود. جرائم شامل سرقت، قاچاق مواد مخدر، قتل و دزدی میشود. فرد دستگیر شده به مقر پلیس منتقل شده یا به زندان منتقل میشود.

حفظ نظم

زمانی که افسران پلیس بیرون از مجامع پلیسی هستند، اصلی آنها حفظ نظم است. شغل آنها شامل ایجاد ارامش و امنیت و جلوگیری از رفتارهایی است که موجب ازار به دیگران میشود. پیشگیری شامل طیف وسیعی از جلوگیری از دعوا تا جلوپگیری از صدا بلند موسیقی میشود. در این موارد، موقعیت با تدبیر و احتیاط مدیریت میشود و نه به شکل جرم. گرچه، در برخی موارد موقعیتهایی وجود دارد که ممکن است باعث نقض قانون شود.

ارائه کمکهای اولیه، امداد خودرو، اطلاعات توریستی و آموزش عمومی

مراکز پلیس در تمام طول سال و ۲۴ ساعت روز در دسترس هستند، بنابراین شهروندان میتوانند با دپارتمان پلیس نه تنها زمانی که مشکل جدی هست تماس گرفته بلکه زمانی هم که موقعیت نامناسبی وجود دارد نیز تماس بگیرند. در نتیجه، خدمات پلیس فراتر از مبارزه با جرم رفته و همچنین شامل امداد خودروهای خراب شده، ارائه اطلاعات درباره مراکز دیگر و کمک به حیوانات خانگی گم شده و سایر وسایل گم شده می شود.

پلیس چه کسی است؟

اعمال قانون یکی از سه بخش سیستم قضایی پلیس ایالات متحده آمریکا است. دیگر بخشها شامل دادگاه و اصلاحات میشود ( مجازات و زندان) اعمال قانون توسط چندین مرکز دولتی انجام میشود. سازمانهای مختلف با یکدیگر برای متوقف کردن جرائم تلاش میکنند.
سه مدل مختلف مرکز یا آزانس وجود دارد.

نهادهای اعمال قانون فدرال

فدرال یعنی درکل کشور، و مراکز فدرال این اختیار را دارندکه قانون را در سراسر ایالات متحده آمریکا اجرا کنند. دپارتمان قضایی مسئول قانون در سطح فدرال است. دیگر مراکز شامل اف بی ای یا دایره تجسس فدرال (FBI)،دایره مبارزه با مواد مخدر (DEA)، خدمات مارشال ایالات متحده آمریکا، دایره زندانهای فدرال میشود.

اعمال قوانین ایالت

مراکز ایالت خدمات اعمال قاون را در سراسر ایالت ارائه میکنند. وظایفشان شامل تجسس و گشت زنی ایالتی- که مکن است پلیس یا گشت جادهها نامیده شود. پلیس پارلمان ایالتی، پلیس کمپ مدرسه، و پلیس بیمارستان شاخه هایی هستند که زیر نظر مرکز ایالت کار میکنند.

اعمال قانون شهری

شهرها و شهرهای کوچک دپارتمان پلیس خود را دارند. آنها با مرکز اعمال قانون ایالت برای اطمینان از امنیت کار میکنند. شهرهای بزرگ ممکن است که دپارتمان پلیس بسیار بزرگ با هزاران افسر پلیس داشته باشند. شهرهای کوچک ممکن است افسران کمی داشته باشند.

۴/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.