راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

جزئیات جدید قانون رتبه‌بندی معلمان | نکات مهم درباره اعمال مدرک دوم فرهنگیان

۱. رعایت احراز شرایط پست‌های سازمانی در رابطه با اعمال مدرک، موضوع بخشنامه ۱۱/۷۱۰ – ۹۴۰۶۱۷ (مرتبط بودن رشته تحصیلی با پست مورد تصدی) الزامی می‌باشد.
۲. بخشنامه اعمال مدرک دوم صرفا نیروهای آموزشی را شامل می‌شود.
۳. کادر اداری (حتی مشمولین بخشنامه ۲۳۰) مشمول بخشنامه اعمال مدرک دوم نمی‌گردند.
۴. تاریخ اجرای بخشنامه ۹۹۱۱۰۱ می‌باشد، لذا تمامی مدارکی که طی سنوات قبل اخذ شده‌اند از تاریخ مذکور اعمال خواهند شد.
۵. همکارانی که با رعایت مرتبط بودن رشته تحصیلی با پست مورد تصدی، قصد ادامه تحصیل در مقطع بالاتر قابل اعمال در حکم را دارند پس از قبولی در دانشگاه، می‌توانند جهت اخذ مجوز ادامه تحصیل چه برای نیمسال اول و چه برای نیمسال دوم سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ و به بعد، به کارگزینی مراجعه فرمایند.
۶. فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان (ورودی سال ۹۱ و به بعد) که با مدرک لیسانس استخدام قطعی شده اند، می‌توانند تا مقطع #دکتری ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از آن را در حکم خود دریافت نمایند.
۶. همکارانی که با دیپلم دانشسرا استخدام قطعی شده‌اند و پس از آن مدرک کاردانی را ارائه نموده اند، مدرک #لیسانس آخرین مدرک قابل اعمال برایشان خواهد بود.
۷. همکارانی که با دیپلم دانشسرا استخدام قطعی شده‌اند و پس از آن مدرک کارشناسی پیوسته را ارائه نموده اند، می‌توانند تا مقطع کارشناشی ارشد ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از آن را نیز در حکم خود دریافت نمایند.
۸. همکاران فارغ التحصیل از تربیت معلم (ورودی‌های قبل از سال ۹۱) که با مدرک فوق دیپلم استخدام قطعی شده اند، مدرکشان حداکثر تا کارشناسی ارشد قابل اعمال می‌باشد.
۹. همکاران فارغ التحصیل متعهدین دبیری (ورودی‌های قبل از سال ۹۱) که با مدرک لیسانس فارغ التحصیل شده‌اند میتوانند تا مقطع دکتری ادامه تحصیل داده و مزایای ناشی از اعمال مدرک را در حکمشان دریافت نمایند.
۱۰. همکاران خدماتی که با مدرک سیکل استخدام شده باشند و بعد از آن مدرک دیپلم را ارائه دهند، چون حداقل مدرک برای تغییر رسته و رشته شغلی، لیسانس می‌باشد، نمی‌توان مدرک فوق دیپلم را برایش اعمال کرد پس مدرک دیپلم آخرین مدرکشان خواهد بود.
۱۱. همکاران خدماتی اگر بعد از مدرک سیکل و دیپلم، لیسانس پیوسته را ارائه نمایند، در صورت تغییر رشته شغلی مدرک لیسانس قابل اعمال خواهد بود.

منبع: عرش آنلاین

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.