راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات لازم درباره دادگاه تجدیدنظر استان تهران

تجدیدنظر راهکاری است که برای جبران اشتباهات دادگـاه بـدوی مـورد اسـتفاده قـرار می‌گیرد. بنابراین، تمام آنچه در مرحله بـدوی مـورد رسـیدگی قـرار گرفتـه بـه مرحلـه تجدیدنظر منتقل و مورد قضاوت دوباره قرار می‌گیرد.

فهرست اطلاعات

ماده ۳۶۲ قانون آیین دادرسی مدنی

ادعای جدید در مرحله تجدیدنظر مسموع نخواهد بود ولی موارد زیر ادعای جدید محسوب نمی‌شود:

۱- مطالبه قیمت محکوم به که عین آن، موضوع رای بدوی بوده و یا مطالبه عین مالی که قیمت آن در مرحله بدوی مورد حکم قرار گرفته است.
۲- ادعای اجاره بهاء و مطالبه بقیه اقساط آن و اجرت‌المثل و دیونی که موعد پرداخت آن درجریان رسیدگی بدوی، رسیده و سایر متفرعات از قبیل ضرر و زیان که در زمان جریان دعوا یا بعد ازصدور رای بدوی به خواسته اصلی تعلق گرفته و مورد حکم واقع نشده یا موعد پرداخت آن بعد ازصدور رای رسیده باشد.
۳- تغییر عنوان خواسته از اجرت المسمی به اجرت المثل یا بالعکس.

دادگاه تجدید نظر استان تهران کجاست؟

مجتمع قضایی دادگاههای تجدید نظر استان تهران تا سال ۱۳۹۷ در مجاورت کاخ دادگستری در خیابان خیام، بالاتر از چهارراه گلوبندک قرار داشت.

با تکمیل ساختمان دادگاه تجدید نظر استان تهران، با نام مجتمع قضایی غدیر، به میدان هروی منتقل و به صورت مجتمع واحدی مشغول به کار است.

تعدادی از شعب دادگاه تجدید نظر استان تهران به خانواده اختصاص دارد.

۴ شعبه دادگاه تجدید نظر نیز در ساختمان دادگاه انقالب اسلامی تهران در خیابان معلم قرار دارد.

تمامی پرونده های قضایی استان تهران، اعم از کیفری، خانواده و حقوقی برای رسیدگی در مرحله اعتراض به حکم بدوی به دادگاه تجدید نظر استان تهران ارسال و مورد رسیدگی قرار می گیرند.

رسیدگی در دادگاه تجدید نظر به صورت غیر حضوری بوده و در صورت نیاز به حضور طرفین و یا تعیین وقت رسیدگی از طریق سامانه ابلاغ الکترونیک اطلاع رسانی خواهد شد.

بنابراین با ارسال پرونده به این دادگاه نیازی به پیگیری حضوری نیست.

نقشه و آدرس دقیق مجتمع قضایی غدیر

دادگاه‌های تجدید نظر استان تهران مجتمع قضایی غدیر (دادگاه) در محله هروی – حسین آباد تهران و خیابان وفا منش واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند سرزمین شادی – الماس هروی و مجتمع تجاری هروی سنتر و همچنین پیتزا ماموت، فروشگاه میثم، فیزیوتراپی، کافه باتو و فلفل قرمز قرار گرفته است. با توجه به نزدیکی این مجتمع به ایستگاه مترو هروی، برای دسترسی راحت‌تر و کمک به داشتن هوایی پاک‌تر، می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی برای مراجعه به آن استفاده کنید. (اطلاعات از نقشه نشان)

وقت رسیدگی در دادگاههای تجدید نظر چگونه است؟

متاسفانه به دلیل کثرت پرونده های ارسالی از دادگاههای شهرستانها و نیز تمامی دادگاههای شهر تهران، دادگاه تجدید نظر استان تهران از تراکم پرونده رنج میبرد.

ادعای برخی وکلا و دلالان نیز مبنی بر تعیین وقت رسیدگی با توجه به تعیین وقت توسط سیستم بلاوجه است.

مجتمع شماره دو دادگاه‎های تجدید نظر استان تهران

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: باید شعب فعال در دادگاه‌های تجدید نظر استان به بیش از ۱۱۰ شعبه فعال برسد که لازمه آن چرخش نیرو ‌در مجموعه دادگستری استان است که باید انجام شود.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات دادگستری استان تهران فعال شدن مجتمع شماره دو دادگاه‎های تجدید نظر در استان است، گفت: بنا داریم تا این مجتمع را در غرب تهران فعال کنیم تا تراکم کار‌ در این مجموعه کاهش پیدا کند، لذا اگر تعداد نیروی قاضی برای استقرار در این مجتمع تامین شود، این پروژه انجام خواهد شد. (فارس)

۲/۵ - (۳ امتیاز)
1 نظر
  1. مجیدشاهمیری می گوید

    من اسم وکیل پرونده را میخاهم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.