راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

دعوتنامه ویزای شینگن چیست؟ + نمونه دعوتنامه

دانشجویان و کسانی که دارای اقامت بلند مدت در #آلمان هستند می‌توانند برای اعضای خانواده خود دعوتنامه جهت گرفتن روادید شنگن ارسال کنند.
نکته مهم در اینجا این است که با دعوتنامه دانشجو معمولا فقط اعضای خانواده (درجه یک یعنی والدین و خواهر و برادر) موفق به دریافت روادید میشوند البته به طور کلی دعوتنامه برای هر فردی میتواند فرستاده شود اما شانس دریافت روادید بسیار پایین است.

به ۲ روش میتوان دعوتنامه فرستاد:

رسمی: در این حالت باید به اداره مهاجرت شهر خود مراجعه کرده و در قبال پرداخت کارمزد (حدود ۳۰ یورو) دعوتنامه برای شما تنظیم میشود. شما باید مشخص کنید که هزینه اقامت دعوت شوندگان به چه شکل تامین میشود. در صورتی که شما این هزینه را به عهده بگیرید در اغلب موارد موظف به بلاک کردن مقدار مشخصی پول در حساب بانکی میشوید.
میزان این مبلغ در شهرهای مختلف متفاوت است اما میتوان گفت برای هر فرد روزانه حدود ۳۰ یورو.

غیر رسمی: این دعوتنامه را خود فرد میتواند تنظیم و ارسال کند که در این حالت کارمزدی پرداخت نمیشود. در ادامه یک نمونه دعوتنامه غیر رسمی را میتوانید ببینید که در آن گفته فرد دعوت شونده مسئول هزینه‌های اقامتی خودش هست که در این حالت نیاز به موجودی حساب یا بلاک کردن پول از طرف شما نیست.

این دعوتنامه در واقع نامه‌ای هست خطاب به سفارت که شما می‌خواهید اقوام نزدیک خودتان را به آلمان دعوت کنید. مشخصات کامل شما شامل مشخصات کارت اقامت، محل اسکان و اندازه محل اسکان باید در این نامه ذکر بشود. در صورتی که محل اسکان مشخص نشود فرد دعوت شونده باید مدرکی دال بر رزرو هتل در روز مصاحبه به سفارت ارائه دهد.

در انت‌ها این نامه رو امضا کرده و آن را به همراه کپی کارت اقامت و کارت دانشجویی (در کل هر چیز مرتبط) برای خانواده ارسال می‌کنید. اعضای خانواده شما در روز مصاحبه، علاوه بر مدارک مورد نیاز، این نامه و کپی مدارک شما را نیز به سفارت تحویل میدهند.

نمونه دعوتنامه غیر رسمی:

Botschaft der Bundesrepublik Deutschland
Visastelle
Ferdowsi Straße 320-324
Teheran 11365

Sehr geehrte Damen und Herren,
hiermit lade ich meine Eltern ein, um mich im Zeitraum vom … bis … in Deutschland zu besuchen. Selbstverständlich würde die eingeladene Person während d

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.