راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات کامل از «دیجیتال نومَد» یا «کوچ‎‌گردی دیجیتالی»

به طرز عجیبی، همه‌گیری کووید-۱۹، نسل جدیدی از کارآفرینان را ایجاد کرده است: کارآفرینی که آموخته است چگونه از طریق دیجیتال امرار معاش کند، لپ‌تاپ دارد و برای کار در هر مکانی مجهز است، و سبک زندگی موبایلی را پیش می‌برد. چنین فردی گاهی اوقات یک کوچ گرد دیجیتال یا دیجیتال نومَد نامیده می شود – کسی که از فناوری برای کار از راه دور در حالی که دور از خانه است استفاده می کند. بسیاری از کشورها به چنین افراد و وابستگان آنها ویزای عشایری(کوچ گردی) دیجیتال ارائه می دهند. در اینجا جزئیاتی در مورد این ویزاها وجود دارد که ممکن است به برخی از سوالات شما پاسخ دهد.

ویزای کوچ گردی دیجیتال چیست؟

ویزای دیجیتال عشایری یا کوچ گردی، مجوزی برای کار در کشورهایی است که متقاضیان در آنجا اقامت دارند. مانند ویزای توریستی، به راحتی می توان آنها را دریافت کرد، اما علاوه بر این، اجازه اقامت طولانی تری را می دهد. ویزای دیجیتال عشایری به دارندگان آن اجازه می دهد تا در طول اقامت خود در کشوری کار کنند، مشروط بر اینکه وارد بازار کار محلی نشوند. آنها برای شغل با ساکنان محلی رقابت نمی کنند و مستقل از کارفرمایان محلی کار می کنند.

آیا برای کوچ گرد دیجیتال بودن به ویزا نیاز دارید؟

تنها در صورتی نیاز به دریافت ویزای دیجیتال نومَد یا عشایری دیجیتال دارید که بیش از زمان مجاز با ویزای توریستی اقامت داشته باشید. در این صورت، شما باید شرایط ویزای دیجیتالی عشایری را داشته باشید، که از کشوری به کشور دیگر متفاوت است، اما معمولاً شامل اثبات وجوه است. نه ویزای عشایری دیجیتال و نه ویزای توریستی به دارندگان این اجازه را نمی دهد که توسط یک شرکت محلی استخدام شوند.

بهترین کشورها برای دریافت ویزای کوچ گردی دیجیتال

بر اساس یک مقاله، برخی از بهترین کشورها برای دریافت ویزای عشایری دیجیتال عبارتند از:

  • آلمان
  • استونی
  • کاستاریکا
  • نروژ
  • مکزیک
  • کشور پرتغال
  • جمهوری چک

برای لیست کامل کشورها کلیک کنید.

کدام کشور برای کوچ گردی دیجیتال بهترین است؟

تایلند بر اساس تعدادی از معیارها از جمله دما، هزینه زندگی، سرعت اینترنت و انواع فعالیت های موجود که توسط Club Med تعیین شده است، به عنوان برترین کشور جهان برای عشایر دیجیتال یا دیجیتال نومَد پیشتاز است. پوکت به عنوان برترین مکان در تایلند رتبه بندی شد. هر کسی که به تایلند سفر کرده باشد، زیبایی سواحل آن و سبک زندگی آسانی که در آن یافت می شود را تایید می کند.

آیا عشایر دیجیتال مالیات پرداخت می کنند؟

این بستگی به کشور شهروندی شما دارد. به عنوان مثال، عشایر دیجیتال آمریکایی باید مالیات ایالات متحده را ثبت کنند، حتی اگر در خارج از کشور از راه دور کار کنند. این به این دلیل است که این کشور بر اساس شهروندی شهروندان خود به جای اقامت، مالیات می دهد. اگر آمریکایی هستید و درآمدی بیش از حداقل مقدار مورد نیاز برای ارسال اظهارنامه مالیاتی دارید، باید اظهارنامه مالیاتی ایالات متحده را حتی به عنوان یک کوچ دیجیتال ارائه کنید.

با این حال، اگر در جای دیگری زندگی می‌کنید، ممکن است بتوانید به‌عنوان یک کوچ گرد دیجیتالی به‌طور کامل از پرداخت مالیات اجتناب کنید، مشروط بر اینکه در کشوری که می‌خواهید در آن کار کنید، حضور مالیاتی ایجاد نکنید. در مورد آمریکایی ها، این امر مستلزم انصراف از تابعیت آمریکایی است. اجتناب از مالیات تا حد زیادی به مدت اقامت شما در کشوری که یک کوچ گرد دیجیتالی هستید بستگی دارد. به عنوان مثال، در مورد کانادا، اگر در هر سال مالیاتی به مدت ۱۸۳ روز حضور فیزیکی نداشته باشید و دارایی های قابل توجهی در آنجا نداشته باشید، مشمول مالیات نمی شوید – اما در این صورت آن کشور ویزای کوچ گردی دیجیتال ارائه نمی دهد. شما به دنبال کشورهایی هستید که مانند کانادا دارای ویزا و مالیات هستند.

عشایر دیجیتالی شناخته شده اند که سفر خود را به گونه ای برنامه ریزی می کنند که با اجتناب از ماندن در هر کشوری به اندازه کافی برای ایجاد مسئولیت مالیاتی، هرگز در هیچ جایی مشمول مالیات نمی شوند. گاهی اوقات این امر می‌تواند شامل سفر بین سه یا چند کشور در سال باشد تا حضور فیزیکی در هر یک از حوزه‌های مالیاتی به حداقل برسد.

دیجیتال نومد(کوچ گردی دیجیتال)

چگونه می توان به یک دیجیتال نومد ( کوچ گرد دیجیتال) تبدیل شد؟

برخی از کلیدهای فرآیند تبدیل شدن به یک کوچ گرد دیجیتالی این است که ارتباط خود را با محل سکونت فعلی خود کاهش دهید، به گروه های آنلاین شامل عشایر دیجیتال بپیوندید تا مشاوره دریافت کنید، بفهمید که چه مهارت هایی دارید که می توانید از آن کسب درآمد کنید و همراه باشید. شاید برای شروع ، کار یا تحصیل در خارج از کشور را در نظر بگیرید، در مورد اولین مقصد برای شروع تصمیم بگیرید، بفهمید که چگونه در آنجا زندگی خواهید کرد از جمله بودجه ای برای انجام این کار، و برنامه ای را برای پیگیری آماده کنید.

بیشتر بخوانید: مناسبترین شهرهای دانشجویی در کانادا کدام هستند؟ و ۱۰ وب سایت جستجوی خانه‌های اجاره‌ای در تورنتو

مطمئن شوید که بیمه مراقبت های بهداشتی خوبی دارید

اتکا به بیمه مسافرتی بهترین گزینه نیست. در عوض، بهتر است یک برنامه مراقبت بهداشتی مناسب را پیدا کنید که بتواند هزینه های سلامتی شما را در هر نقطه از جهان پوشش دهد. طیف گسترده ای از برنامه های مراقبت بهداشتی برای انتخاب وجود دارد. وقت خود را صرف انتخاب مناسب ترین مورد برای خود کنید.

این نکات باید به شما در مسیر تبدیل شدن به یک کوچ گرد دیجیتال کمک کند. کوچ گرد دیجیتال بودن می تواند به یک سبک زندگی جالب منجر شود. به امید اینکه سعادت خود را در پیمودن این راه بیابید.

همچنین بخوانید : ویزای همسر چیست

۴.۳/۵ - (۳ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.