راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

رونمایی از فیلم مشترک ایران و بنگلادش به نام «روز – The day»

با اهتمام سفارت و رایزنی فرهنگی در طول سالیان اخیر زمینه ساخت یک فیلم سینمایی مشترک بین ایران و بنگلادش فراهم گردید تا به لطف پروردگار فیلم اکشن و حادثه ای «روز» به تهیه کنندگی مشترک آقایان آتش زم زم(کارگردان این فیلم) و آنانتا جلیل(هنرپیشه و تاجر بزرگ بنگلادشی) و با حضور بازیگران مطرحی از کشورهای ایران(نظیر آقایان امیر حسین صدیق، محمدرضا هدایتی، محمد فیلی و …)، بنگلادش، ترکیه، هند و لبنان طی ۲ سال اخیر در شهرهای شیراز و اصفهان ایران ساخته شود. به گفته تهیه کنندگان این فیلم، قرار است اثر سینمایی«روز» در ۸۰ کشور جهان به نمایش درآید.

قصه این فیلم روایتگر یک مأمور پلیس بنگلادش است که برای نجات جان تعدادی از هموطنانش که در دست یک باند مافیایی انتقال مواد مخدر از افغانستان به ترکیه و اروپا گرفتار آمده اند،به افغانستان و ایران سفر می نماید تا با کمک پلیس اینترپل و پلیس ایران، مأموریت خود را به انجام برساند.

مراسم رونمایی از این محصول مشترک سینمایی شنبه شب مورخ ۹ اسفند ۹۹ در سالن بزرگ اجتماعات هتل مردین داکا با حضور آقای حسن محمود، وزیر اطلاع رسانی بنگلادش، جناب آقای نفر سفیر محترم ج.ا.ایران، دیپلماتهایی از سفارتخانه‌های ترکیه، ژاپن و هند، اصحاب رسانه و شبکه‌های مختلف تلویزیونی و هنرمندانی از پنج کشور یاد شده به مدت ۴ ساعت برگزار گردید.

            وزیر اطلاع رسانی بنگلادش در سخنان خود ضمن تاکید بر جایگاه و اهمیت سینما در جهان امروز بویژه در کشورش، به بزرگداشت ۱۰۰مین سالگرد شیخ مجیب و ۵۰مین سال استقلال این کشور و جشن‌های پیش رو اشاره نمود. وی تولید فیلم مشترک ایران و بنگلادش را مایه خوشحالی و حاکی از حضور قوی فرهنگی ایران در بنگلادش دانست.

سفیر ج.ا.ایران نیز در سخنان خود ضمن تبریک مناسبتهای یاد شده، به ابعاد ارزشمند هنری این فیلم و مشترکات فرهنگی و هنری بین دو کشور ایران و بنگلادش در طول تاریخ اشاره نمود. ایشان از آقای آنانتا جلیل و آتش زم زم برای آفرینش این اثر هنری و نیز از هنرمندان عزیز کشورمان برای نقش آفرینی جذاب در آن تقدیر و تشکر نمودند.

در ادامه کلیه هنرمندان و دست اندرکاران این فیلم بر روی صحنه آمده و با ابراز جملاتی کوتاه به بیان احساس خود درباره این فیلم پرداختند. پخش قسمت های کوتاهی از فیلم و تیزهای تبلیغاتی نیز جزیی از مراسم یاد شده بود که در نهایت با صرف شام به پایان خوش خود رسید.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.