راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سامانه سامع قوه قضائیه – ارتباط مستقیم و غیرحضوری با قوه قضائیه

در این مقاله سامانه سامع قوه قضائیه را معرفی می کنیم.

در این سامانه مردم می‌توانند شکایات و انتقادات خود را به قوه قضائیه منتقل کنند و پاسخ خود را در همین سامانه دریافت کنند.

به گزارش راهش به نقل از واحد خبر «مافا» قوه قضاییه، عموم مردم برای احقاق حق خود به مراجع قضایی مراجعه می‌کنند اما امکان دارد با مشکلاتی از جمله اطاله دادرسی وعدم انجام صحیح فرآیند دادرسی و … مواجه شوند، بنابراین جهت پیگیری و حل مشکلات به وجود آمده سامانه‌ای با عنوان سامانه‌ی سامع ایجاد گردید.

سامانه سامع جهت ارتباط سریع و بدون واسطه مردم و به صورت غیرحضوری با قوه قضائیه راه اندازی شده است. در این سامانه مردم می‌توانند شکایات و انتقادات خود را به قوه قضائیه منتقل کنند و پاسخ خود را در همین سامانه دریافت کنند. علاوه بر انتقادات و شکایات، تمامی افراد با ثبت نام در این سامانه می‌توانند درخواست اطاله دادرسی، انتقاد به فرآیند دادرسی، انتقاد به نحوه اجرای آرا و… که در آن طراحی شده است را استفاده نمایند و پاسخ هر یک از درخواست‌ها را از مراجع قضایی در همین سامانه پیگیری کنند.

ثبت نام در سامانه سامع

جهت ثبت نام در سامانه سامع، نیاز است در سامانه ثنا ثبت نام و احراز هویت شوید. برای ثبت نام در سامانه ثنا، می‌توانید از روش احراز هویت برخط اقدام نموده و یا به نزدیک‌ترین دفتر خدمات الکترونیک قضایی محل زندگی خود، با دردست داشتن مدارکی مانند: شناسنامه، کارت ملی و… مراجعه نموده و اقدام به ثبت در سامانه ثنا برای دریافت رمز شخصی جهت ورود به سامانه سامع اقدام نمایید.

قابل توجه است که بعد از دریافت این رمز می‌توانند از طریق سایت قوه قضائیه در سامانه سامع ثبت نام نمایند.

در سامانه سامع اقدامات زیر را می‌توان انجام داد:

ثبت اطاله دادرسی

انتقاد به فرآیند دادرسی

انتقاد به نحوه اجرای آرا

ثبت درخواست ملاقات حضوری

انتقاد از رفتار و عملکرد

دریافت گزارش

و سایر موضوعات قضایی…

۳/۵ - (۳ امتیاز)
1 نظر
  1. هادی می گوید

    سلام من باارسال تقریبا سه نامه برناحق بود وبی عدالتی در محل کارم که درصنایع تمجیدی شهرستان بندر انزلی در مورد من اجرا شد نامه نوشتم وتا حالا نمی‌دانم به چه دلیلی اخراج شدم فقط درخواست حق رادار م

نظرات بسته شده است، اما بازتاب و پینگ باز است.