راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir


سامانه شورای حل اختلاف تهران
، با هدف ارائه برخی امکانات به صورت اینترنتی، به متقاضیان این مرجع، راه اندازی شده است. جست و جوی آدرس شعب، نمونه لایحه و دادخواست در دعاوی کیفری، حقوقی، خانواده و سایر موارد، از امکانات سامانه شورای حل اختلاف می باشند. متقاضیان، می توانند با ورود به سایت سامانه شورای حل اختلاف و وارد کردن نام شهر مورد نظر خود، برای جست و جوی آدرس شوراهای حل اختلاف سراسر کشور، اقدام نمایند. 

شوراهای حل اختلاف، از جمله نهادهای قضایی هستند که دارای صلاحیت، ساختار و قانون مخصوص به خود می باشند. به موجب قانون شوراهای حل اختلاف، شوراها، در پاره ای از موارد، نظیر گواهی انحصار وراثت، تحریر و مهرو موم ترکه، دعوای مربوط به تامین دلیل و سایر موارد مندرج در قانون، صلاحیت صدور رای را دارند.

با رواج اینترنت و امکان انجام اینترنتی برخی از امور، اکثر نهادهای دولتی و غیر دولتی، نظیر تامین اجتماعی، سازمان امور مالیاتی کشور و سایر نهادها، خدمات خو را به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مخصوص، در اختیار افراد، قرار می دهند. شورای حل اختلاف تهران نیز، اقدام به راه اندازی سامانه شورای حل اختلاف به آدرس shorath.eadl.ir، نموده و برخی امکانات و خدمات خود را، صرفا به صورت اینترنتی به متقاضیان، ارائه می دهد. 

از این رو، در این مقاله، قصد داریم به معرفی سامانه شورای حل اختلاف تهران بپردازیم؛ سپس، امکانات این سامانه را معرفی کرده و نحوه جست و جوی آدرس شوراهای حل اختلاف را از طریق ورود به سایت آن، توضیح دهیم. چنانچه، پیرامون این موضوع، سوالاتی دارید، با ما همراه باشید.

برای ورود به سامانه شورای حل اختلاف تهران کلیک کنید.

سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir

کاربران، جهت ورود به سامانه شورای حل اختلاف تهران، به آدرس shorath.eadl.ir مراجعه کنند.

معرفی سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir

شورای حل اختلاف، از جمله مراجع قضایی کشور بوده که دارای صلاحیت های منحصر به خود می باشد. ایجاد صلح و سازش در پاره ای از دعاوی، صدور رای در مواردی نظیر گواهی انحصار وراثت، تحریر ترکه، دعاوی خانواده راجع به جهیزیه، مهریه و نفقه، تا نصاب بیست میلیون تومان و سایر موارد مندرج در قانون، از جمله صلاحیت های شوراهای حل اختلاف می باشد که پس از ثبت دادخواست شورای حل اختلاف در دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در موضوع مورد نظر، شورا اقدام به رسیدگی می نماید.

در سال های اخیر، قوه قضاییه و سایر نهادهای دولتی و غیر دولتی، با راه اندازی سامانه های مختلفی، نظیر سامانه ثنا، سایت نوبت دهی اجرای احکام، سامانه ایران اصناف و سایر موارد، اقدام به ارائه خدمات اینترنتی، به متقاضیان خود نموده اند. شورای حل اختلاف تهران نیز از این موضوع، غفلت نکرده و سامانه شورای حل اختلاف تهران به آدرس shorath.eadl.ir را، تاسیس کرده است.

سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، امکانات و خدمات متعددی را به افراد ارائه می دهد. اشخاص خواهان استفاده از امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، می توانند با ورود به سایت سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، اقدام به استفاده از این خدمات و امکانات نمایند.

امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir

همانگونه که گفتیم، سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، همانند سامانه ثبت الکترونیک لایحه قضایی remission، سامانه پیگیری و ثبت اظهارنامه قضایی و سایر سامانه ها، جهت ارائه خدمات اینترنتی، در حیطه صلاحیت ها و وظایف شوراهای حل اختلاف، راه اندازی شده است. سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، دارای امکانات مختلفی است که استفاده از آن ها، با ورود به سایت آن، امکان پذیر می باشد. در این قسمت، قصد داریم، به معرفی امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir بپردازیم که به شرح زیر می باشند:

اخبار: در این قسمت از امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، اخبار مرکزی استان تهران، اخبار درون سازمانی و اخبار فرهنگی آموزشی ارائه می شود.

مصوبات کمیسیون حقوقی: در این بخش از امکانات سایت، مصوبات کمیسیون حقوقی، قرار داشته و متقاضیان، می توانند با ورود به سایت، از آن ها استفاده نمایند.

آمار و عملکرد: در بخش آمار و عملکرد، اطلاعات مربوط به عملکرد تمامی شوراهای حل اختلاف، موجود می باشد.

سوالات متداول: بخش سوالات متداول، از دیگر امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir می باشد که به سوالات مطروحه در شعب حقوقی ( انحصار وراثت و مالک)، راهور و خانواده پاسخ داده است و متقاضیان، می توانند پس از ورود به سایت، از این امکان، بهره مند شوند.

قوانین: بخش قانون سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، دربردارنده بخشنامه ها، آیین نامه ها و قانون شوراهای حل اختلاف می باشد که با ورود به سایت، می توان از امکانات این بخش، استفاده نمود.

اطلاعیه ها و بخشنامه ها: این بخش از سایت، شامل جزوات آموزشی در زمینه های مختلف حقوقی می باشد.

جست و جوی شعب: در این قسمت از امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، متقاضیان می توانند پس از ورود به سایت، در کادر مربوط به جست و جو، نام شهر مورد نظر خود را جست و جو نموده و به اطلاعات شوراهای حل اختلاف آن شهر، دسترسی یابند.

نمونه دادخواست ها و لوایح مختلف، در زمینه امور کیفری، حسبی، مدنی، خانواده، شورای حل اختلاف و تجدید نظر: در این بخش از امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir، نمونه دادخواست و لوایح مختلفی موجود است که متقاضیان، می توانند با استفاده از آن ها، به ثبت دادخواست و شکوائیه خود، در زمینه های مختلف بپردازند.

جستجوی شوراهای حل اختلاف در سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir

در قسمت قبل، امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir را مورد بررسی قرار داده و گفتیم که متقاضیان استفاده از این امکانات، می توانند با ورود به سایت این سامانه، از امکانات آن بهره ببرند. در این قسمت، قصد داریم در خصوص جست و جوی شوراهای حل اختلاف در سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir توضیح دهیم که مطابق مراحل زیر می باشد:

در ابتدا، آدرس shorath.eadl.ir یا عبارت “سامانه شورای حل اختلاف تهران” را در مرورگر خود، جست و جو نمایید تا وارد صفحه ای مشابه صفحه زیر شوید. پس از ورود به سایت، گزینه آدرس شعب را از سمت چپ صفحه، انتخاب کنید.

ورود به سایت شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir

در این مرحله، اطلاعات مورد نیاز، نظیر استان، حوزه قضایی و نوع شعبه را در کادرهای مربوطه وارد کنید تا اطلاعات مربوط به شوراهای حل اختلاف شهر مورد نظرتان، برای شما نمایش داده شود.

ورود به سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir

سوالات متداول

۱- آدرس سامانه شورای حل اختلاف تهران چیست؟

آدرس سامانه شورای حل اختلاف تهران shorath.eadl.ir می باشد و متقاضیان می توانند با ورود به سایت سامانه از امکانات آن استفاده نمایند که جزییات آن در متن مقاله ارائه شده است.

۲- امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران چه می باشد؟

امکانات سامانه شورای حل اختلاف تهران شامل مواردی نظیر اخبار جست و جوی آدرس شعب نمونه لایحه در موارد مختلف و سایر مواردی می باشد که توضیحات آن در متن مقاله ارائه شده است.

۳- نحوه جست و جوی آدرس شعب در سامانه شورای حل اختلاف چگونه است؟

نحوه جست و جوی آدرس شعب در سامانه شورای حل اختلاف ورود به سایت از طریق آدرس shorath.eadl.ir و انتخاب گزینه آدرس شعب و وارد کردن نام شهر مورد نظر می باشد که جزییات آن در متن مقاله ارائه شده است.

۳/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.