راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

شرایط اخذ مالیات نقل و انتقال املاک توسط دفاتر اسناد رسمی

همانطور که می دانیم برون سپاری اخذ مالیات نقل و انتقال املاک ، قرار است فراگیر شود و از ۲۰ اردیبهشت ماه در همه ی مراکز استان و از از ۲۷ همین ماه هم در شهرستان های استان اجرایی شود .

به گزارش سایت حقوقی راهش، در این رابطه هم اکنون ادارات امور مالیاتی در جریان تعیین حدود و درج ارزش هر یک از بلوک های مندرج در دفترچه ارزش معاملاتی روی … می باشند تا در وقت مقرر اجرایی نمودن این برون سپاری عملی گردد.

در این رابطه توجه داشته باشیم ؛

امکان صدور گواهی الکترونیکی بر خط در دفاتر اسناد رسمی در اجرای استقرار سامانه موضوع تبصره ۴ ماده ۱۸۷ قانون مالیات های مستقیم ( اخذ مالیات نقل و انتقال املاک توسط دفاتر اسناد رسمی ) فعلا فقط برای نقل و انتقال قطعی و قطعی رهنی املاک مسکونی دارای پایان کار با کاربری مسکونی وجود دارد و در مورد سایر املاک از جمله ؛

  • املاک با کاربری های غیر مسکونی ،
  • املاک فاقد پایان کار یا در دست ساخت ،
  • املاکی که نقل و انتقال قبلی آن ها بر اساس بند ج ماده ۱ قانون تسهیل تنظیم اسناد در دفاتر اسناد رسمی انجام شده است ( فارغ از نوع کاربری )،
  • املاک فاقد سند تفکیکی و نیز
  • املاک دارای سند تفکیکی که بخشی از عرصه آن ها دارای کاربری غیر مسکونی باشد و نیز
  • در موارد انتقال املاک متوفی به وراث

گواهی بر خط صادر نشده و استعلام های فیزیکی می بایست به صورت حضوری در ادارات امور مالیاتی پاسخ داده شود .

به این مطلب امتیاز بده post
1 نظر
  1. اسدی می گوید

    چرا باید دفترخانه کار یک کارمند اداره دارایی را انجام دهدوکه ماهانه بابت پاسخ به استعلام دفترخانه نزدیک به ۷ میلیون حقوق دریافت میکند درصورتیکه هیچ اجرتی برای دفترخانه جهت انجام استعلام برخط تعریف نشده ودرکل اداره امور مالیاتی تنها کار مهم خود که پاسخ به استعلام دفترخانه ها بود عملا برون سپاری کرده ومسولیتی به مسولیتهای سر دفتر اضافه شده بدون اینکه اجرت این کار مشخص شود متاسفانه دوستان کانون چه در زمینه حق التحریر جدید وچه در زمینه اجرت جهت استعلام برخط ورایزینیهای مربوطه با مدیران ثبتی واداره امور مالیاتی بسیار ضعیف عمل کردن

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.