راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

فعالیت ۶۲ مدرسه ایرانی در خارج از کشور

معاون آموزش مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: حدود ۱۰ سال قبل ۴۰ هزار دانش آموز ایرانی و نزدیک به ۱۳۰ مدرسه در خارج از کشور داشتیم.

کمالی گفت: در حال حاضر حدود ۱۴۰ معلم ارزی و اعزامی در سراسر کشورهای جهان داریم. بیش از ۶۵۰ نفر معلم بومی داریم و نزدیک به ۲۰۰ نفر نیز معلمان ریالی هستند که حذف شده اند.

او ادامه داد: جبران حذف نیروهای ریالی را از طریق نیروهای ارزی یعنی افزایش اعزام معلمان و افزایش نیروهای محلی خواهیم داشت.

وی گفت: حدود ۱۰ سال قبل ۴۰ هزار دانش آموز ایرانی و نزدیک به ۱۳۰ مدرسه در خارج از کشور داشتیم که این آمار اکنون کم شده و به ۹۶۰۰ دانش آموز و ۶۲ مدرسه رسیده است.

او گفت: سیاست ما این است که بتوانیم وضعیت موجود را حفظ کنیم و برای ارتقای آن نیز بکوشیم. اکنون پیشنهاد تاسیس ۷ مدرسه را در کشورهای مختلف به وزارت امور خارجه داده‌ایم و اگر سایر نهادها همکاری کنند در تلاش هستیم تعداد مدارس را افزایش دهیم تا بتوانیم سیاست دیپلماسی آموزشی را درکنار دیپلماسی سیاسی گسترش دهیم.

معاون آموزش مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: قطعا اگر مدارس افزایش پیدا کنند نیروها نیز با افزایش مواجه می‌شوند و خیلی ازمشکلات برطرف خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

۴/۵ - (۳ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.