راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

قوانین حضانت کودک و روند درخواست و برسی آن در سوئد


بخش اول

اگر والدین تصمیم به جدایی گرفتند، قانون این است که همچنان باید حضانت مشترک فرزندان را بر عهده داشته باشند. اما گاهی اوقات توافق کردن سخت است. اختلاف حضانت زمانی ایجاد می‌شود که والدین نمی‌توانند در مورد اینکه چه کسی باید حضانت فرزند مشترک را بر عهده بگیرد توافق کنند. در مسائل حضانت، منافع کودک همیشه باید نقطه شروع باشد.

حضانت انحصاری

والدینی که به تنهایی حضانت دارند حق دارند در مورد مسائل قانونی بدون رضایت والد دیگر تصمیم بگیرند. این می‌تواند در مورد مسکن، جایی که کودک باید به مدرسه برود و سوالات مربوط به مراقبت و پرستاری باشد. با این حال، حضانت انفرادی به این معنا نیست که والد دیگر حق تماس با کودک را ندارد.

قیم کیست؟

سرپرست کودک بودن به این معنی است که شما مسئول سلامت جسمی و روانی کودک هستید. شما تا زمانی که کودک به سن ۱۸ سالگی برسد، قیم هستید. گاهی در صورتی که پدر و مادر هر دو فوت کرده باشند یا پدر و مادر قادر به نگهداری از کودک نباشند، سرپرست می‌تواند با شخص دیگری غیر از والدین باشد. به قیم بودن، حضانت طفل (vårdnaden) نیز گفته می‌شود.

تصمیم در مورد حضانت انحصاری در اختلافات کجا گرفته می‌شود؟

اختلافات حضانت در socialnämnden رسیدگی شده و بنا به پیشنهاد آن‌ها در دادگاه تصمیم به حضانت منفرد گرفته می‌شود.

کمک هزینه حقوقی

کمک حقوقی، کمک مالی برای کسانی است که از وکیل برخوردار نیستند و این کمک در بیمه خانه گنجانده شده است. در وهله اول باید از حمایت قانونی در بیمه خود استفاده کنید. در مورد آنچه در حمایت قانونی شما گنجانده شده است با شرکت بیمه خود تماس بگیرید.

اگر بیمه ندارید یا بیمه آن را برای شما اعمال نمی‌کند – برای مشاوره با یک نماینده قانونی (وکیل یا مشاور) تماس بگیرید. نماینده شما بیشتر به شما در حل و فصل اختلاف، چه در خارج از دادگاه یا در دادگاه کمک خواهد کرد. شما درخواست کمک حقوقی را با هم پر می‌کنید و اگر پرونده از قبل در دادگاه است، آن را به مرجع کمک حقوقی یا به دادگاه ارسال کنید. مرجع کمک حقوقی یا دادگاه تصمیم می‌گیرد که آیا شما مستحق کمک حقوقی هستید یا خیر.

نماینده قانونی کیست؟

نماینده قانونی شخصی است که در دادگاه وکالت طرف را بر عهده دارد. یک نماینده معمولا یک وکیل یا شخصی با دانش حقوقی است.

شما انتخاب می‌کنید که نماینده می‌خواهید یا نه. شما که از یک نماینده کمک می‌گیرید باید هزینه نماینده را تقبل کنید. گاهی اوقات ممکن است در رابطه با یک اختلاف از طریق بیمه خانه خود غرامت دریافت کنید که اصطلاح حمایت قانونی (rättsskydd) گفته می‌شود. اگر این فرصت را ندارید، در برخی موارد می‌توانید برای بخشی از هزینه‌ها از دولت کمک حقوقی دریافت کنید.

آیا جلسه رسیدگی به اختلافات حضانت پشت درهای بسته برگزار می‌شود؟

اصل این است که دادگاه و همچنین اختلافات مربوط به حضانت باید علنی باشد. در برخی موارد حساس، دادگاه می‌تواند پشت درهای بسته برگزار شود (معمولاً برای جرایم جنسی اتخاذ می‌شود).

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.