راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

مراقب آزمون «یوس» ترکیه در ایران باشید !

خانواده‌ها فریب تبلیغات را نخورند/ آزمونی که بدون مجوز برگزار می‌شود!

معاون آموزش مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش گفت: آزمون یوس بدون هیچ گونه مجوز و هماهنگی با آموزش و پرورش برگزار شد.

کمالی گفت: در نوروز سال گذشته ترکیه اقدام به برگزاری آزمون یوس کرد، به طوری که بسیار حاشیه و سر و صدا به پا کرد. این امتحان‌ بدون هیچ گونه مجوز و هماهنگی با وزارت آموزش و پرورش برگزار شد لذا به سرعت اقدامات قانونی برای جلوگیری از برگزاری این آزمون انجام شد.

معاون آموزش مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش افزود: بعد از ارتباط با وزارت امور خارجه دوستان ما در این وزارت خانه با ارسال نامه به سفارت ترکیه عنوان کردند که باید مانع برگزاری این امتحان‌ شوند، تا آن جا که در جریان هستم قرار بر این شد که این گونه امتحان‌ها در کشور ما اجرایی نشود.

کمالی گفت: متاسفانه استقبال بسیار گسترده‌ای در خصوص این گونه آزمون ها در داخل کشور می شود. بسیاری از دانش آموزان پس از مراجعه به این کشور‌ها با مشکلات مالی شدید مواجه می‌شوند و از خروج خود پشیمان می‌شوند، منتهی آن زمان دیگر کاری نمی‌توان کرد و به عنوان مالباخته شناخته می شوند، به همین دلیل باید به خانواده‌ها آگاهی داد تا فریب این تبلیغ‌ها را نخورند و با آینده دانش آموزان خود بازی نکنند.

او ادامه داد: در روز‌های گذشته صحبت‌هایی در رسانه‌ها عنوان شده بود که در برخی موسسات، آزمون‌هایی تحت عنوان آزمون «یوس» برگزار می‌شود، پشت کنکوری‌هایی که در کنکور قبول نشدند، یا برای تعیین رشته دچار مشکل هستند با صرف هزینه‌های بسیار زیاد به دانشگاه‌های ترکیه هدایت می‌شوند.

کمالی افزود: آزمون یوس آزمون ورودی دانشگاه‌های دولتی ترکیه و برخی از دانشگاه‌های خصوصی ترکیه مانند باشکنت آنکارا برای داوطلبین خارجی است. عموما دانشگاه‌های دولتی ترکیه این آزمون را هر سال، یک نوبت برگزار می‌کنند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.