راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

میزان وثیقه دانشجویان علوم‌ پزشکی برای خروج از کشور

معاونت آموزشی وزارت بهداشت با صدور بخشنامه‌ای میزان وثیقه دانشجویان مختلف رشته‌های علوم پزشکی را برای خروج از کشور پیش از پایان تحصیل اعلام کرد.

بر اساس این بخشنامه و مطابق ماده ۱۳ آیین‌نامه اجرایی تبصره ماده (۷) موضوع لایحه قانون اصلاح مواد (۷) و (۸) قانون تامین وسایل و امکانات تحصیل اطفال و جوانان ایرانی، در صورتی که افراد بخواهند قبل از پایان خدمات مذکور در ماده (۱) آیین‌نامه و بدون پرداخت هزینه‌های تحصیلی و کمک‌های دریافتی جهت ادامه تحصیل یا به صورت موقت به خارج عزیمت نمایند، باید با تنظیم تعهدنامه رسمی و ضمانت شخص دیگری با سپردن وثیقه ملکی یا ضمانت بانکی، تعهد نمایند که پس از انقضای مدت معین به ایران مراجعت نمایند.

در این بخشنامه بیان شده است: با توجه به این موضوع، امکان خروج از کشور دانشجویان در کلیه مراحل تحصیل با رعایت ضوابط ذکر شده، به شرح ذیل قابل اجرا است. بدیهی است میزان وثیقه مورد نیاز هر مقطع، از طریق محاسبه تعداد سالهای تحصیل در میزان وثیقه سالانه مربوط به آن تعیین میگردد.

بر همین اساس میزان وثیقه مقطع پزشکی (دکترای حرفه‌ای)، دندانپزشکی (دکترای حرفه‌ای) و داروسازی (دکترای حرفه‌ای) یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و مقطع کارشناسی ششصد میلیون ریال معین شده است.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.