راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

نمونه سند محضری رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد

طبق ماده ۵۶ قانون حمایت خانواده مصوب سال ۹۱، مرد نمی‌تواند بدون اذن همسر اول خود اقدام به ازدواج مجدد کند. اگر مردی بدون اذن همسر اول و اجازه دادگاه اقدام به ازدواج مجدد کند، هر یک از زوجین که در خواست ثبت این ازدواج را مطرح کنند دادگاه قرارعدم استماع دعوی صادر کرده و به چنین موضوعی رسیدگی نمی‌کند. بدون اذن دادگاه ثبت این ازدواج ممکن نیست.

مطابق قانون مرد نمی‌تواند با داشتن زن، همسر دوم اختیار کند مگر در مواردی مانند:
رضایت همسر اول، عدم قدرت همسر اول به ایفای وظایف زناشویی، عدم تمکین زن از شوهر مطابق با حکم دادگاه،
ابتلای زن به جنون یا امراض صعب‌العلاج و …

رضایت زن اول برای ازدواج مجدد

در تاریخ ذیل حاضر گردید در این دفترخانه خانم …….. با مشخصات فوق بعنوان زوجه سند نکاحیه شماره ……….. مورخ ………… دفتر رسمی ازدواج شماره …………. (که حسب الاظهار تا این تاریخ بقوت خود باقیست) و بعد الحضور در نهایت صحت و سلامت و با میل و اراده و قصد و رضای کامل اظهار و اعلام نمود که اینجانب بدینوسیله رضایت کامل قلبی وباطنی خود را با ازدواج مجدد همسر خود (بنام آقای ……………….) با هر خانم دیگری که ایشان صلاح بداند اعلام میدارم ونامبرده محق ومجاز است با ارائه این سند نسبت به انجام تمامی تشریفات شرعی وقانونی وعرفی برای ازدواج مجدد خود اقدام نماید .وحق هرگونه ادعا و اعتراضی را در حال و آینده نبست به ایشان و زوجه آتی ایشان و نیز دفتر ازدواج مربوطه و سایر مراجع قضائی و انتظامی در حال و آینده از خود سلب و ساقط می‌نمایم و چنانچه ادعا و اعتراضی بنمایم از درجه اعتبار ساقط بوده ونزد هیچ مقام ومرجعی مسموع نمی‌باشد.

این سند که بمنزله رضایت بشرح فوق می باشد بنا به در خواست خانم ………………… تنظیم و به ثبت رسیدو نامبرده با علم و اطلاع کامل از مفاد و مندرجات آن اقدام به امضاء نمود. هیچ مسئولیتی متوجه ایندفترخانه و مراجع ذیربط نمی‌باشد.

۳.۲/۵ - (۱۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.