راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

هشدار درباره اپلیکیشن جعلی سوئیش

در هفته‌های اخیر کلاهبرداری در پرداخت‌ها از طریق این اپلیکیشن بسیاری از فروشگاه‌ها را در سراسر سوئد تحت تاثیر قرار داده است.

کلاهبرداران هزینه کالا خریداری شده را از طریق اپلیکیشن قلابی پرداخت و رسید کاملاً شبیه به سوئیش را به کارکنان آن فروشگاه‌ها نشان می‌دهند که فرایند پرداخت با موفقیت انجام شده است.

این اپلیکیشن روی گوشی‌های اندروید نصب می‌شود و محیط کاملا شبیه به اپلیکیشن سوئیش دارد. پس از ورود به این برنامه و وارد کردن شماره تلفن و مبلغ مورد نظر اپلیکیشن صفحه‌ای کاملا شبیه به پرداخت سوئیش با زمان و ساعت انتخابی را نمایش می‌دهد.

نام صاحب حساب نیز در برنامه تقلبی قابل نوشتن است و کلاهبرداران قبل از پرداخت با استفاده از شماره شخص نام صاحب حساب را با برنامه اصلی سوئیش پیدا و سپس در برنامه تقلبی می‌نویسند. این برنامه تقلبی همچنین هنگام پرداخت افکت صوتی برنامه سوئیش را پخش میکند و دارای تصویر پس زمینه متحرک مشابه برنامه اصلی است.

لوتا موریتزسون، از مرکز ملی کلاهبرداری پلیس، به تلویزیون سوئد گفت: «این برنامه‌ها از طریق تیک‌تاک و اینستاگرام منتشر، و عمدتاً توسط افراد جوان استفاده می‌شود. ظهور این نوع کلاهبرداری باعث شده تا اخیراً بعضی از سوپرمارکت‌ها سوئیش را به عنوان پرداخت نپذیرند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.