راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

شرایط ویزای ازدواج در انگلیس | تفاوت ویزای همسر با نامزدی

راهش: اخذ تابعیت از طریق ازدواج موضوعی جدی است که باید در مورد آن با دقت تصمیم بگیرید.

با توجه به بسیاری از دسته بندی های ویزا که در دسترس شما هستند، ضروری است که شرایط واجد شرایط بودن هر یک را به طور کامل بررسی کنید تا به بهترین گزینه ویزا که متناسب با نیاز شما است برسید. برای مثال، اشتباه گرفتن بین ویزای همسر یا ویزای نامزدی، با وجود داشتن ویژگی‌ها و هدف مجزا، می‌تواند بسیار آسان باشد.

ویزای نامزد چیست ؟

ویزای نامزد یک ویزای غیر مهاجرتی است که به گونه ای عمل می کند که بتوانید نامزد خود را با قصد ازدواج به کشور بیاورید. این بدان معناست که با ویزای نامزدی، می توانید به بریتانیا سفر کنید اما باید در یک بازه زمانی ۹۰ روزه با شریک زندگی خود ازدواج کنید.

ویزای همسر چیست ؟

در مقابل، ویزای همسر، ویزای مهاجرتی است که به همسران و شرکای متاهل قانونی شهروندان بریتانیا اجازه می دهد تا وضعیت مهاجرت شخص واجد شرایط را برای ورود به بریتانیا کسب کنند. برای شرکای با فرزندان، می‌توانید درخواست ویزای خانواده K4 را نیز در نظر بگیرید که به وسیله آن آنها میتوانند در حالی که منتظر دریافت ویزای مهاجرتی خود هستند، وارد کشور شوند.

قابل درک است که بودجه یکی از مهمترین مواردی است که قبل از مهاجرت به کشور دیگر باید در نظر گرفته شود. با این اوصاف، این مقاله تمام آنچه را که باید در مورد دریافت ویزای همسر بدانید و هزینه‌های معمولی که در فرآیند درخواست وجود دارد، مورد بحث قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ویزای جدید انگلیس برای جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی

توضیحاتی درباره ویزای همسر

ویزای همسر انگلستان – که معمولاً به عنوان ویزای ازدواج یا ویزای رابطه نیز شناخته می شود – دسته ای از مهاجرت است که به شرکای قانونی مدنی و همسران متاهل اجازه می دهد تا با وضعیت مهاجرت واجد شرایط وارد بریتانیا شوند.

شایان ذکر است که همه افراد واجد شرایط درخواست ویزای همسر برای پیوستن به شریک زندگی خود در بریتانیا نیستند. در واقع، همسر مستقر در بریتانیا باید یا یک شهروند بریتانیایی یا ایرلندی باشد یا دارای مرخصی نامحدود برای اقامت یا برخی طبقه بندی های دیگر از مرخصی محدود برای اقامت باشد.

علاوه بر این، اگر می‌خواهید ویزای همسر به شما اعطا شود، هم شما و هم شریک زندگی‌تان باید استانداردهای سخت‌گیرانه واجد شرایط بودن را رعایت کنید. این ویزا حدود ۳۳ سال انقضا دارد و حتی در صورت رد شدن از معیارهای واجد شرایط بودن قابل تمدید است. موارد دیگری نیز وجود دارد که دارنده ویزای همسر می تواند برای وضعیت تسویه حساب در کشور اقدام کند که در این مورد به آن مرخصی نامحدود می گویند.

شما همچنین می توانید انتظار یک روند طولانی و پیچیده درخواست را داشته باشید، با مقدار قابل توجهی از شواهد و مدارک مورد نیاز در طول مسیر. بسته به موقعیت شما، رسیدگی به فرآیند مهاجرت توسط خودتان دشوار است، به همین دلیل است که توصیه می شود برای کمک به پرونده خود از کمک وکلای حرفه ای و با تجربه مهاجرت استفاده کنید.

چه کسانی واجد شرایط درخواست ویزای همسر هستند؟

در مورد ویزای همسر بریتانیا، فاکتورهای زیادی برای صلاحیت وجود دارد که همراه با تعدادی مدارک است که باید به وزارت کشور ارسال کنید.

به عنوان مثال، هر دو شریک باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند تا واجد شرایط باشند، ازدواج قانونی داشته باشند و قبلاً شخصاً ملاقات کرده باشند. علاوه بر این، آنها همچنین باید شواهدی مبنی بر یک رابطه زنده و واقعی در کنار قصد اقامت دائم با یکدیگر در بریتانیا ارائه دهند. آنها همچنین باید فقط با یکدیگر ازدواج کنند. علاوه بر این، دارنده ویزای همسر نیز باید بتواند مدارکی مبنی بر رعایت حداقل شرایط مالی ارائه دهد و سطح مهارت های لازم در زبان انگلیسی را نشان دهد.

درخواست ویزای همسر

زمان و هزینه های پردازش

با ویزای همسر، انتظار داشته باشید که وضعیت درخواست شما در محدوده شش هفته تا سه ماه تعیین شود. برخی از عواملی که می توانند بر بازه زمانی انتظار برای درخواست ویزا تأثیر بگذارند عبارتند از:

  • محدودیت‌های COVID-19 که به طور گسترده بر زمان انتظار تأثیر گذاشته است.
  • صلاحیت و شرایط متقاضی
  • نوع ویزای مورد نظر شما
  • منطقه یا کشوری که در آن درخواست ایجاد شده است.
  • حجم ویزاها که برای بررسی ارسال شده است.
  • اگر می‌خواهید از هرگونه تأخیر جلوگیری کنید، مطمئن شوید که یک نامه حمایتی آموزنده و متناسب را ضمیمه کرده‌اید که به وضوح نشان می‌دهد چگونه می‌توانید شرایط واجد شرایط بودن را برآورده کنید. انجام این کار می تواند مقدار قابل توجهی در زمان صرفه جویی کند و به شما کمک کند تا پرونده شما به راحتی پیش برود.

وقتی صحبت از هزینه به میان می آید، هزینه های فعلی برای ویزای همسر انگلستان به طور متوسط ​​حدود ۱۵۲۳ پوند است. با این حال، اگر از داخل کشور برای ویزا درخواست می‌کنید، هزینه درخواست شما برای هر نفر ۱۰۳۳ پوند است. این هزینه ها شامل هزینه های اولیه، مانند هزینه درخواست دفتر خانه، که می تواند تا ۱۵۲۳ پوند افزایش یابد، و هزینه اضافی بهداشت مهاجرت، که می تواند حدود ۱۸۷۲ پوند در خارج از بریتانیا و ۱،۵۶۰ پوند در داخل بریتانیا هزینه داشته باشد.

اگر همسر توانایی پرداخت هزینه های درخواست را نداشته باشد، ممکن است واجد شرایط استثنا باشد و ممکن است از او خواسته شود که درخواست معافیت از هزینه آنلاین را انجام دهد. همچنین اگر بودجه شخص نتواند محل زندگی را پوشش دهد یا درآمد کمی داشته باشد، ممکن است واجد شرایط باشد. (منبع)

همچنین بخوانید : پاسپورت بریتانیا

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.