فهرست
- نمونه قرارداد خرید، طراحی و نصب آسانسور (۱)
- قرارداد خرید، نصب و راه اندازی آسانسور (۲)
- قرارداد فروش و نصب و راه اندازی آسانسور (۳)
- سوالات متداول
نمونه قرارداد خرید، طراحی و نصب آسانسور (۱)
این قرارداد فیمابین شرکت… به نمایندگی… به نشانی…تلفن…که در این قرارداد کارفرما نامیده میشود از یکطرف و شرکت… به نمایندگی… به نشانی… تلفن… که در این قرارداد به اختصار پیمانکار نامیده میشود، از سوی دیگر منعقد میگردد.
ماده یک – موضوع قرارداد
طراحی و خرید دو دستگاه آسانسور کامل با مشخصات فنی پیوست کاملا وارداتی ساخت شرکت همراه با نصب و راه اندازی در محل کارگاه طبق مشخصات فنی ذکر شده در قرارداد.
ماده دو- اسناد و مدارک قرارداد
۲-۱- قرارداد حاضر
۲-۲- نقشه و مشخصات فنی
۲-۳- کلیه دستورکارهائی که در حین اجرا توسط کارفرما ابلاغ میگردد.
۲-۴- مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان که بدون ضمیمه نمودن جز اسناد قرارداد میباشد.
ماده سه – مبلغ قرارداد
کل مبلغ قرارداد، عبارتست از ریال که پس از کسر ۵ درصد بابت مالیات قابل پرداخت میباشد که از مبلغ کل قرارداد ریال جهت طراحی محاسباتی و فروش و حمل و تحویل کلیه تجهیزات و لوازم مربوط به دو دستگاه آسانسور به همراه کلیه عوارض و مالیاتهای کالای وارداتی به صورت تحویل کامل در کارگاه
مبلغ ریال جهت نصب کلیه دربها و کابین و دیگر لوازم مربوط بطور کامل و راه اندازی دستگاهها همراه با اخذ تایید آسانسور از شرکت بازرسی آسانسور ایران در نظر گرفته شده است.
ماده چهار – نحوه پرداخت
با توجه به توافقات و زمانبندی تحویل آسانسور نحوه پرداخت بشرح ذیل خواهد بود.
۴-۱- مبلغ ریال به تاریخ طی چک شماره بانک بابت تحویل کلیه دربهای طبقات، درایو (نیروی محرکه) و دستگاههای مربوط به ایمنی و تراولها و غیره که پس از اخذ تایید از پروژه مبنی بر حضور موارد فوق در پروژه قابل دریافت خواهد بود.
۴-۲- مبلغ مورخ طی چک شماره بانک
۴-۳- مبلغ مورخ طی چک شماره بانک
ماده پنج – مدت قرارداد
با توجه به اینکه پیمانکار اذعان مینماید از محیط کارگاه بازدید بعمل آمده و مسایل اجرائی در کارگاه همراه با خردید وسائل وارداتی تجهیزات را در نظر گرفته و با این شرایط جهت خرید، حمل، تحویل، نصب و راه اندازی کل آسانسورها از تاریخ عقد قرارداد به مدت ماه قرارداد را بطور کامل تا راه اندازی اولیه انجام داده و پیمانکار حداکثر در مدت ماه بعد ازآن همراه با استاندارد آسانسورها جهت تحویل موقت درخواست کتبی نماید.
ماده شش- زمانبندی انجام کار
۶-۱- مورخ تحویل کلیه دربها و ریلها به همراه درایو و متعلقات (تراول)
۶-۲- مورخ نصب کلیه دربها و ریلها
۶-۳- مورخ تحویل کابین و تابلو و کلیه قطعات کسری جهت نصب و راه اندازی
۶-۴- مورخ نصب کلیه قطعات و راه اندازی کامل جهت اخذ تایید استاندارد
تبصره – طبق توافقات بعمل آمده و برنامه زمانبندی، پیمانکار پس از عقد قراداد میبایست سریعا نسبت به باز کردن اعتبار بانکی جهت خرید اقلام اقدام و در تاریخهای فوق نسبت به تحویل ملزومات اقدام نماید.
ماده هفت – دوره تضمین قرارداد
۷-۱- پیمانکار، کل مجموعه خریداری شده را بعد از تاریخ صورتجلسه تحویل نهائی به مدت ۲۴ ماه گارانتی نموده و موظف است هرگونه اشکال در سیستم یا خرابی در قطعات آن را در کمترین زمان جبران نماید.
۷-۲- پیمانکار ۲ فقره چک وجه الضمان بانک مورد تایید کارفرما را بابت وجه الضمان تحویل اجناس خریداری شده به پروژه هر یک به مبلغ ریال طی اخذ رسید به کارفرما در هنگام عقد قرارداد تحویل داده که بدیهی است پس از تحویل اجناس به پروژه طی یک صورتجلسه، کلیه چکهای. جه الضمان تحویلی به ایشان مسترد میگردد.
۷-۳- یک فقره چک بانک به مبلغ ریال به عنوان حسن انجام کار در هنگام عقد قرارداد توسط پیمانکار بابت تضمین حسن انجام کار و نصب تحویل نهایی به کارفرما تحویل و پس از اخذ گواهی تایید از طرف اداره استاندارد به ایشان مسترد خواهد شد.
ماده هشت – تعهدات کارفرما
۸-۱- کلیه کارهای مرتبط با ساخت سازه، آهن کشی، آمادهسازی چاهکها
۸-۲- کلیه کارهای مرتبط با عملیات ساختمانی از جمله دورچینی دربهای طبقه و ایجاد حفرههای لازم در سنگ نما برای نصب شستیهای طبقه و نشان دهندههای سردرب و همچنین ساخت فونداسیونهای کف چاهک و کف موتورخانه آسانسور
۸-۳- تهیه و نصب چراغهای تونلی تامین کننده روشنایی داخل چاهک آسانسور وکلیدهای روشنایی مربوطه در موتورخانه آسانسور طبقه زیرزمین و همچنین پریز برق در کف چاهک آسانسور طبقه زیر زمین و همچنین پریز برق در کف چاهکهای آسانسورها
۸-۴- تهیه و نصب تابلو برق فاز شبکه در موتورخانههای آسانسور
۸-۵- تهیه و نصب دریچههای فرار در موتورخانه
۸-۶- تهیه و نصب هواکش موتورخانه آسانسور
۸-۷- تهیه و نصب ریل و قلاب سقف موتورخانه آسانسور
۸-۸- تهیه و نصب پریزها و روشنایی موتورخانه آسانسور
۸-۹- تخصیص و تحویل انبار دارای قفل و روشنایی به پیمانکار به منظور نگهداری لوازم و قطعات آسانسور در مدت اجرای قرارداد
۸-۱۰- پرداخت به پیمانکار طبق شرایط ماده چهار
ماده نه – مشخصات فنی دستگاهها
- درب طبقه: سانترال دولته به عرض به ارتفاع مدل دارای کنترل سرعت VVVF
- درب کابین: سانترال (باز شو از وسط)، دولته، به عرض به ارتفاع مدل دارای کنترل سرعت VVVF
- درب کابین: مدل و یا به انتخاب کارفرما (کارفرما میبایست از کلیه مراحل طراحی و ساخت کابینها مطلع بوده و با نظر وی کابین ساخته شود)
- طول مسیر: حدودا ۶۰ متر (طول مسیر حرکت و چاهک مربوطه به رویت پیمانکار رسیده و مورد تایید ایشان بوده است)
- ارتفاع تمام شده داخل کابین ۴۰/۲ میباشد که با توجه به طرح انتخابی این اندازه بایستی در طراحی و نصب لحاظ گردد.
- استفاده از ۱۰ عدد LCD یا نمایشگر در طبقات داخل کابینها و با رنگ آبی سایز ” ۹ یا بالاتر
- سیستم ارتباط داخلی جهت برقراری تماس بین مسافرین و متصدی ساختمان در مواقع ضروری
- طرح نهایی شاسی طبقات بایستی با تایید نظر کارفرما انتخاب و جهت نصب آن اقدام گردد.
- ایمنیها: همگی در تطابق کامل با استاندارد EN81 گواهی شده توسط TUV آلمان
-کلیه تجهیزات سازگار و مورد تایید سازمان استاندارد آسانسور در ایران خواهد بود.
- دربهای کابین مجهز به سیستم پرده نور جهت کنترل باز و بسته شدن
- در تابلوی فرمان ورودی جهت سنسور زلزله و سیستم هوشمند تعبیه میگردد.
- نصب سنسور زلزله توسط پیمانکار ولی خرید آن توسط کارفرما انجام میگیرد.
- سیستم نمایشگر در داخل هر طبقه از نوع دات ماتریکس با رنگ آبی میباشد.
- نوع آسانسور: کششی از گروه وتیور با تمام تجهیزات و لوازم.
- سیستم صوتی جهت پخش در داخل کابین (Surround System)
- نوع سیم بکسل – مدل گاورنرها کاملا وارداتی از کشور آلمان
- زنگ خبر رسیدن به طبقات (طبق اصول استاندارد).
- کلیه قطعات و نصب طبق استاندارد EN81 باید باشد.
- کلیه ریلها از نوع ساخت میباشد.
- کلیه ترمزها و پاراشوتها ساخت میباشد.
- تراول از نوع دت وایلر سوئیس میباشد.
-کلیه کفشکها از نوع ساخت میباشد.
- کلیه کابینها شامل سیستم Over Load میباشد.
- وزنه تعادلی از نوع چدنی میباشد.
- نوع کاربری: مسافر بر
- ظرفیت هر دستگاه: نفره
- سرعت: متر بر ثانیه
- تعداد توقف: ایستگاه
- تعداد درب: برای هر دستگاه
- تعداد درب کابین: برای هر دستگاه
- روش احضار: Duplex/Down-Collective
- تابلو فرمان: مدل
- درایو: مدل
- اندازه چاه: ۲۶۰.۴۱۰ سانتیمتر
- Cop&Lop: مدل
ماده ده – تعهدات پیمانکار
۱۰-۱- پیمانکار تعهد مینماید بدون وقفه و تعطیلی از روز انعقاد قرارداد عملیات موضوع قرارداد را شروع نماید و تعداد کارگران و استادکاران باید طوری باشد که در تحویل به موقع کار تعویق حاصل نگردد، در این مورد کارفرما حق خواهد داشت افزایش تعداد کارگران و استادکاران را از پیمانکار بخواهد.
۱۰-۲- پیمانکار تعهد مینماید استادکاران و کارگران خبره در رابطه با موضوع قرارداد را بکار گمارده و شخصا خود هدایت آنها را به عهده گیرد و دستمزد و حقوق کامل ایشان را به موقع پرداخت نماید.
۱۰-۳- مسئولیت اخلاقی و حفظ موازین شرعی کلیه پرسنل پیمانکار به عهده ایشان بوده و کارفرما میتواند در صورت مشاهده موارد، این موضوع را به پیمانکار گزارش دهد و ایشان میبایست نفرات خاطی را از کارگاه اخراج نماید.
۱۰-۴- پیمانکار موظف است پس از دریافت پیش پرداخت در حداقل زمان نسبت به نهایی کردن پروفرمها و ثبت سفارشهای کالای موضوع قرارداد اقدام لازم انجام دهد.
۱۰-۵-پیمانکار موظف است آسانسور موضوع قرارداد را پس از ترخیص از گمرک جهت حمل از گمرک تا محل کارگاه تحت پوشش بیمه حمل قرار دهد.
۱۰-۶-پیمانکار موظف است قبل از اتمام مراحل اداری ترخیص، مراتب را به اطلاع کارفرما رسانده و هماهنگی لازم برای محل تخلیه اجناس درکارگاه و همچنین حضور عوامل تحویل گیرنده را بنماید.
۱۰-۷- پیمانکار موظف است حداقل یک نسخه از کلیه اسناد دریافتی از شرکت سازنده را در اختیار پروژه قرار دهد.
۱۰-۸- پیمانکار موظف است نمونههای مختلف کابین، شاستی و کلیه لوازمات تزئینی را که شرکت سازنده عرضه مینماید، به خریدار معرفی و پس از تایید از طرف پروژه نسبت به سفارش طبق درخواست اقدام نماید.
۱۰-۹- کلیه عملیات آهنکشیها چاهکها جهت نصب توسط پیمانکار کنترل و نظارت میگردد و ایشان موظف به تحویل گرفتن کل اسکلت از مجری سازنده طبق استانداردهای موجود و نقشههای اجرائی میباشد. (همچنین ایشان میتوانند کسانی را که در این مورد مهارت فنی دارند جهت اجرا به کارفرما پیشنهاد داده تا ایشان انتخاب نمایند).
۱۰-۱۰- پیمانکار بایستی هنگام تکمیل کابین و ساخت و قبل از حمل با هماهنگی با کارفرما شرایطی را جهت بازدید کارفرما و نماینده ایشان مهیا تا کارفرما بتواند هنگام ساخت و مونتاژ از کلیه اقلام، بازدید حین ساخت داشته باشند.
۱۰-۱۱- پیمانکار متعهد است از زمان شروع عملیات نصب بر طبق زمانبندی اعلام شده کار را به پایان برساند و دستگاههای مورد قرارداد را در شرایط کاملا مناسب مطابق با ضوابط استاندارد تحویل و نصب و راه اندازی نماید.
۱۰-۱۲- پیمانکار موظف است پس از گشایش اعتبار اسنادی در بانک کارگزار مراتب را به طور کتبی به اطلاع خریدار برساند.
۱۰.۱۳- رعایت کامل مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان از جانب پیمانکار الزامی است.
۱۰-۱۴- پیمانکار تعهد مینماید که کلیه مشکلات احتمالی و سختی کار و مشخصات فنی و نقشههای اجرائی را ملاحظه و سپس نسبت به امضای این قرارداد اقدام مینماید.
۱۰-۱۵- پیمانکار تعهد مینماید که کلیه عملیات موضوع قرارداد را با رعایت اصول فنی و ایمنی کامل و حفظ جان کارگران خود در نهایت دقت انجام داده و به اتمام برساند. ضمنا رعایت مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان نیز الزامی میباشد.
ماده یازده – تحویل آسانسور
پس از راه اندازی هر دستگاه آسانسور و انجام عملیات تا مقطع حداقل ۹۵ درصد پیمارنکار ملزم بوده این مسئله را به طور کتبی به دستگاه نظارت کارفرما اعلام دارد.
بعد از دریافت گواهی نامه استاندارد ایران، پیمانکار ملزم به گزارش و ارائه این مسئله به کارفرما و یا دستگاه نظارت بوده و ظرف مدت ۱۵ روز با حضور و تایید کارفرما، دستگاه نظارت و پیمانکار صورتجلسهای مبنی بر تحویل موقت دستگاه آسانسور امضاء خواهد شد. ۶ ماه بعد از تاریخ تحویل موقت دستگاهها با درخواست کتبی پیمانکار از کارفرما حداکثر در مدت ۱۵ روز در جلسهای با حضور تایید کارفرما، دستگاه نظارت و پیمانکار تحویل قطعی خواهد شد.
ماده دوازده – حل اختلاف
در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین این قرارداد موضوع از طریق حکمیت حل و فصل میگردد و آخرین حکم مرضی الطرفین در این قرارداد مراجع ذیصلاح قانونی میباشد.
ماده سیزده – موارد فسخ قرارداد
۱۳-۱- انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار
۱۳-۲- تاخیر در شروع بکار بیش از یک هفته از تاریخ ابلاغ قرارداد
۱۳-۳-عدم اجرای تمام یا قسمتی از موارد قرارداد در موعد پیش بینی شده
۱۳-۴-تاخیر در اجرای کار بطوریکه دلالت برعدم صلاحیت مالی و فنی و یا سونیت پیمانکار بنماید.
ماده چهارده
این قرارداد در ۱۴ ماده و ۱ تبصره در سه نسخه تهیه شده و به امضاء طرفین رسیده و هر نسخه آن در حکم واحد بوده و دارای اعتبار واحد میباشد.
کارفرما پیمانکار
قرارداد خرید، نصب و راه اندازی آسانسور (۲)
این قرارداد شرکت/آقای/خانم… به نمایندگی… به آدرس… کد پستی… بعنوان کارفرما از یک طرف و شرکت…به شماره ثبت… شناسه ملی… به نمایندگی… به سمت… با کد ملی… که بموجب آگهی منتشره در روزنامه رسمی شماره… دارنده امضاء مجاز و تعهدآور شرکت مزبور میباشد، به نشانی… تلفن… کد پستی… بعنوان پیمانکار از طرف دیگر تابع شرایط ذیل منعقد میگردد:
ماده یک – موضوع قرارداد:
خرید، نصب، راه اندازی، آزمایش تحویل، گارانتی…ساله یک دستگاه آسانسور به ظرفیت… نفر، … طبقه، … توقفه با مشخصات فنی مندرج در ماده ۹ قرارداد ساخت شرکت… در ساختمان… کارفرما و بر اساس نقشه حاوی مشخصات فنی آسانسور (پیوست قرارداد).
ماده دو – مبلغ قرارداد:
مبلغ کل قرارداد با احتساب مالیات بر ارزش افزوده مبلغ… ریال میباشد که پس از کسر کسورات قانونی تابع ماده ۳ این قرارداد به پیمانکار قابل پرداخت میباشد و از آنجائیکه از مبلغ کل قرارداد مبلغ… ریال مربوط به حمل، نصب کلیه دربها، کابین و دیگر لوازم مربوطه بمنظور راه اندازی و قابل استفاده شدن یک دستگاه آسانسور بهمراه اخذ تاییدیه از مراجع ذیصلاح من جمله اداره استاندارد در نظر گرفته شده است، پرداخت آن پس از اخذ تاییدیه حسن انجام کار و پس از کسر کلیه کسورات قانونی به پیمانکار قابل پرداخت خواهد بود.
ماده سه – نحوه پرداخت:
با توجه به توافقات و زمانبندی تحویل آسانسور نحوه پرداخت بشرح ذیل خواهد بود:
۴-۱- مبلغ… ریال معادل… درصد مبلغ کل قرارداد بعنوان پیش پرداخت همزمان با مبادله قرارداد درصورت تقاضای کتبی پیمانکار و در مقابل ارائه ضمانتنامه بانکی که حداکثر ظرف مدت ۱۰ روز از تاریخ مبادله قرارداد ارائه شود و در صورتعدم ایفاء تعهدات، کارفرما میتواند بفوریت مبادرت به ضبط ضمانتنامه پیش پرداخت اقدام نماید.
تبصره ) درصورتی که ظرف ۱۰ روز از تاریخ مبادله قرارداد پیمانکار نسبت به ارائه ضمانتنامه اقدام ننماید به منزلهعدم نیاز به پیش پرداخت تلقی میگردد و این مبلغ همزمان با پرداخت مبلغ موضوع جزء بعدی به پیمانکار پرداخت خواهد گردید.
۴-۲- مبلغ… ریال معادل… درصد مبلغ کل قرارداد همزمان با تنظیم صورتمجلس تحویل موقت آسانسور (کلیه دربهای طبقات، درایو ( نیروی محرکه) و دستگاههای مربوط به ایمنی و تراولها و غیره).
۴-۳- مبلغ… ریال معادل… درصد مبلغ کل قرارداد پس از اخذ تاییدیه از مراجع ذیصلاح من جمله اداره استاندارد مبنی بر قابل استفاده بودن آسانسور.
۴-۴- مبلغ… ریال معادل ده درصد بعنوان سپرده حسن انجام کار تا اتمام دوره گارانتی نزد کارفرما باقی خواهد ماند.
ماده چهار – مدت قرارداد:
با توجه به اینکه پیمانکار اذعان مینماید از محیط کارگاه بازدید بعمل آورده و مسایل اجرائی در کارگاه همراه با خرید وسائل وارداتی تجهیزات را در نظر گرفته و با این شرایط جهت خرید، حمل، تحویل، نصب و راه اندازی آسانسور موضوع قرارداد از تاریخ عقد قرارداد (…) به مدت… ماه کامل شمسی آسانسور موضوع قرارداد را بطور کامل تا راه اندازی اولیه انجام داده و پیمانکار حداکثر در مدت… ماه بعد از آن، همراه با ارائه تاییدیه استاندارد آسانسور جهت تحویل نهایی میبایست از کارفرما کتباً درخواست نماید.
ماده پنج – زمانبندی انجام کار:
۵-۱- مورخ تحویل کلیه دربها و ریلها به همراه درایو و متعلقات (تراول)
۵-۲- مورخ نصب کلیه دربها و ریلها
۵-۳- مورخ تحویل کابین و تابلو و کلیه قطعات کسری جهت نصب و راه اندازی
۵-۴- مورخ نصب کلیه قطعات و راه اندازی کامل جهت اخذ تاییدیه استاندارد.
ماده شش – دوره تضمین قرارداد (گارانتی و پشتیبانی فنی):
کلیه تجهیزات موضوع قرارداد توسط پیمانکار به مدت… سال از زمان تنظیم صورتجلسه نصب و راه اندازی گارانتی بوده و پیمانکار متعهد میشود در دوران یادشده هرگونه نقص را با هزینه خود تعمیر نماید وموظف است هرگونه اشکال در سیستم یا خرابی در قطعات آن را در کمترین زمان رفع و یا خسارات وارده به کارفرما را جبران نماید.
تبصره ۱) پیمانکار متعهد میگردد بعد از انقضاء دوره تضمین، حداقل ده سال پشتیبانی و خدمات پس از فروش را به کارفرما در قبال عقد قرارداد نگهداری ارائه نماید.
تبصره ۲) پیمانکار متعهد میگردد کلیه کاتالوگهای مربوط به نصب، راه اندازی، نگهداری و تعمیر و یک نسخه از کلیه اسناد دریافتی از شرکت سازنده را در موقع تحویل موقت تحویل کارفرما نماید.
ماده هفت – ضمانتنامه حسن انجام تعهدات:
۷-۱ – پیمانکار جهت تضمین حسن انجام تعهدات این قرارداد ضمانتنامه شماره… به مبلغ… ریال/ واریز وجه به حساب شماره… سپرده…نزد بانک… معادل پنج درصد مبلغ کل قرارداد به مدت اعتبار… ماه (معادل مدت قرارداد) به کارفرما تسلیم نمود که پس از تحویل کل موضوع قرارداد و صدور تاییدیهعدم مغایرت فنی و نصب و راه اندازی و آزمایش تحویل توسط ناظر قرارداد، بعنوان ضمانت گارانتی تمدید شده و در نزد کارفرما خواهد ماند و در صورتعدم انجام کلیه تعهدات مندرج در این قرارداد، تضمین فوق به نفع کارفرما ضبط خواهد شد، تمدید کلیه ضمانتنامههای بانکی به درخواست کارفرما و بعهده پیمانکار میباشد. آزادسازی ضمانتنامه مذکور پس از عمل به کلیه تعهدات این قرارداد و سپری شدن دوره گارانتی بلامانع خواهد بود.
۷-۲- ده درصد الباقی از مبلغ کل قرارداد، به عنوان سپرده حسن انجام کار تا اتمام دوره گارانتی نزد کارفرما باقی خواهد ماند که در صورت رفع عیب در طول دوره تحویل موقت تا پایان دوره گارانتی به پیمانکار پرداخت خواهد گردید، در غیر اینصورت تابع شرایط عمومی پیمان کارفرما نسبت به رفع جبران خسارات از محل آن اقدام خواهد نمود.
ماده هشت– تعهدات کارفرما:
۸-۱- انجام کلیه کارهای مرتبط با ساخت سازه، آهن کشی، آمادهسازی چاهکها.
۸-۲- انجام کلیه کارهای مرتبط با عملیات ساختمانی از جمله دورچینی دربهای طبقه و ایجاد حفرههای لازم در سنگ نما برای نصب شاستیهای طبقه و نشان دهندههای سردرب و همچنین ساخت فونداسیونهای کف چاهک و کف موتورخانه آسانسور.
۸-۳- تهیه و نصب چراغهای تونلی تامین کننده روشنایی داخل چاهک آسانسور وکلیدهای روشنایی مربوطه در موتورخانه آسانسور و همچنین پریز برق در کف چاهک آسانسور و همچنین پریز برق در کف چاهکهای آسانسورها.
۸-۴- تهیه و نصب تابلو برق سه فاز شبکه در موتورخانه آسانسور.
۸-۵- تهیه و نصب دریچههای فرار در موتورخانه.
۸-۶- تهیه و نصب هواکش موتورخانه آسانسور.
۸-۷- تهیه و نصب ریل و قلاب سقف موتورخانه آسانسور.
۸-۸- تهیه و نصب پریزها و روشنایی موتورخانه آسانسور.
۸-۹- تخصیص و تحویل انبار دارای قفل و روشنایی به پیمانکار به منظور نگهداری لوازم و قطعات آسانسور در مدت اجرای قرارداد.
۸-۱۰- پرداخت مبلغ قرارداد به پیمانکار طبق شرایط ماده سه قرارداد.
ماده نه – مشخصات فنی آسانسور:
۹-۱ – درب طبقه: سانترال/تلسکوپی دولته به عرض… به ارتفاع… مدل… دارای کنترل سرعت VVVF.
۹-۲- درب کابین: سانترال (باز شو از وسط)، دولته، به عرض… به ارتفاع… مدل…دارای کنترل سرعت VVVF به انتخاب کارفرما (کارفرما میبایست از کلیه مراحل طراحی و ساخت کابینها مطلع بوده و با نظر وی کابین ساخته شود).
۹-۳- نوع کاربری: مسافر بر.
۹-۴- طول مسیر: حدوداً… متر (طول مسیر حرکت و چاهک مربوطه به رویت پیمانکار رسیده و مورد تایید ایشان است).
۹-۵- ارتفاع تمام شده داخل کابین… میباشد که با توجه به طرح انتخابی این اندازه بایستی در طراحی و نصب لحاظ گردد.
۹-۶- استفاده از… عدد LED / نمایشگر… در طبقات داخل کابینها و با رنگ… سایز… یا بالاتر.
۹-۷- سیستم ارتباط داخلی جهت برقراری تماس بین مسافرین و متصدی ساختمان در مواقع ضروری.
۹-۸- طرح نهایی شاسی طبقات بایستی با تایید کارفرما انتخاب و جهت نصب آن اقدام گردد.
۹-۹- ایمنیها: همگی در تطابق کامل با استاندارد EN81 گواهی شده توسط TUV آلمان.
۹-۱۰- کلیه تجهیزات سازگار و مورد تایید سازمان استاندارد خواهد بود.
۹-۱۱- دربهای کابین مجهز به سیستم پرده نور/ فتوسل نقطهای جهت کنترل باز و بسته شدن.
۹-۱۲- ترمز الکترومغناطیسی: …
۹-۱۳- ضربه گیر: …
۹-۱۴- سیستم نمایشگر در داخل هر طبقه از نوع… با رنگ… میباشد.
۹-۱۵- نوع آسانسور: کششی کابلی با تمام تجهیزات و لوازم.
۹-۱۶- سیستم صوتی جهت پخش در داخل کابین (Surround System).
۹-۱۷- نوع سیم بکسل… مدل گاورنر….
۹-۱۸- زنگ خبر رسیدن به طبقات (طبق اصول استاندارد).
۹-۱۹- کلیه قطعات و نصب آن طبق استاندارد EN81 باید باشد.
۹-۲۰- کلیه ریلها از نوع… ساخت… میباشد.
۹-۲۱- کلیه ترمزها و پاراشوتها ساخت… میباشد.
۹-۲۲- تراول از نوع دت وایلر سوئیس میباشد.
۹-۲۳-کلیه کفشکها از نوع… ساخت… میباشد.
۹-۲۴- کلیه کابینها شامل سیستم Over Load میباشد.
۹-۲۵- وزنه تعادلی از نوع… میباشد.
۹-۲۶- ظرفیت: … نفره.
۹-۲۷- سرعت: … متر بر ثانیه.
۹-۲۸- تعداد توقف: … ایستگاه.
۹-۲۹- تعداد درب: ….
۹-۳۰- تعداد درب کابین: ….
۹-۳۱ – روش احضار: Duplex/Down-Collective.
۹-۳۲- تابلو فرمان: مدل….
۹-۳۳- درایو: مدل….
۹-۳۴ – اندازه چاه: … *… سانتیمتر.
۹-۳۵- Cop&Lop: مدل….
۹-۳۶- الکتروگیربکس: ….
۹-۳۷- جعبه روزیون: ….
۹-۳۸- مشخصات کابین: ….
ماده ده – تعهدات پیمانکار:
۱۰-۱- پیمانکار تعهد مینماید بدون وقفه و تعطیلی از روز انعقاد قرارداد عملیات موضوع قرارداد را شروع نماید و تعداد کارگران و استادکاران باید به تعدادی باشند که در تحویل به موقع کار تعویق حاصل نگردد، در این مورد کارفرما حق خواهد داشت افزایش تعداد کارگران و استادکاران را از پیمانکار بخواهد.
۱۰-۲- پیمانکار تعهد مینماید استادکاران و کارگران خبره در رابطه با موضوع قرارداد را بکار گمارده و شخصاً خود هدایت آنها را به عهده گیرد و دستمزد و حقوق کامل ایشان را به موقع پرداخت نماید.
۱۰-۳- مسئولیت اخلاقی و حفظ موازین شرعی کلیه پرسنل پیمانکار به عهده ایشان بوده و کارفرما میتواند در صورت مشاهده موارد، این موضوع را به پیمانکار گزارش دهد و ایشان میبایست نفرات خاطی را از کارگاه اخراج نماید.
۱۰-۴- پیمانکار موظف است در حداقل زمان در صورت نیاز نسبت به نهایی کردن پروفرمها و ثبت سفارشهای کالای موضوع قرارداد اقدام لازم انجام دهد.
۱۰-۵- کلیه عملیات آهنکشیها چاهکها جهت نصب توسط پیمانکار کنترل و نظارت میگردد و ایشان موظف به تحویل گرفتن کل اسکلت از مجری سازنده طبق استانداردهای موجود و نقشههای اجرائی میباشد، همچنین ایشان میتواند کسانی را که در این مورد مهارت فنی دارند جهت اجرا به کارفرما پیشنهاد داده تا ایشان را انتخاب نماید.
۱۰-۶- پیمانکار بایستی هنگام تکمیل کابین و ساخت و قبل از حمل با هماهنگی با کارفرما شرایطی را جهت بازدید کارفرما و نماینده ایشان مهیا تا کارفرما بتواند هنگام ساخت و مونتاژ از کلیه اقلام، بازدید حین ساخت داشته باشند.
۱۰-۷- پیمانکار متعهد است از زمان شروع عملیات نصب بر طبق زمانبندی اعلام شده کار را به پایان برساند و آسانسور موضوع قرارداد را در شرایط کاملاً مناسب مطابق با ضوابط استاندارد تحویل و نصب و راه اندازی نماید.
۱۰.۸- رعایت کامل مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان از جانب پیمانکار الزامی است.
۱۰-۹- پیمانکار اقرار مینماید که کلیه مشکلات احتمالی و سختی کار و مشخصات فنی و نقشههای اجرائی را ملاحظه نموده و سپس نسبت به امضای این قرارداد اقدام نموده است.
۱۰-۱۰- پیمانکار تعهد مینماید که کلیه عملیات موضوع قرارداد را با رعایت اصول فنی و ایمنی کامل و حفظ جان کارگران خود در نهایت دقت انجام داده و به اتمام برساند. ضمناً رعایت مبحث ۱۲ مقررات ملی ساختمان نیز الزامی میباشد.
۱۰-۱۱- رعایت کلیه ضوابط فنی در انجام کار توسط پیمانکار الزامی میباشد.
۱۲-۱۰ – اگر پیمانکار نتواند موضوع قرارداد را در مدت مقرر تحویل نماید، چنانچه قصور از جانب وی باشد، کارفرما به ازای هر روز دیرکرد ۵/۰ درصد مبلغ کل قرارداد را بعنوان جریمه از مطالبات یا ضمانت نامه انجام تعهدات وی کسر خواهد نمود.
۱۰-۱۳- موضوع قرارداد بمدت… ماه در گارانتی پیمانکار میباشد، لذا در صورت بروز هرگونه خرابی پیمانکار موظف به رفع عیب میباشد و چنانچه استنکاف نماید کارفرما راساً اقدام به رفع عیب نموده و هزینه مربوطه را بعلاوه ۱۵٪ بالاسری از محل سپرده حسن انجام کار پیمانکار کسر مینماید.
توضیح اینکه زمان شروع گارانتی و نگهداری…ساله آسانسور موضوع قرارداد از تاریخ تنظیم صورتجلسه نصب و راه اندازی و آزمایش و تحویل موقت میباشد.
تبصره) هیچگونه عذری برای تاخیر دراجرای تعهدات (بجز موارد فورس ماژور) مورد قبول کافرما نخواهد بود و تمدید مدت قرارداد بعلت فورس ماژور مشروط است به اینکه:
الف) پیمانکار بلافاصله ازتاریخ وقوع حادثه فورس ماژور کتباًکارفرما را مستحضر نموده باشد.
ب) وقوع حادثه ازطرف مقامات صالحه مربوط به محل حادثه رسماً گواهی شود.
ج) دلیل رفع فورس ماژور و پایان مدت آن با گواهی رسمی مقامات صالحه محل وقوع حادثه از طرف پیمانکار به کارفرما تسلیم شده باشد.
د) فورس ماژور در محدوده مرزهای ایران روی داده باشد.
ه) فورس ماژور مستقیماً و بدون واسطه مانع اجرای قرارداد شده باشد.
بارعایت مقررات بالا فقط مدت تحویل به مقدار لازم از طرف کارفرما تمدید میشود و این موافقت حق هیچگونه مطالبه وجهی بطور کلی برای پیمانکار به ضرر کارفرما ایجاد نخواهد نمود.
۱۰-۱۴- پیمانکار با توجه به تجربه و دانش خود در خصوص عملکرد صحیح آسانسور مسئول میباشد و نقشههای اجرایی اولیه رافع مسئولیت وی نمیگردد.
۱۰-۱۵- پیمانکار اقرار مینماید ضمن بازدید از محل و کسب اطلاعات لازم در مورد جزئیات و کم وکیف کار و با در نظر گرفتن کلیه شرایط حال و آینده نسبت به عقد قرارداد اقدام نموده است.
۱۰-۱۶- پیمانکار متعهد میگردد در صورت وارد آمدن هرگونه خسارت به تاسیسات کارفرما بلافاصله نسبت به جبران خسارت اقدام نماید و در غیر اینصورت کارفرما راساً از محل سپرده حسن انجام کار یا تضمین انجام تعهدات اینگونه خسارات را جبران خواهد نمود.
۱۰-۱۷- پیمانکار و کارکنان تحت الامر او موظف به رعایت کلیه مقررات و قوانین و نکات و تدابیر ایمنی کار بوده و درصورت وقوع هرگونه حادثه وخسارات جانی و مالی کلیه عواقب آن متوجه خود پیمانکار میباشد و کارفرما دراین مورد ازخود سلب مسئولیت مینماید.
۱۰-۱۸- کلیه حقوق دولتی متعلقه به این قرارداد از قبیل حق بیمههای اجتماعی، مالیات، عوارض و سایر موارد از این قبیل اعم از اینکه درهنگام عقد قرارداد رایج بوده و یا بعدا «وضع گردد کلا» بعهده پیمانکار میباشد. لذا پرداخت مطالبات پیمانکار و تسویه حساب نهائی با وی منوط به ارائه مفاصاحساب از سازمانهای ذیربط خواهدبود.
۱۰-۱۹- پیمانکار به هیچ وجه حق تعطیل کار یا معوق گذاشتن امور محوله را بدون اطلاع و هماهنگی کارفرما نخواهد داشت.
۱۰-۲۰- پیمانکار تعهد مینماید در طول اجرای قرارداد به هیچ وجه از کارکنان شاغل در واحدهای تابعه کارفرما در اجرای این قرارداد استفاده ننماید، بدیهی است درصورت تخلف، قرارداد فسخ و تضمین انجام تعهدات و سپرده حسن انجام کار وی به نفع کارفرما ضبط میگردد.
۱۰-۲۱- واگذاری کار این قرارداد از طرف پیمانکار به شخص حقیقی و یا حقوقی دیگری بدون موافقت کتبی و قبلی کارفرما به هر عنوان به صورت جزء یا کل ممنوع بوده و درصورت تخلف کارفرما مجاز به فسخ قرارداد واخذ خسارات وارده در رابطه با این قرارداد خواهد بود.
۱۰-۲۲- پیمانکار ملزم به ارائه نقشههای لازم جهت آمادهسازی محل نصب بوده و کارفرما ملزم به آهنکشی و آمادهسازی محل میباشد.
۱۰-۲۳- پیمانکار متعهد است حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت پس از اعلام کارفرما یا نماینده او مبنی بروجود اشکال در سیستمها نسبت به اعزام متخصص و رفع عیب اقدام نماید.
۱۰-۲۴- پیمانکار تعهد مینماید که آسانسورهای موضوع قرارداد را ماهیانه و بطور مرتب سرویس و روغنکاری نموده و ماهی یکبار از موتور و جریانات الکتریکی و وسایل اطمینان آسانسورها بازرسی فنی بعمل آورد.
۱۰-۲۵- پیمانکار اعلام نمود که توانائی مالی وتخصصهای لازم را جهت اجرای تعهدات مندرج در این قرارداد را دارا میباشد.
۱۰-۲۶- تهیه ابزار کار و لوازم مصرفی و هزینه آنها تماما «بعهده پیمانکار میباشد و کارفرما هیچگونه تعهدی در خصوص تامین آنها و یا معرفی پیمانکار به سازمانهای ذیربط جهت تامین آنها نخواهد داشت و کارفرما تعهدی در قبال تهیه تسهیلات رفاهی مانند مسکن و غذا پرسنل پیمانکار ندارد و لوازم مصرفی توسط پیمانکار باید قبلا» به تائید ناظر کارفرما برسد.
ماده یازده – تحویل آسانسور:
پس از راه اندازی آسانسور و انجام عملیات تا مقطع حداقل ۹۵ درصد پیمانکار ملزم بوده، این مسئله را به طور کتبی به دستگاه نظارت کارفرما اعلام دارد. بعد از دریافت گواهی نامه استاندارد، پیمانکار ملزم به گزارش و ارائه این مسئله به کارفرما و یا دستگاه نظارت بوده و ظرف مدت ۱۵ روز با حضور و تایید کارفرما، دستگاه نظارت و پیمانکار صورتجلسهای مبنی بر تحویل موقت دستگاه آسانسور امضاء خواهد شد… ماه بعد از تاریخ تحویل موقت، با درخواست کتبی پیمانکار از کارفرما حداکثر در مدت ۱۵ روز در جلسهای با حضور کارفرما، دستگاه نظارت و پیمانکار تحویل قطعی خواهد شد.
ماده دوازده – ضبط ضمانت نامه انجام تعهدات:
چنانچه پیمانکار نسبت به اتمام کل کار طبق ماده چهار این قرارداد عمل ننماید به کارفرما حق میدهد که بازای هر روز تاخیر ۵/۰ مبلغ کل قرارداد را از محل تضمین انجام تعهدات وی به نفع خود کسر و برداشت نماید و چنانچه انجام تمام یا قسمتی از کار بیش از ۶۰ روز به تاخیر افتد، کارفرما حق خواهد داشت کل تضمین پیمانکار را ضبط و قرارداد را فسخ و طبق ماده ۱۷ این قرارداد اقدام لازم را بعمل آورد.
تبصره ) چنانچه خریدار از حق خود نسبت به فسخ قرارداد صرف نظر کرده و نسبت به اجرای کار پس از انقضای مدت تعیین شده اقدام نماید، این موضوع به منزله انصراف از حق ضبط سپرده حسن انجام کار نخواهد بود، بلکه چنانچه به هر صورت کار پس از انقضای مدت مذکور در قرارداد انجام شود، حق ضبط سپرده حسن انجام کار همچنان برای کارفرما محفوظ خواهد بود.
ماده سیزده – مغایرت اقلام وعدم مطابقت مشخصات فنی:
اعلام کتبی مغایرت هر یک از مشخصات اعلام شده از سوی کارفرما، در حکمعدم تحویل تلقی و پیمانکار موظف است بلافاصله پس از اعلام کارفرما جهت رفع عیب اقدام نماید. در غیر اینصورت تخلف محسوب و تضمین انجام تعهدات وی قابل ضبط خواهد بود.
ماده چهارده – بیمه آسانسور:
پیمانکار تعهد مینماید که از زمان تنظیم صورتجلسه نصب و راه اندازی آسانسور (تحویل موقت)، آن رابا هزینه خود بمدت… سال تحت پوشش بیمه مسئولیت مدنی کارفرما در قبال سرنشیان نموده و قراردادهای بیمه را تحویل کارفرما نماید.
ماده پانزده – حل اختلاف:
درصورت بروز اختلاف در اجرای این قرارداد موضوع بین طرفین قابل حل خواهد بود و در صورت بروز هرگونه اختلاف بین طرفین که بصورت توافق قابل حل نباشد، بدواً موضوع از طریق کمیته ماده (۹۴) آیین نامه مالی معاملاتی اتحادیه/شرکت/… حل و فصل خواهد شد و در صورتعدم اجرای رای کمیته مزبور که بعنوان رای داور مرضی الطرفین برای طرفین لازم الاجراء خواهد بود، موضوع در دادگاههای عمومی محل نصب آسانسور قابل طرح خواهد بود و شرایط عمومی پیمان شامل این قرارداد نیز میباشد.
ماده شانزده – موارد فسخ قرارداد:
۱۷-۱- انتقال قرارداد یا واگذاری عملیات به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگر از طرف پیمانکار.
۱۷-۲- تاخیر در شروع بکار بیش از یک هفته از تاریخ ابلاغ قرارداد.
۱۷-۳-عدم اجرای تمام یا قسمتی از موضوع قرارداد در موعد پیش بینی شده در این قرارداد.
۱۷-۴- تاخیر در اجرای کار بطوریکه به تشخیص کارفرما دلالت برعدم صلاحیت مالی و فنی و یا سونیت پیمانکار داشته باشد.
ماده هفده – نیابت:
در صورتی که پیمانکار به تعهدات خود عمل ننماید، کارفرما حق خواهد داشت تضمین حسن انجام تعهدات پیمانکار راضبط و قرارداد را فسخ نماید و موضوع قرارداد را به هر نحوی که صلاح بداند به نیابت از پیمانکار به دیگری واگذار نماید که در این صورت چنانچه اضافه بر بهای قرارداد مبلغی پرداخت نماید این تفاوت را ازمحل مطالبات پیمانکار و با مراجعه به سایر دارائیهای وی برداشت نماید.
ماده هیجده – ممنوعیتهای قانونی:
پیمانکار اقرار مینماید مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولت در معاملات دولتی نمیباشد و اعلام میدارد از آیین نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه اطلاع کامل دارد و میداند در صورت ارتکاب هر یک از تخلفات مندرج در آیین نامه مزبور علاوه بر ضبط ضمانت نامه انجام تعهدات و محرومیت از عقد قرارداد با دستگاههای دولتی به مدت پنج سال، کارفرما برابر مقررات موضوع را به مراجع قضایی اعلام خواهد نمود.
ماده نوزده – اقامتگاه قانونی:
اقامتگاه طرفین همان است که درماده یک این قرارداد قید شده است و درصورت تغییر اقامتگاه هریک از طرفین ملزم هستند کتبا” موضوع را به طرف مقابل اطلاع دهند و در غیر اینصورت ابلاغ به آدرسهای فوق ابلاغ قانونی تلقی میگردد.
ماده بیست – نسخ قرارداد:
این قرارداد در ۲۰ ماده، ۵ تبصره، ۸۸ جزء و در ۴ نسخه که هریک حکم واحد داشته، تنظیم شده و به امضاء طرفین قرارداد رسیده و از تاریخ امضاء و مبادله معتبر بوده و طرفین متعهد به اجرای کلیه مفاد آن میباشند.
کارفرما پیمانکار
رئیس موسسه و یا افراد مجاز از طرف ایشان شرکت…
و مدیر مالی و یا افراد مجاز از طرف ایشان به نمایندگی… دارنده امضاء مجاز و تعهدآور شرکت
قرارداد فروش و نصب و راه اندازی آسانسور (۳)
این قرارداد مابین شرکت مهندسی …. به نمایندگی …. که در این قرارداد فروشنده نامیده میشود از یک طرف و آقای…. … به نمایندگی از جانب کارفرما که در این قرارداد خریدار نامیده میشود از طرف دیگر در تاریخ… به شرح زیر منعقد میگردد.
ماده ۱ ) مشخصات طرفین:
الف: فروشنده:
نام: … نام خانوادگی: …. . نام پدر: …. . شماره شناسنامه: ….
آدرس: ….
تلفن تماس: …
فکس …
ب ) خریدار:
نام: نام خانوادگی: نام پدر: شماره شناسنامه:
آدرس:
تلفن تماس:
فکس:
ماده ۲ ) موضوع قرارداد:
موضوع قرارداد عبارت است از فروش، نصب و راه اندازی… دستگاه آسانسور که مشخصات فنی آن به شرح پیوست میباشد.
ماده ۳ ) مبلغ قرارداد و شرایط پرداخت:
قیمت کل تجهیزات با مشخصات مندرج در ماده ۲ به انضمام هزینه عملیات نصب و راه اندازی با احتساب ماه دوره گارانتی به مبلغ ریال میباشد. مبلغ فوق به شرح زیر به فروشنده پرداخت میگردد.
درصد مبلغ کل قرارداد معادل ریال به عنوان پیش پرداخت در زمان عقد قرارداد
درصد مبلغ کل قرارداد معادل ریال به تاریخ
درصد مبلغ کل قرارداد معادل ریال به تاریخ
۱۰ درصد مبلغ کل قرارداد به عنوان حسن انجام کار معادل ریال پس از راه اندازی و اخذ گواهی استاندارد در یافت میگردد.
ماده ۴ ) مدت زمان قرارداد:
مدت زمان اجراء و راه اندازی دستگاه / دستگاههای از تاریخ نفوذ قرارداد به مدت روز میباشد.
تبصره ۱ ) نفوذ قرارداد از تارخ دریافت پیش پرداخت و چکهای مراحل بعدی قرارداد میباشد.
ماده ۵ ) تعهدات فروشنده و پیمانکار:
۱ – فروشنده متعهد میگردد کلیه تجهیزات را به صورت سالم و بدون نقص نصب و دستگاه… را مطابق با موارد درخواستی راه اندازی نماید.
۲ – فروشنده متعهد میگردد کلیه معایب و نواقص احتمالی قطعات را که ناشی از عملیات نصب باشد برطرف کرده و دستگاه را برای تحویل آماده نماید.
۳ – فروشنده دستگاه… را به مدت سال گارانتی و به مدت ۱۵ سال به عنوان خدمات پس از فروش تعهد مینماید. خرابیها و مواردی که ناشی از نوسانات برق، عدم استفاده صحیح، دستکاری توسط افرادمتفرقه وعدم پرداخت بموقع هزینهها باشد مشمول تعهدات گارانتی نخواهد بود.
۴ – فروشنده تعهد مینماید ضمن رعایت مفاد این قرارداد همکاریهای لازم را در طول کار با خریدار به عمل آورد.
۵ – خریدار متعهد میگردد مبالغ را مطابق شرایط پرداخت نماید. در صورتعدم پرداخت بموقع مبالغ قرارداد فروشنده تعهدی در قبال قرارداد نخواهد داشت و خریدار بایستی خسارات وارده را به پیمانکار را پرداخت نماید.
۶ – پیمانکار متعهد است بعد از نافذ شدن قرارداد نسبت به ارائه جزئییات فنی جهت آمادهسازی بستر کار که بایستی از طرف کارفرما انجام گیرد اقدامات لازم اقدام نماید.
۷ – اجازه بهره برداری از آسانسور منوط بر تسویه حساب با پیمانکار و پس از اخذ گواهی استاندارد میباشد. در صورت استفاده از آسانسور تا قبل دریافت گواهی استاندارد تمامی مسئولییتهای آن به عهده کارفرما میباشد.
۸ – پیمانکار متعهد است از زمان شروع عملیات نصب مطابق برنامه ریزی ارائه شده کار را به اتمام برساند و دستگاه مورد قرارداد را در شرایط کاملاً مناسب و مطابق ضوابط استاندارد نصب و راه اندازی نماید و گواهی مربوطه را دریافت نماید. در صورت وجود هرگونه نواقص و معایب ساختمانی از نظر استاندارد رفع کلیه معایب فوق به عهده کارفرما میباشد.
۹ – پیمانکار موظف میگردد جهت اجرای صحیح کار از افراد مجرب استفاده نامید.
۱۰ – انجام کلیه امور ساختمانی، تهیه و تامین جرثقیل در صورت نیاز، تامین برق مورد نیاز در محل موتورخانه، عملیات آهن کشی، اجرای فونداسیونها و تحویل وتخلیه تجهیزات در محل کار به عهده خریدار میباشد. مگر اینکه توافق طرفین جهت انجام آن توسط پیمانکار حاصل گردد و موارد در قرارداد فی مابین ذکر گردد.
۱۱ – مسئولیت حفظ و نگهداری از تجهیزات از زمان ورود به ساختمان جهت نصب و پس از آن به عهده خریدار میباشد.
۱۲ – کارفرما تعهد مینماید از ورود اشخاص متفرقه به محیط کارو دستکاری دستگاه توسط افراد متفرقه در زمان نصب و دوره گارانتی ممانعت بعمل آورد.
۱۳ – خریدار متعهد میگردد ضمن رعایت مفاد این قرارداد همکاریهای لازم را در طول کار با خریدار به عمل آورد.
۱۴ – خریدار متعهد میگردد پس از تحویل نهائی دستگاه نسبت به انعقاد قرارداد سرویس و نگهداری دستگاه با فروشنده اقدام نماید.
۱۵ – خریدار متعهد میگردد محلهای کار را به موقع آماده و در اختیار پیمانکار قراردهد. اگر چنانچه بنا به دلایلی اعم از تعطیلی پروژه، تاخیر در اجرای پروژه، آماده نبودن محل کار جهت نصب تجهیزات مورد قرارداد و یا به هر دلیل دیگر انجام کار در مدت زمان قرارداد امکانپذیر نباشد و همچنین در صورتی که مبالغ مربوطه در زمان مقرر پرداخت نگردد به ازای هر ماه تاخیر مقدار ۳٪ بر کار باقیمانده و یا به مبالغ پرداخت نشده اضافه خواهد شد. کارفرما متعهد میشود خسارت فوق را به پیمانکار پرداخت نماید.
ماده۶ )حل اختلاف:
در صورت بروز اختلاف برای حل آن کارشناس مرضی الطرفین تعیین میگردد. در صورتی که اختلاف برطرف نگردد موضوع از طریق مراجع قانونی قابل پیگیری میباشد.
ماده ۷ ) سایر شرایط قرارداد: …
ماده ۸) اسناد قرارداد:
اسناد این قرارداد، قرارداد موجود و کلیه توافقهای حین انجام آن خواهد بود.
این قرارداد در دو نسخه که هر دو حکم واحد را دارند تنظیم و مبادله گردید.
با آرزوی موفقیت
خریدار: فروشنده:
سوالات متداول
یک قرارداد اصولی می بایست خواسته های طرفین قرارداد را به طور کامل تامین کند و هیچ نکته ابهامی در آن موجود نباشد.
متن های مختلفی در این مقاله برای قرارداد آسانسور گنجانده شده است. همچنین برای تهیه نسخه اختصاصی قرارداد خود می توانید با ما تماس بگیرید.