راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

گرفتن وقت از سفارت ایران در برلین

آن دسته از ایرانیان مقیم و ساکن آلمان که برای دریافت خدمات کنسولی خود به سفارت ایران در برلین مراجعه می کنند قبل از مراجعه به سفارت حتما می بایست برای یک سری از امور کنسولی خود که در ادامه توضیح می دهیم نسبت به  گرفتن نوبت و وقت قبلی اقدام  نمایند.

ما در این مقاله نحوه گرفتن وقت سفارت ایران در برلین را خدمت مخاطبان سایت راهش آموزش می دهیم.

جهت نوبت گیری و یا دریافت کد رهگیری میخک تماس بگیرید

فهرست مطالب

نوبت گیری برای کدام خدمات کنسولی الزامی است؟

طبق اطلاعیه مورخ ۲۶ مهر ۱۴۰۰ سفارت ایران در برلین فعلا فقط صدور گذرنامه ، صدور شناسنامه ، ثبت ازدواج و طلاق نیاز به دریافت نوبت از طریق سامانه نوبت دهی دارد و ارائه دیگر خدمات کنسولی همانند روال گذشته  انجام می‌پذیرد.

نوبت گیری از سفارت با کد رهگیری میخک

به طور کلی اکثر درخواست های کنسولی مانند امور مربوط به صدور گذرنامه و شناسنامه نیاز به ثبت نام در سامانه میخک و گرفتن کد رهگیری از این سامانه دارد. ما در مقاله ای آموزشی به طور کامل سامانه میخک را معرفی کرده ایم که می توانید آنرا مطالعه نمائید.

همچنین افرادی که در سامانه میخک ثبت نام می کنند بعد از ورود به این سامانه می توانند درخواست خود را ثبت کنند و کد رهگیری مربوطه را بگیریند. در یادداشتی آموزشی نحوه گرفتن کد رهیگری از سامانه میخک را هم آموزش داده ایم که می توانید مطالعه کنید.

آموزش نوبت گرفتن از سایت نوبت دهی

پس از ثبت نام در سامانه میخک وزارت امورخارجه و گرفتن کد رهگیری نوبت به گرفتن نوبت از سفارت می شود که این کار از طریق سایت نوبت دهی به آدرس  https://appointment.mfa.ir انجام می شود.

سامانه نوبت گیری سفارت

در این سایت کافی است کد ملی و کد رهگیری از سامانه میخک را وارد نمائید تا لیست روزهای و ساعت های آزاد و خالی برای نوبت گیری را مشاهده کنید. پس از آن کافی است بر روی روز و ساعت مورد نظر کلیک و آنرا تائید کنید. در این مرحله کد نوبت گیری شما از سوی سایت نوبت گیری وزارت امورخارجه صادر می شود. بر روی این کد رهگیری مشخصات شما، سفارتی که می خواهید مراجعه کنید و همچنین تاریخ و ساعت مراجعه به سفارت درج شده است.

بیشتر بخوانید:

سوالات متداول

آیا بدون گرفتن وقت قبلی ممکن است بتوانیم به سفارت مراجعه کنیم و درخواست مورد نیاز را انجام دهیم؟

مراجعان بدون داشتن نوبت روز، پذیرش نخواهند شد.

لغو نوبت گیری چگونه است؟

طبق اطلاعیه منتشره در کانال رسمی سفارت، پس از اخذ نوبت و ٣٠ ساعت قبل از سررسید نوبت، امکان لغو آن و تعیین وقت جدید وجود دارد. افرادی که اقدام به نوبت گیری نمایند و سه مرتبه در زمان مقرر مراجعه ننمایند، سیستم بطور اتوماتیک آنها را بلاک نموده و برای یک ماه امکان درخواست نوبت گیری مجدد را ندارند.

۴.۲/۵ - (۴ امتیاز)
1 نظر
  1. Naimi Seid Agha می گوید

    سلام وقت تون بخیر ویزاه میخواهم از آلمان به ایران ممنونم

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.