راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات کامل درباره خدمات سفارت ایران در بلژیک

در این مقاله خدمات سفارت ایران در بلژیک را خدمت شما معرفی می‌کنیم. آشنایی با سامانه میخک بلژیک، تمدید پاسپورت ایرانی در این کشور، گرفتن وکالت نامه از سفارت و همچنین گرفتن وقت سفارت ایران در بلژیک از مهم‌ترین موضوعات مقاله پیش روی شماست.

کلیه خدمات کنسولی ایرانیان ساکن بلژیک در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بروکسل انجام می شود. سایت راهش آمادگی دارد در انجام امور مقدماتی کلیه خدمات کنسولی سفارت ایران در بلژیک مانند گرفتن کد رهگیری سامانه میخک و گرفتن نوبت برای مراجعه به سفارت به شما کمک کند.

فهرست مطالب

سامانه میخک بلژیک

اکثر کارهای کنسولگری ایران در بروکسل از طرق سامانه و سایت میخک به آدرس https://mikhak.mfa.gov.ir انجام می شود. ایرانیان محترم ساکن بلژیک نیز می بایست اگر تاکنون در این سامانه ثبت نام نکرده اند اقدام به ثبت نام کنند. البته اگر پیش از این در سامانه تاک ثبت نام کرده باشید با همان یوزر و پسورد می توانید وارد این سامانه هم بشوید.

انواع خدمات کنسولی در سفارت ایران در بروکسل

تمام کارهای ایرانیان ساکن بلژیک فقط از طریق سامانه میخک و پس از آن در نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در بروکسل انجام می شود. خدمات کنسولی عبارت است از تمام امور سجلی مانند صدور شناسنامه، وکالتنامه، امور دانشجویی، صدور و تمدید گذرنامه و ….که ابتدا بخش غیرحضوری در سامانه میخک و سپس کارها در سفارت انجام می شود.

گرفتن وکالتنامه از سفارت ایران در بلژیک

گرفتن وکالتنامه از سفارت، یکی از شایع ترین خدماتی است که ایرانیان ساکن خارج از کشور به آن نیاز پیدا می کنند. از میان وکالتنامه ها، وکالت در خرید و فروش، وکالت در ازدواج و طلاق و وکالتنامه سهم الارث نیز فراگیری بیشتری دارند. در سامانه میخک برای تعدادی از وکالتنامه ها نمونه فرم آماده هم وجود دارد. این وکالتنامه بنا بر خواست و نیاز هر فرد قابل ویرایش است.

توضیحات درباره گرفتن وکالتنامه از کنسولگری ایران در بلژیک

قبل از توضیحات لازم درباره گرفتن هر نوع وکالت نامه از کنسولگری ایران در بلژیک، باید از این موضوع آگاه باشید که هر ایرانی برای تأیید وکالتنامه و تصدیق امضا در کلیـه سفارتخانه‌ها و سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایـران در خارج از کشور، باید طبق مقررات فقط از طریق «سامانه “مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی” (میخک)» سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی یا میخک» به نشانی http://mikhak.mfa.ir/ اقدام کند.

متقاضیان محترم انجام خدمات کنسولی نظیر تأیید انواع وکالتنامه‌ها، گواهی پزشکی، تصدیق امضاء و… باید قبل از حضور در محل کنسولی، از طریق اینترنت به نشانی ذکر شده در بالا و سامانه میخک مراجعه کنید. پس از انجام ثبت نام و تکمیل مشخصات متقاضی در همان صفحه، از طریق منوی بالای صفحه سایت سامانه میخک، سراغ بخش وکالتنامه‌ها بروید و تمام قسمت‌های مربوطه را تکمیل کرده و برای بارگذاری وکالتنامه خود اقدام کنید.

سفارت ایران در بلژیک
سفارت ایران در بروکسل

بعد از اتمام این مراحل، کد رهگیری‌تان را یادداشت و یـــا با چاپگر خود بارکد آن را چاپ کنید. توجه داشته باشید که امکان تأیید وکالتنامه و امضـا در محل نماینـدگی بدون انجام عملیات رایانه‌ای لازم در سامانه میخک و اخذ کد رهگیری توسط شخص متقاضی مقدور نخواهد بود. همچنین می‌توانید برای کسب هرگونه اطلاعات کنسولی، به بخش‌های مربوطه در سایت سفارت مراجعه کنید یا با شماره تلفن بخش کنسولی در ساعات تعیین‌شده تماس بگیرید.

خلاصه مراحل تایید وکالتنامه از سفارت ایران در بلژیک

  • ثبت نام در سامانه میخک؛
  • ورود به سامانه میخک؛
  • پرکردن فرم الکترونیکی مربوطه، درخواست وکالت نامه، تصدیق امضاء؛
  • دریافت کد رهگیری و چاپ آن؛
  • گرفتن نوبت از سامانه نوبت گیری به آدرس https://appointment.mfa.ir (در روزهای دوشنبه، چهارشنبه یا جمعه از ساعت ۹:۰۰ الی ۱۲:۰۰ به بخش کنسولی سفارت مراجعه نمایند.)
  • مراجعه حضوری به نمایندگی تعیین‌شده در سامانه (بروکسل) با اصل مدارک لازم مانند اصل شناسنامه عکس‌دار و یا گذرنامه معتبر ایرانی، کارت ملی و کارت بانکی یا فیش بانکی پرداخت هزینه؛
  • تأیید مدرک، صدور وکالت نامه توسط نمایندگی و تحویل اصل آن به متقاضی.
  • حتماً و حتماً این موضوع را به خاطر بسپارید که تأیید وکالت نامه بدون ثبت نام در سامانه میخک و تنظیم وکالتنامه در این سامانه تا مرحله اخذ کد رهگیری در هیچ کدام از نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور امکان‌پذیر نیست.
  • پیشنهاد می‌کنیم برای ثبت نام و ورودی آسان‌تر و سریع‌تر به سامانه میخک برای ثبت درخواست‌های خود، ازمرورگر Google chrome استفاده کنید.

ثبت ازدواج و طلاق قانونی ایرانی در بلژیک

اگر آقا و خانمی که یکی از آنها و یا هر دو ایرانی باشند بخواهند در بلژیک ازدواج رسمی خود را در شناسنامه ایرانی ثبت کنند، نیاز به تائید و انجام آن توسط سفارت ایران در بلژیک دارند.

چند نکته مهم در ثبت ازدواج

  • با توجه به مشکلات و معضلات موجود در ثبت ازدواج اتباع ایران با اتباع خارجی در داخل ایران، ضرورت دارد قبل از مسافرت به ایران، ازدواج خود را در بخش کنسولی نمایندگی محل اقامت خود ثبت نمایید.
  • ثبت ازدواج دوم و یا ازدواج موقت در بخش کنسولی نمایندگیها ممنوع می باشد.
  • ثبت ازدواج مجدد افراد مطلقه که درشناسنامه آنان واقعه طلاق مربوط به ازدواج قبلی درج نشده ممنوع است.
  • ثبت ازدواج زن مطلقه ای که در دوران عده (سه ماه و ۱۰ روز) به سر می برد ممنوع می باشد .

پاسخ به سوالات مربوط به ازدواج و طلاق

در سایت سفارت یران در بروکسل آمده است:

هموطنان گرامی و متقاضیان محترم پس از مطالعه موارد ذیل در صورت هر گونه ابهام ، موارد را به ایمیل [email protected] ارسال تا در اسرع وقت پاسخ لازم ارائه گردد.

صدور و تمدید گذرنامه و پاسپورت در بلژیک

جهت آشنایی با شرایط و قوانین تمدید پاسپورت ایرانی در بلژیک و صدور و تمدید گذرنامه در سفارت ایران در بلژیک – بروکسل روی این لینک کلیک کنید. همچنین در مقاله ای با عنوان اطلاعات لازم درباره صدور، تمدید و تعویض گذرنامه و پاسپورت هر آنچه درباره صدور و تمدید گذرنامه لازم است را شرح داده ایم.

گرفتن وقت سفارت ایران در بلژیک

کنسولگری ایران در بلژیک طی اطلاعیه‌ای به صورت رسمی اعلام کرده است که جهت روان‌سازیِ امور کنسولی و جلوگیری از ازدحام مراجعین، انجام کلیه خدمات و امور کنسولی، تنها از طریق سامانه نوبت‌دهی انجام خواهد شد.

در اطلاعیه سفارت ایران در بلژیک که در سایت سفارت منتشر شده آمده است: لطفاً برای انجام هر کار کنسولی، یک کد ره‌گیری از سامانه میخک و یک نوبت از سامانه نوبت‌دهی اخذ گردد؛ در غیراین‌صورت، از انجام چند کار با یک نوبت، خودداری خواهد شد.

از هموطنان گرامی و مراجعین محترم تقاضا می‌شود جهت پیشگیری از اتلاف وقت خود و دیگر مراجعین، پس از اخذ کد رهگیری از سامانه میخک و دریافت نوبت از نشانیِ: https://appointment.mfa.ir به بخش کنسولی سفارت مراجعه نمایند.

اطلاعات بیشتر از گرفتن وقت سفارت ایران در بلژیک

اطلاعات عمومی درباره سفارت ایران در بلژیک

تلفن، آدرس و ساعت کاری سفارت ایران بلژیک

آدرس سفارت ایران دربلژیک

  شماره ۱۵ خیابان فرانکلین روزولت کد پستی ۱۰۵۰ – منطقه ایکسل شهر بروکسل – بلژیک

Avenue F. Roosevelt 15, 1050 Ixelles- Bruxelles- Belgium

آدرس بخش کنسولـی: شماره ۴۱۵ خیابـان تِروورِن کد پستـی ۱۱۵۰، منطقـه ولووئه سَن‌پیـِر شهر بروکسل – بلژیـک 

سفارت ایران در بلژیک
نقشه کنسولگری ایران در بلژیک

تلفن سفارت : ۰۲۶۲۷۰۳۵۰ – ۰۰۳۲

دورنگار : ۰۲۷۶۲۵۵۴۹ 

تلفن های بخش کنسولی: ۰۲۷۲۵۴۰۹۵ – ۰۲۷۲۵۴۹۹۷ و ۰۲۷۲۵۴۵۹۶

ساعت کاری سفارت جمهوری اسلامی ایران دربلژیک

ساعت کارسفارت ایران در بلژیک روز های دوشنبه تا جمعه از ۸:۳۰ صبح الی۱۶:۳۰ میباشد.

ساعات اداری و روزهای تعطیل در بلژیک

کنسولی (امور شناسنامه، گذرنامه، وکالتنامه، گواهی ها)دوشنبه، چهارشنبه و جمعه
۹ الی ۱۲
کنسولی (امور روادید و تائید اسناد تجاری)پنجشنبه
۹ الی ۱۲ – ۱۴:۳۰ الی ۱۶

کنسولی (ثبت ازدواج، طلاق و امور دانشجوئی)
چهارشنبه – ۱۴:۳۰ الی ۱۶
جمعه ۹ الی ۱۲

آدرس سایت سفارت ایران در بلژیک

آدرس سایت سفارت ایران در بلژیک https://brussels.mfa.ir/ است.

برای دریافت خدمات کنسولی نیاز به کمک و مشاوره دارم، شما کمک می کنید ؟

سایت راهش آمادگی دارد در خصوص امور کنسولی به شما مشاوره دهد و در صورت نیاز خدماتی مانند ثبت نام ها را انجام دهد.

آیا پناهندگان هم می توانند از خدمات کنسولی استفاده کنند؟

بله، هیچ محدودتی برای پناهندگان و غیر پناهندگان وجود ندارد.

تلفن سفارت ایران در بروکسل چند است ؟

تلفن های بخش کنسولی: ۰۲۷۲۵۴۰۹۵ – ۰۲۷۲۵۴۹۹۷ و ۰۲۷۲۵۴۵۹۶

سفیر جمهوری اسلامی ایران در بروکسل کیست؟

در حال حاضر آقای غلامحسین دهقانی سفیر ایران در بروکسل است.

سامانه میخک بروکسل چیست؟

سامانه میخک یک سامانه جامع و سراسری ایرانیان خارج از کشور است و تفاوتی در کشورها ندارد.

۴.۶/۵ - (۵ امتیاز)
4 نظرات
  1. پورانبوش نرگس می گوید

    با سلام
    من ساکن بلژیک هستم ،بیست سال پیش در بروکسل عقد کردم و در سفارت به ثبت رسیده و گواهی ازدواج دارم ولی به سند تبدیل نشده وبه این دلیل مبلغ مهریه در آن ثبت نشده ومن میخوام مبلغ مهریه را دقیق بدونم باید چگونه این مسئله پیگیری کنم ممنون میشم پاسخ بدید

    1. راهشگر می گوید

      با سلام
      در این رابطه با شماره های بخش کنسولی سفارت تماس بگیرید.

  2. ناشناس می گوید

    با سلام من ایران هستم و میخوام با یه خانم بلژیکی ایرانی ازدواج کنم شرایط و مراحل برای ازدواج باید چگونه پیش برود ممنون میشم راهنمایی کنید

  3. عالم می گوید

    سلام خسته نباشید من یک شهروند غیر ایرانی هستم میخواهم از بروکسل بت ایران بروم برای دیدار پدر و مادر ولی نمیفعمم که چی شرایطی دارد و چتوری ویزه بزنم ممنون میشم اگر راهنمای کنید

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.