راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

آیا برای وام مسکن کد ثنا الزامی است ؟

یک الزام جدید در روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان خرید و ساخت واحدهای مسکونی، منجر به ایجاد ابهام برای برخی از این متقاضیان شده است.

به گزارش راهش نقل از پایگاه خبری بانک مسکن  : در شرایطی که به دنبال افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن در دوره فعلی مدیریتی بانک مسکن، میزان تقاضا به خصوص از سمت متقاضیان خرید مسکن برای دریافت تسهیلات افزایش یافته است، برخی از متقاضیان در زمان تشکیل پرونده برای ارائه درخواست خود، با یک سوال و ابهام مواجه می شوند.

به تازگی متقاضیان دریافت تسهیلات در زمان تشکیل پرونده با یک الزام مهم رو به رو هستند که در سال های گذشته این الزام وجود نداشت. هم اکنون یکی از مراحل مقدماتی و یکی از مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده دریافت تسهیلات مسکن، ارائه برگه احراز هویت و ثبت نام در سامانه ابلاغ الکترونیکی قضایی وابسته به قوه قضاییه کشور با عنوان سامانه ثنا است.

همه متقاضیان دریافت تسهیلات لازم است در زمان تکمیل پرونده و فراهم آوری مقدمات دریافت تسهیلات اقدام به ارائه برگه احراز هویت خود از سامانه ثنا کنند. بسیاری از متقاضیان دریافت تسهیلات زمانی که به شعب بانک برای دریافت این تسهیلات مراجعه می کنند با مشاهده این شرط، دچار ابهام می شوند.

اما روند ثبت نام در این سامانه به هیچ وجه دشوار نیست. شعب بانک مسکن به منظور رفاه حال مشتریان خود و تسهیل روند پرداخت تسهیلات، فهرستی از مشخصات و آدرس نزدیکترین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را تهیه کرده و بر تابلوی اطلاع رسانی شعبه این فهرست را به متقاضیان ارائه کرده اند.


متقاضیان می توانند با مراجعه به یکی از این دفاتر نسبت به ثبت نام و دریافت برگه احراز هویت خود به منظور ارائه به بانک، جهت تکمیل پرونده، اقدام کنند. این در حالی است که همچنین امکان ثبت نام آنلاین و دریافت پرینت ثبت نام به صورت فردی و با استفاده از سیستم های کامپیوتر و پرینتر شخصی نیز فراهم است.

متقاضیان می توانند به راحتی با مراجعه به سایت ابلاغ الکترونیکی ثنا، نسبت به درج اطلاعات هویتی خود در این سامانه اقدام کرده و در کوتاهترین زمان ممکن اقدام به دریافت فایل ثبت نام و دریافت پرینت آن کنند. این پرینت نیز برای ارائه به بانک مسکن در زمان دریافت تسهیلات معتبر است و حتما نیازی نیست که متقاضیان مراجعه حضوری به دفاتر خدمات الکترونیک قضایی داشته باشند و به صورت حضوری اقدام به ثبت نام کنند. بلکه امکان ثبت نام و دریافت پرینت احراز هویت آنلاین از سامانه ثنا فراهم است.

از این رو این اقدام به هیچ وجه دشوار نبوده و در کوتاهترین زمان ممکن برای متقاضیان وجود دارد.

متقاضیان در صورت داشتن هر گونه سوال و ابهام در مورد کلیه امور بانکی وابسته به بانک مسکن می توانند با مرکز ارتباط با مشتریان این بانک تماس حاصل کنند. کارکنان و همکاران بانک مسکن در شعب نیز آماده پاسخگویی به کلیه سوالات متقاضیان و مشتریان در ارتباط با فرآیندهای بانکی و تسهیلاتی را دارند و متقاضیان را در تمام مراحل راهنمایی می کنند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.