راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات کامل از روز آزادی در جزایر ویرجین ایالات متحده

روز آزادی (V.I. Emancipation Day) یک تعطیلی رسمی در جزایر ویرجین ایالات متحده در ۳ جولای هر سال است. این تعطیلات یادآور آزادی بردگان در جزایر در چنین روزی در سال ۱۸۴۸ است.

تاریخچه روز آزادی

در سراسر دریای کارائیب، بسیاری از کشورها رهایی برده‌هایی را که توسط قدرت‌های استعماری برای کار روی زمین آورده شده‌اند، به‌عنوان تعطیلات عمومی اعلام می‌کنند. رایج‌ترین تاریخ، اول آگوست است، که سالگرد لغو برده داری در سراسر امپراتوری بریتانیا در سال ۱۸۳۴ است.

در جزایر ویرجین ایالات متحده، داستان روز رهایی آن‌ها کمی متفاوت است.

جزایر ویرجین (سنت توماس، سنت جان و سنت کروکس) از اواسط قرن هجدهم تحت کنترل دانمارک بود. این جزایر برای مزارع قند مناسب بودند، به این معنی که آن‌ها همچنین به نیروی کار زیادی نیاز دارند که توسط بردگان آفریقا تامین می‌شد. بردگان بسیار بیشتر از مهاجران دانمارکی بودند. در واقع، یکی از اولین شورش‌های بردگان در دنیای جدید در سنت جان در سال ۱۷۳۳ رخ داد، زمانی که بردگان به مدت شش ماه جزیره را تصرف کردند. این شورش با کمک فرانسوی‌ها سرکوب شد.

همانطور که گفته شد، بریتانیایی‌ها برده داری را در سال ۱۸۳۴ لغو کردند. فرانسوی‌ها نیز در سال ۱۸۴۸ از این روش پیروی کردند. بدون شک خبر آزادی بردگان در جزایر مجاور فرانسه به جزایر ویرجین سرایت کرد و شورش بردگان بدون خشونت در سنت کروکس به راه افتاد. پیتر فون شولتن، فرماندار دانمارک اظهار داشت که «همه افراد غیرآزاد در هند غربی دانمارک از امروز آزاد شده اند»، علیرغم اینکه ولیعهد دانمارک گفته بود که آخرین بردگان در سال ۱۸۵۹ آزاد خواهند شد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.