راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

چگونه می‌توانیم مقیم امارات شویم و اقامت امارات را بگیریم؟

امارات همیشه مقصدی جذاب برای زندگی و کار مردم بوده است. با اعلامیه‌های اخیر دولت امارات، و معرفی انواع جدید مجوزهای ورود و اقامت، ممکن است گزینه مهاجرت به امارات را در نظر داشته باشید.

اگر چنین است، در اینجا همه چیزهایی که باید در مورد افرادی که می‌توانند در امارات اقامت داشته باشند آمده است.

چه کسی می‌تواند مقیم امارات شود؟

به گزارش u. ae، وب سایت رسمی دولت امارات، خارجی‌ها می‌توانند به عنوان مقیم امارات در این کشور در صورتی زندگی کنند که:

• در یک شرکت در امارات استخدام شده باشد – در این صورت، شرکت ویزای اقامت شما را در زمانی که شما در امارات هستید درخواست کرده و حمایت مالی می‌کند.
• استخدام شده توسط بخش دولتی باشد – در این مورد، نهاد دولتی ویزای شما را در زمانی که شما در امارات هستید درخواست کرده و حمایت مالی خواهد کرد.
• سرمایه گذاران در یک تجارت در امارات – در این صورت، خود سرمایه گذار تحت حمایت نام ثبت شده شرکت خود، ویزای خود را پردازش و درخواست می‌کند.
• خرید ملک در امارات – در این صورت، ویزای اقامت صاحب ملک تحت مالکیت وی حمایت مالی خواهد شد.
• وابستگانی که توسط:

  • شخصی که در امارات متحده عربی شاغل است
  • یک سرمایه گذار/صاحب کسب و کار در امارات است
  • صاحب ملک در امارات است
    افراد وابسته شامل فرزندان، والدین، خدمتکاران و اقوام نزدیک هستند.
    • دانشجویانی که توسط دانشگاه‌هایشان در امارات حمایت مالی می‌شوند – در این صورت، دانشگاه ویزای شما را تحت نام موسسه آموزشی درخواست و حمایت مالی می‌کند.
    • ساکنین بازنشسته – در این مورد، شرایط خاصی اعمال می‌شود.

شرایط دریافت ویزای اقامت

به گفته u. ae، ویزای اقامت از متقاضیانی که ۱۸ سال به بالا هستند، باید تحت آزمایش پزشکی قرار گیرند تا ثابت کنند که از نظر پزشکی مشکل تعیین‌کننده‌ای ندارند. آن‌ها همچنین باید یک بررسی امنیتی را پشت سر بگذارند و برای کارت شناسایی امارات از اداره فدرال هویت، شهروندی، گمرک و امنیت بنادر (ICP) درخواست دهند.

ویزای اقامت چگونه صادر می‌شود؟

ویزای اقامت زمانی برای یک خارجی صادر می‌شود که پس از ورود به امارات از طریق مجوز ورود (entry permit)، توریستی کوتاه مدت یا بلند مدت یا ویزای بازدید، در حال حاضر در داخل کشور باشد.

پس از ورود به امارات با مجوز ورود، باید فرآیند درخواست ویزا را شروع کنید. توجه به این نکته مهم است که هزینه‌های پردازش ویزا (که شامل تست پزشکی و هزینه‌های آی. دی امارات می‌شود) باید توسط اسپانسر پوشش داده شود. اگر اسپانسر شما کارفرمای شما است، شرکت از نظر قانونی موظف است اطمینان حاصل کند که هزینه فرآیند درخواست ویزا را پرداخت می‌کند. اگر از خانواده یا یک کارگر خانگی حمایت مالی می‌کنید، باید تمام هزینه‌ها را بپردازید.

اعتبار ویزای اقامت

اعتبار اقامت در ویزای اقامت بسته به نوع آن و اسپانسر متفاوت است. می‌تواند برای یک، دو، سه، پنج یا ۱۰ سال باشد.

امارات اخیراً به‌روزرسانی‌های عمده‌ای را در طرح‌های ویزای اقامت طولانی‌مدت اعلام کرده است، با گزینه‌هایی برای ویزای سبز (پنج ساله) و ویزای طلایی (۱۰ ساله) برای سرمایه‌گذاران، متخصصان ماهر، دانشجویان برجسته و استعدادهای استثنایی در امارات.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.