راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

آیا برای مسافرت کارت واکسن لازم است ؟

آیا برای مسافرت کارت واکسن لازم است؟

آیا برای مسافرت کارت واکسن لازم است؟ آیا برای رفتن به مسافرت لازم است در سامانه‌ای ثبت نام کرد؟ قوانین و مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا در این رابطه چیست؟

تزریق واکسن، کارت واکسن یا ثبت نام در سامانه ایران من؟

بنا بر اعلام مسئولان و مقامات دولتی شرط جریمه نشدن برای تردد بین شهری تزریق حداقل دو دوز واکسن صاحب پلاک خودرو است. تشخیص این که آیا افراد واکسن زده‌اند یا خیر نیز با چک کردن کارت واکسن نیست و توسط دوربین‌های نظارتی در راه‌ها انجام می‌شود. همچنین برای سفر نیازی به ثبت نام در سامانه ایران من نیست. البته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرده است در صورتی که حتی یک نفر از سرنشینان خودرو، واکسن کرونا تزریق نکرده باشند، خودرو برگشت داده خواهد شد

بررسی موضوع در اخبار و رسانه‌ها

رئیس جمهور: سفرهای نوروزی با تزریق ۲ نوبت واکسن امکان‌پذیر شد

رئیس جمهور تأکید کرد: ستاد ملی مقابله با کرونا در وهله اول بر لزوم فرهنگ‌سازی و تشویق مردم به تزریق ۳ نوبت واکسن کرونا تاکید دارد، اما از آنجا که بخش قابل توجهی از مردم هنوز دز سوم واکسن را تزریق نکرده‌اند، لذا ستاد تزریق ۲ نوبت واکسن را مبنا و مجوز انجام سفرهای نوروزی قرار می‌دهد. (خبرگزاری صدا و سیما)

وزیر کشور : مردم نیازی به ثبت پلاک خودرو برای سفرهای نوروزی ندارند

احمد وحیدی گفت: ابهام ایجاد شده این بود که آیا مردم باید برای سفرهای نوروزی پلاک خودرو خود را در سامانه ثبت کنند یا نه در حالی که مردم نیازی به ثبت پلاک برای سفر ندارند؛ چون براساس کد ملی مشخص است که پلاک‌ها متعلق به چه کسی است و همه این موارد در سامانه موجود است.

وزیر کشور درباره افرادی که واکسن نزده‌اند، اظهار داشت: افرادی که واکسن دریافت نکردند هم مشخص هستند و خودروهایشان هم معلوم است. اگر این افراد در ترددها مشاهده شوند، جریمه می‌شوند.

وحیدی خاطرنشان کرد: براساس سامانه دو دز واکسن ملاک است. (ایرنا)

وزیر بهداشت: جریمه رنگ‌بندی برای سفرهای نوروزی اعمال نمی‌شود

بهرام عین‌الهی اظهار کرد: با توجه به اینکه مردم در برابر ویروس کرونا واکسن زده و کشور شرایط نسبتا مناسبی دارد، محدودیت‌های سابق در رنگ‌بندی‌ها دیگر اعمال نمی‌شود. افرادی که می‌خواهند در ایام تعطیلات نوروزی از شهری به شهر دیگر مسافرت کنند، دوربین‌های راهور، پلاک ماشین آن‌ها را شناسایی می‌کند و اگر پلاک متعلق به کسی باشد که واکسن نزده باشد، جریمه می‌شود. (ایمنا)

واکسن نزده‌ها اجازه سفر نوروزی به مازندران را ندارند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در ایام نوروزی ۱۴۰۱ در مبادی ورودی مازندران گروه‌های بهداشتی و انتظامی مستقر خواهند شد و در صورتی که حتی یک نفر از سرنشینان خودرو، واکسن کرونا تزریق نکرده باشند، خودرو برگشت داده خواهد شد و مسافران اجازه ورود به استان را ندارند. (ایرنا)

به این مطلب امتیاز بده post
13 نظرات
  1. ناشناس می گوید

    سلام
    در صورتی که واکسن نزده باشیم چه مقدار جریمه می شویم؟

    1. راهشگر می گوید

      برای ناقضین الزامات تردد خودروهای شخصی در هر ۲۴ ساعت، مبلغ یک میلیون تومان، جریمه اعمال خواهد شد.

  2. مجید می گوید

    پلاک خودرو به نام من نیست و صاحب پلاک در خارج از کشور واکسن زده است. با توجه به اینکه من داخل ایران واکسن زده ام در صورت سفر با این خودرو جریمه خواهم شد؟

    1. راهشگر می گوید

      بله، مهم صاحب پلاک است و واکسن هم در سیستم ایران چک می شود

  3. ناشناس می گوید

    بنده به محض اینکه واکسن فخرا مجوز عمومی گرفت (که حدودا وایل اسفند ماه بود)اقدام به تزریق کردم،و دوز دوم را باید یکماه بعد انجام بدم،که میشه اوایل فروردین،چطور با یک دوز مسافرت برم؟

    1. راهشگر می گوید

      ظاهرا راهی ندارید

  4. طاهری می گوید

    جریمه برای سفر بین شهری یا بین استانی؟

    1. راهشگر می گوید

      دبیر کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد کرونا: قرار شده در فاز نخست بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط دوستان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اطلاعاتی که از ۱۷۰۰ دوربین بین شهری و ۱۲۷ دوربین شهری احصا می شود، ملاک عمل قرار بگیرد. (ایسنا کد خبر: ۱۴۰۰۱۲۰۸۰۶۲۶۲)

  5. ناشناس می گوید

    با سلام
    محدودیت سنی برای واکسن کرونا برای رفتن به سفر چند سال میباشد؟
    با تشکر

  6. فاطمه طالب می گوید

    سلام من دوز اول واکسن رو ۲۱اسفند زدم هنوز نوبتم نشده،آیا نمیشه سفر رفت؟

  7. محمد می گوید

    با سلام من واکسن زدم ولی جریمه برام اومد بعد از سفر یک میلیون وپنجاه تومان

  8. مهدی می گوید

    با سلام صاحب ماشین فرد دیگری است و من مالک فعلی ماشین هستم اما سند به نام من نیست مالک خودرو واکسن نزده الان پنج تومن جریمه شدم هیچ راه اعتراضی نیست

  9. باران می گوید

    سلام خسته نباشید الان که برج۷هس برای رفتن ازشهرآبی ب شهرابی یاازنارنجی ب نارنجی واکسن لازمه؟

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.