راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اجرایی شدن مالیات بر سود در امارات از سال آینده

نرخ مالیات برای سود مشمول مالیات تا سقف ۳۷۵۰۰۰ درهم ، برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و استارت‌آپ‌ها ، ۰ درصد خواهد بود.

وزارت دارایی اعلام کرده است که امارات متحده عربی “مالیات شرکتی فدرال بر سود کسب و کار” را اجرا خواهد کرد که برای سال های مالی که از اول ژوئن ۲۰۲۳ یا پس از آن شروع می شود، موثر خواهد بود.

بیزینس ها از ابتدای اولین سال مالی خود که از اول ژوئن ۲۰۲۳ یا پس از آن شروع می شود مشمول مالیات شرکتی امارات می شوند.

نظام مالیات شرکتی امارات متحده عربی به گونه ای طراحی شده است که بهترین شیوه ها را در سطح جهانی ترکیب کند و بار بر دوش کسب و کارها را به حداقل برساند.

“مالیات شرکتی بر سود مشاغل” امارات متحده عربی ، طبق صورتهای مالی آنها که مطابق با استانداردهای حسابداری قابل قبول بین المللی تهیه شده باشد ، با حداقل استثناء و تعدیل قابل پرداخت خواهد بود.

مالیات شرکتی بر کلیه مشاغل و فعالیت های تجاری به طور یکسان اعمال می شود ، به استثنای استخراج منابع طبیعی که مشمول “مالیات شرکتی در سطح امارت” خواهد بود.

طبق اعلام وزارت دارایی ، نرخ مالیات قانونی استاندارد ۹ درصد و نرخ مالیات برای سود مشمول مالیات تا ۳۷۵۰۰۰ درهم ، برای حمایت از کسب و کارهای کوچک و استارت آپ ها، صفر درصد خواهد بود که نظام مالیاتی شرکتی امارات متحده عربی را به یکی از رقابتی ترین نظام های مالیاتی در جهان تبدیل خواهد کرد.

بر درآمد شخصی افراد ، ناشی از اشتغال کارمندی ، املاک و سایر سرمایه گذاری ها ، هیچ گونه مالیات شرکتی اعمال نمی شود.

بر هر درآمد دیگری که افراد به دست آورده اند و از یک تجارت یا شکل دیگری از فعالیت تجاری دارای مجوز یا مجاز به انجام در امارات متحده عربی ، ناشی نمی شود ، نیز هیچ گونه مالیات شرکتی اعمال نمی شود.

یونس حاجی الخوری، معاون وزیر دارایی گفت:”امارات متحده عربی به عنوان یک حوزه قضایی پیشرو برای نوآوری و سرمایه گذاری، نقشی محوری در کمک به رشد کسب و کارها، در سطح محلی و جهانی ایفا می کند. اطمینان از وجود بهترین و رقابتی ترین نظام مالیات شرکت ها، همراه با شبکه گسترده معاهده مالیات مضاعف امارات، باعث تقویت موقعیت امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز پیشرو در جهان برای تجارت و سرمایه گذاری خواهد شد.”

وی افزود:”با معرفی مالیات بر سود شرکت ها، امارات متحده عربی تعهد خود را به رعایت استانداردهای بین المللی برای شفافیت مالیاتی و جلوگیری از اقدامات مض مالیاتی تایید می کند. این نظام مالیاتی ، راه را برای امارات متحده عربی برای رسیدگی به چالش های ناشی از دیجیتالی شدن هموار می کند.

با به رسمیت شناختن سهم مناطق آزاد در اقتصاد و رقابت امارات متحده عربی، نظام مالیات شرکتی امارات متحده عربی ، به مشوق های مالیاتی شرکتی که در حال حاضر برای مشاغل مناطق آزاد ارائه می شود، احترام می گذارد. (برای بیزینس هایی که از همه الزامات نظارتی پیروی می کنند و تجارت با سرزمین اصلی امارات متحده عربی انجام نمی دهند.)

بیشتر بخوانید:

با توجه به موقعیت امارات متحده عربی به عنوان یک مرکز مالی جهانی و یک مرکز تجاری بین المللی، امارات متحده عربی مالیات تکلیفی بر پرداخت های داخلی و فرامرزی اعمال نخواهد کرد و سرمایه گذاران خارجی را که در امارات متحده عربی فعالیت ندارند ، مشمول مالیات شرکتی نمی شوند.

یک دفتر مرکزی بین المللی در امارات متحده عربی از پرداخت مالیات بر سود سرمایه و سود سهام دریافتی از سهام واجد شرایط خود معاف خواهد بود. و مالیات‌ های خارجی مجاز خواهند بود در مقابل مالیات شرکتی قابل پرداخت امارات بستانکار شوند.

نظام مالیات شرکتی امارات متحده عربی قوانین استفاده از زیان سخاوتمندانه ای خواهد داشت و به گروه های شرکتی امارات اجازه می دهد تا به عنوان یک نهاد واحد ، مشمول مالیات شوند یا از تخفیف گروهی در رابطه با زیان ها و معاملات درون گروهی و تجدید ساختار استفاده کنند.

رژیم مالیات شرکتی امارات متحده عربی تضمین می کند که بار انطباق برای مشاغلی که صورت های مالی کافی را تهیه و نگهداری می کنند به حداقل می رسد. کسب و کارها فقط باید یک اظهارنامه مالیاتی شرکتی را در هر سال مالی تسلیم کنند و ملزم به پرداخت پیش پرداخت مالیات یا تهیه اظهارنامه مالیاتی موقت نخواهند بود. الزامات مربوط به قیمت گذاری انتقال و اسناد برای بیزینس های امارات متحده عربی با ارجاع به دستورالعمل های قیمت گذاری انتقالی OECD اعمال می شود.

✍️ ترجمه اختصاصی ایرانیان امارات

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.