راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

جرائم مربوط به استفاده از تلفن همراه در آلمان

۱⃣قانونگذاران آلمان نسبت به جرم‌هایی که با تلفن همراه صورت می‌گیرد بسیار حساس هستند. شورای فدرال آلمان قانون مقابله با عکس‌برداری یا فیلم‌برداری از زیر دامن و دکلته زنان (Upskirting) را به تصویب رساند. طبق قانون متخلفان از جریمه نقدی تا دو سال زندان محکوم می‌شوند

۲⃣قانونگذاران آلمان پاراگراف «۲۰۱A» قوانین جزایی را بسط داده و اشخاصی که با تلفن همراه از صحنه تصادف و افراد مجروح و یا فوت کرده عکس و فیلم‌برداری کنند را نیز مشمول مجازات دانسته‌اند.

۳⃣از سال ۲۰۰۱ استفاده از تلفن همراه در پشت فرمان اتومبیل در آلمان ممنوع است. از پنجم ماه مه سال ۲۰۲۰ مجازات آن تشدید شده و مشمول ۱۰۰ یورو جریمه و یک امتیاز منفی در پرونده راننده شده است.

۴⃣استفاده از تلفن همراه در پشت فرمان اتومبیل که منجر به ایجاد خطر برای خود یا دیگر رانندگان شود با ۱۵۰ یورو جریمه، ۲ امتیاز منفی در پرونده و ۲ ماه ممنوعیت رانندگی همراه است. استفاده از تلفن همراه در پشت فرمان اتومبیل که منجر به تصادف شود با ۲۰۰ یورو جریمه، ۲ امتیاز منفی در پرونده و ۲ ماه ممنوعیت رانندگی جریمه همراه می‌شود.

۵⃣استفاده از تلفن همراه در پشت فرمان دوچرخه با ۵۵ یورو جریمه همراه است.

۶⃣استفاده از تلفن همراه بطور کلی برای زندانیان ممنوع است. سخنگوی قوه قضائیه آلمان می‌گوید در زندان‌ها و سلول‌ها بطور مداوم از سگ‌های تلفن‌یاب برای اجرای این ممنوعیت استفاده می‌شود. این ممنوعیت شامل زندانبانان نیز می‌شود.

۷⃣عکاسی یا فیلم‌برداری در استخرهای آلمان ممنوع است. مکالمه با تلفن همراه اما مجاز است.

۸⃣طبق قانون جزایی آلمان نشر خشونت جسمی یا جنسی با تلفن همراه از طریق عکس یا فیلم برای افراد ۱۴ سال به بالا جرم محسوب شده و شامل مجازات است

۹⃣آزار سایبری (Cybermobbing) به تنهایی جرم محسوب نمی‌شود اما بر اساس پاراگراف ۱۸۵ قانون جزایی آلمان در مورد توهین، پاراگراف ۱۸۶ در مورد غیبت اراجیف‌گونه و پاراگراف ۱۸۷ در مورد تهمت زدن قابلیت تعقیب جزایی است و محکومیت را دارد.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.