راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

قوانین مربوط به پارک خودرو در امارات

اگر خودروی خود را قبل از ساعت ۲ بامداد در مناطق مسکونی ویلایی پارک کنید جریمه نمی‌شوید

مرکز حمل و نقل یکپارچه اداره شهرداری‌ها و حمل و نقل در ابوظبی از تسهیل خدمات پارکینگ در امارات خبر داد. اکنون بازدیدکنندگان مناطق مسکونی ویلایی که وسایل نقلیه خود را در مجاورت این مناطق پارک کنند تا ساعت ۲ بامداد مشمول جریمه نخواهند شد.

اگر افراد بخواهند بازدید خود را تمدید کنند و وسایل نقلیه خود را بیش از این ساعت پارک کنند، باید فقط با ارسال پیامک برای هر وسیله نقلیه جداگانه، مجوز پارک خودروهای خود را دریافت کنند.

اگر بازدیدکننده یا بازدیدکنندگان قبل از ساعت ۲ بامداد وارد شده باشند، تا زمانی که وسایل نقلیه به درستی پارک شده باشند، نیازی به درخواست مجوز پارک توسط ساکنین ویلا نیست.
در صورتی که بازدیدکننده بیش از ساعت ۲ بامداد بماند، ساکنین باید برای صدور مجوز بازدید روزانه برای خودرو، برای هر وسیله نقلیه جداگانه از هر یک از شماره‌های ثبت شده در سامانه مواقف پیامک ارسال کنند.

نحوه دریافت مجوز پارکینگ

ساکنان ویلا می‌توانند دو نوع مجوز بازدید کننده برای وسایل نقلیه دریافت کنند. با برقراری ارتباط با مرکز تماس با استفاده از شماره تلفن ثبت شده، می‌توان درخواست مجوز کرد.
درخواست «مجوز بازدید» باید توسط دارنده مجوز ویلا از طریق شماره تلفن ثبت شده در سامانه مواقف در قالب زیر ارسال شود. به عنوان مثال، (AUH4 ۲۲۲۷۸ E۲.۶)، حداکثر اعتبار مجوز شش ساعت از زمان دریافت درخواست، از ساعت ۲ صبح تا ۸ صبح است.

این سرویس به اتباع امارات که ویلا دارند یا اجاره می‌کنند رایگان ارائه می‌شود. هزینه‌های مجوز پارکینگ بازدیدکنندگان ملیت غیر اماراتی بر اساس تعرفه سیستم برای پارکینگ استاندارد محاسبه می‌شود که ۲ درهم در ساعت است.

برای هر پیامک ارسالی طبق تعرفه‌های ارائه دهنده خدمات هزینه دریافت می‌شود. همین شرایط و ضوابط برای مجوزهای بازدیدکنندگان ویلا تحت سامانه «مواقف» از جمله روزهای جمعه و تعطیلات عمومی اعمال می‌شود.

در صورت استفاده از پارکینگ ویلا توسط وسایل نقلیه ناشناس و یا به نحوی که منجر به ایجاد مانع در تردد و عابران پیاده و یا بسته شدن ورودی و خروجی ویلاها شود، ساکنین می‌توانند با شماره تلفن همراه با مرکز پشتیبانی خدمات معاونت شهرداری و حمل و نقل به شماره رایگان ۸۰۰۸۵۰ جهت انجام اقدامات لازم تماس حاصل نمایند.

افزودن شماره تلفن به سامانه مواقف

مرکز یکپارچه‌سازی حمل و نقل سیستم‌های خود را تغییر داده است و به اتباع امارات اجازه می‌دهد شماره تلفن‌های جدیدی را به سیستم «مواقف» اضافه کنند تا ساکنان ویلا از آن به عنوان وسیله‌ای برای استفاده از این شماره‌ها برای ارسال پیامک و صدور مجوز روزانه برای وسایل نقلیه بازدیدکنندگان استفاده کنند. این کار به همه امکان می‌دهد تا پس از ساعت ۲ صبح مجوز پارک روزانه بازدیدکنندگان را دریافت کنند.

صاحب ویلا یا مستاجر می‌تواند با تماس با مرکز پشتیبانی خدمات معاونت شهرداری‌ها و حمل و نقل با شماره تلفن رایگان ۸۰۰۸۵۰، شماره تلفن خود را به سامانه «مواقف» اضافه کند.

آن‌ها همچنین می‌توانند یک پیام متنی به شماره ۳۰۰۹ در قالب زیر ارسال کنند: (فضای فاصله)، به عنوان مثال: ۰۵۰۱۲۳۴۵۶ E۱۰ اضافه کنید.

✍️ ترجمه اختصاصی ایرانیان امارات

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.