راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

“مدارس ایرانی مورد قبول ایرانیان خارج از کشور نیست”

به گزارش راهش به نقل از خبرگزاری دانشجو، یوسف نوری در نشست بیانیه گام دوم و جهاد تبیین؛ ضرورت‌ها و راهبردها گفت: در خصوص عزت ملی و روابط خارجی نیز باید بگویم ما در ۳۶ کشور و ۵۰ شهر مدارس خارج از کشور داریم، اما به دلایل مختلف این مدارس مورد قبول ایرانیان یا ایران دوستان خارج از کشور قرار نمی‌گیرد.

باید روش حاکم در این مدارس تغییر کنند و در این خصوص با وزیر امور خارجه مکاتبه صورت گرفته؛ ما باید به سمتی برویم که این مدارس پایگاه‌هایی برای استقرار نظام اسلامی بوده و آموزش در این مدارس تقویت شود.

به گزارش راهش، سال گذشته نیز رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: پس از شیوع ویروس کرونا برای اعزام معلم به مدارس خارج از کشور محدودیت‌های ارزی پیش آمد؛ از این رو، سامانه مدرسه مجازی ایرانیان راه اندازی شد تا بستری مناسب برای تداوم آموزش ۱۴ هزار دانش‌آموز ایرانی خارج از کشور باشد.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان خارج از کشور در ۴۳ کشور و ۹۵ مدرسه مشغول فعالیت هستند، افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه امکان تدریس آنلاین دروس به دانش‌آموزان وجود ندارد، بنابراین وزارت آموزش و پرورش تلاش کرده تا بهترین ویدئوها از تدریس‌های ارائه شده در داخل کشور مانند سامانه شاد و مدارس استعداد درخشان را در سامانه مدرسه مجازی ایرانیان بارگذاری کند.

در گزارش ایرنا آمده است: ۱۴ هزار و ۱۰۰ دانش آموز در ۴۳ کشور، ۶۵ شهر و ۹۵ مدرسه ایرانی خارج از کشور مشغول تحصیل هستند.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.