راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

تعطیلات رسمی آلمان ۲۰۲۴

تاریخروزعنوانایالت – ملی
۱-JanMonروز سال نوملی
۶-JanSatعید مقدسBW, BY & ST
۸-MarFriروز جهانی زنانBE
۲۹-MarFriجمعه خوبملی
۳۱-MarSunعیدپاکBB
۱-AprMonعیدپاکملی
۱-MayWedروز کارگرملی
۹-MayThuجشن عروج ملی
۱۹-MaySunیکشنبه سفیدBB
۲۰-MayMonدوشنبه سفیدملی
۳۰-MayThuدوشنبه سفیدBW, BY, HE, NW, RP, SL,
SN & TH
۱۵-AugThuعروج مریمBY & SL
۲۰-SepFriروزکودکTH
۳-OctThuروز وحدت آلمانملی
۳۱-OctThuروز اصلاحBB, HH, MV, NI, SH, SN,
ST & TH
۱-NovFriروز همهٔ قدیسین
(All Saints’ Day)
BW, BY, NW, RP & SL
۲۰-NovWedروز توبه Repentance DaySN
۲۵-DecWedکریسمس
(Christmas)
ملی
۲۶-DecThuکریسمس
۲nd Day of Christmas
ملی

تعطیلات رسمی در آلمان

روز سال نو

Silvester یا شب سال نو، جشن‌های سال نو را در عصر ۳۱ دسامبر آغاز می‌کند. یک نوشیدنی گازدار آلمانی به نام «Sekt» و غذاهای مجلل اغلب در جشن‌های Silvester سرو می‌شود که به نام سنت سیلوستر، پاپ چهارم نامگذاری شده است.

روز کارگر

روز کارگر هرساله در اول ماه مه در آلمان جشن گرفته می‌شود. همانطور که از نام تعطیلات پیداست، این روز به کارگران، حقوق آن‌ها و کمک آن‌ها به اقتصاد و جامعه احترام می‌گذارد. هدف از این تعطیلات نماد اتحاد تاریخی طبقه کارگر با دولت بود.

روز عروج عیسی به آسمان

این جشن که ۴۰ روز پس از عید پاک در آلمان برگزار می‌شود، عروج عیسی به آسمان را گرامی می‌دارد که در کتاب مقدس توضیح داده شده است. تاریخ همیشه پنجشنبه است. این تعطیلات قرن‌هاست که برگزار می‌شود و از سال ۱۹۳۶ به عنوان یک تعطیل رسمی رسمی در آلمان شناخته می‌شود. این روز با خدمات کلیسا آغاز می‌شود، که اکثر کاتولیک‌ها آن را جشن می‌گیرند. شعله عید پاک خاموش شده است و راهپیمایی‌های خیابانی با مشعل و بنر آراسته شده است.

روز اتحاد آلمان

جشن‌های این تعطیلات به طور رسمی در آلمان پس از امضای معاهده اتحاد در سال ۱۹۹۰ آغاز شد. این تعطیلات در روز سه شنبه سال ۲۰۲۳ است و در ۳۰ اکتبر جشن گرفته می‌شود.

روز کریسمس

ظهور، چهارمین یکشنبه قبل از ۲۵ دسامبر، از نظر تاریخی شروع فصل کریسمس در آلمان است. در روزهای منتهی به کریسمس، یکی از ۲۴ درهای کوچک در این تقویم‌های ظهور باز می‌شود تا شکلات یا یک هدیه کوچک را نشان دهد. در آلمان، تقویم ظهور در خانواده‌هایی که فرزندان خردسال دارند بسیار رایج است.

تعطیلات منطقه‌ای در آلمان

جشنواره صلح

در آلمان، ۸ آگوست به عنوان تعطیلات سالانه جشنواره صلح تعیین شده است. این امر به محرومیت جامعه معترض از آزادی مذهبی در آگسبورگ، در ایالت بایرن آلمان، در سال ۱۶۲۹ احترام می‌گذارد. در نتیجه، تنها باواریا و نه بقیه آلمان آن را به عنوان تعطیلات عمومی برگزار می‌کنند.

روز فرض

یکی از مقدس‌ترین روزها برای مسیحیان در آلمان روز رستاخیز است. این جشنی است که به افتخار رفتن مریم (مادر عیسی) از این دنیا و عروج جسم او به بهشت است. این جشن فقط در زارلند و برخی از دولت‌های محلی در باواریا، آلمان برگزار می‌شود.

روز اصلاحات

در ۳۱ اکتبر، مسیحیان پروتستان در آلمان روز اصلاحات را به عنوان یک جشن مذهبی به یاد جنبش اصلاح طلبی مارتین لوتر در قرن شانزدهم گرامی می‌دارند. در چنین روزی در سال ۱۵۱۷، طبق تاریخ، لوتر ۹۵ تز معروف خود را که در آن نگرانی‌های خود را در مورد فساد در کلیسای کاتولیک بیان می‌کرد، نوشت. این جشن در مکلنبورگ-پومرانی غربی، براندنبورگ، زاکسن-آن‌هالت، زاکسن و بخش‌هایی از تورینگن برگزار می‌شود.

ایالتهای زیر در تاریخ ۳۱ اکتبر تعطیل هستند
👇👇👇
in 💥Brandenburg,
💥Mecklenburg-Vorpommern,
💥Sachsen, 💥Sachsen-Anhalt,
💥Thüringen, 💥Bremen, 💥Hamburg, 💥Niedersachsen und
💥Schleswig-Holstein.

ایالتهای زیر روز اول ماه ۱۱ تعطیل هستند اول نوامبر

dieser Feiertag gilt als gesetzlicher Feiertag in in 💥Baden-Württemberg, 💥Bayern, 💥Nordrhein-Westfalen,
💥Rheinland-Pfalz sowie im
💥Saarland. Aber wann ist Allerheiligen 2023? Allerheiligen 2023 ist am Mittwoch, 01. November 2023..

اپیفانی

برای بزرگداشت سفر مغان یا خردمندانی که طبق روایت کتاب مقدس از یک ستاره درخشان برای دیدار عیسی نوزاد پیروی کردند، اپیفانی در ۶ ژانویه در آلمان برگزار می‌شود. کلیساها و مردم در هنگام عیسی مسیح صحنه تولد را جمع می‌کنند و شامل سه پیکر برای نماد مجوس می‌شوند. همچنین خدمات کلیسایی خاصی وجود دارد که افراد و خانواده‌ها می‌توانند در آن‌ها شرکت کنند.

کورپوس کریستی

از نیمه دوم قرن سیزدهم، مردم کورپوس کریستی را جشن می‌گیرند که ۶۰ روز پس از یکشنبه عید پاک می‌گذرد. چندین آلمانی در این روز در مراسم کلیسا شرکت می‌کنند، جایی که برکت مراسم مقدس، متشکل از نان یا ویفر، انجام می‌شود. علاوه بر چندین دولت شهری در زاکسن و تورینگن، این تعطیلات در هسن، زارلند، باواریا، نوردراین-وستفالن، راینلاند-فالتز و بادن-وورتمبرگ برگزار می‌شود.

ایالتهای زیر در تاریخ ۳۱ اکتبر تعطیل هستند
👇👇👇
in 💥Brandenburg,
💥Mecklenburg-Vorpommern,
💥Sachsen, 💥Sachsen-Anhalt,
💥Thüringen, 💥Bremen, 💥Hamburg, 💥Niedersachsen und
💥Schleswig-Holstein.

ایالتهای زیر روز اول ماه ۱۱ تعطیل هستند اول نوامبر

dieser Feiertag gilt als gesetzlicher Feiertag in in 💥Baden-Württemberg, 💥Bayern, 💥Nordrhein-Westfalen,
💥Rheinland-Pfalz sowie im
💥Saarland. Aber wann ist Allerheiligen 2023? Allerheiligen 2023 ist am Mittwoch, 01. November 2023..

@iran_germany_1 🇩🇪🇮🇷🇩🇪🇮🇷

بیشتر بخوانید: تقویم آلمان

تعطیلات رسمی آلمان چند روز است ؟

نه روز تعطیل رسمی وجود دارد که در تمام ۱۶ ایالت فدرال آلمان وجود دارد، از جمله روز سال نو، روز اتحاد آلمان و روز کریسمس.

تعطیلات کریسمس در آلمان چند روز است ؟

در آلمان کریسمس را با دو روز تعطیل رسمی ۲۵ و ۲۶ دسامبر جشن می‌گیرد.

مدارس در آلمان چه روزهایی تعطیلات هستند؟

تعطیلات کریسمس (Weihnachtsferien) – معمولاً دو هفته است. تعطیلات زمستانی (Winterferien) – بین چند روز تا دو هفته. تعطیلات عید پاک (Osterferien) – دو تا سه هفته. تعطیلات Whitsun (Pfingstferien) – بین چند روز تا دو هفته

عید پاک در آلمان چه نوع تعطیلی است؟

دوشنبه عید پاک (Ostermontag یا Easter Monday یک روز تعطیل رسمی در آلمان است. این روز برای عموم مردم یک روز تعطیل است و مدارس و اکثر مشاغل تعطیل هستند.
البته به جای تعطیلات عید پاک، به اصطلاح تعطیلات بهاری در هامبورگ وجود دارد. این ایام تعطیل از ۶ مارس تا ۱۷ مارس ۲۰۲۳ ادامه دارند.

۳.۶/۵ - (۲۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.