راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

اطلاعات کامل درباره افتتاح حساب برای ایرانیان خارج از کشور

افتتاح حساب برای ایرانیان خارج از کشور در حال حاضر به دو شیوه انجام می شود. ما در میان مقاله هر دو شیوه را آموزش می دهیم.

افتتاح حساب بانکی توسط وکیل

در این شیوه، ایرانیان خارج از کشور در سفارت وکالت نامه بانکی تنظیم می کنند و وکیل آنها در ایران با مراجعه به بانک برای آنها حساب بانکی افتتاح می کند.

افتتاح حساب در بانک تجارت

جهت افتتاح حساب در بانک تجارت علاوه بر اینکه تمام شرایط و مقرراتی که برای اشخاص حقیقی ایرانی در نظر گرفته شد باید مدنظر قرار گیرد لازم است صحت امضاء صاحب حساب روی برگ درخواست و کارت نمونه امضاء از طرف سفارت یا کنسولگری دولت ایران مقیم شهری که درخواست کننده در آنجا اقامت دارد تصدیق و گواهی گردد. (منبع: سایت بانک تجارت)

افتتاح حساب در بانک پاسارگاد

بانک پاسارگاد دو نمونه وکالت زیر را برای ایرانینان خارج از کشور اراهی داده است:

اطلاعات بیشتر در مورد افتتاح حساب ایرانیان خارج از کشور در بانک پاسارگاد

بیشتر بخوانید:

افتتاح حساب بانکی آنلاین و غیرحضوری

به تازگی برخی از بانک ها امکان افتتاح حساب به شیوه غیرحضوری را فراهم آورده اند.

در روش غیرحضوری افتتاح حساب، امکان ثبت تقاضای احراز هویت برای متقاضیان بر اساس انطباق الکترونیک چهره متقاضی با تصویر ثبت احوال را به صورت جامع و کامل در بستر همراه بانک مهیا کرده است و دیگر نیازی به مراجعه حضوری برای احراز هویت نیست.

به عبارتی بانک‌ها در طراحی سامانه «احراز هویت غیرحضوری» تلاش خواهند کرد تا سه ضلع مثلث را فراهم کنند تا مشتری با خیال آسوده خدمات مورد نیاز را دریافت کند. امنیت، سهولت و غیرحضوری بودن به صورت توأمان در این خدمت، زمینه آغاز سفر مشتری در اکوسیستم دیجیتال بانک‌ها را فراهم خواهد آورد.

افتتاح حساب غیرحضوری در بانک آینده

بانک آینده با استفاده از سامانه کیلید امکان افتتاح حساب بدون حضور در شعبه را فراهم کرده است و متقاضیان می‌توانند با استفاده از سامانه کیلید احراز هویت شده و مشتری بانک آینده شوند تا بتوانند از خدمات بانک استفاده کنند. هر یک از کاربران می‌توانند حساب‌های شخصی و تک امضای خود را هم در کیلید فعال کنند و از این طریق انتقال وجه‌های داخلی یا بین‌بانکی خود را انجام دهند.

افتتاح حساب در بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نیز امکان افتتاح حساب آنلاین را در این بانک برای مشتریان فراهم کرده است. ازاین‌رو متقاضیان می‌توانند بدون نیاز به حتی یک‌بار حضور در شعبه بانک و تنها از طریق نصب اپلیکیشن مهریران (همراه بانک مهر ایران) و یا وب‌سایت بانک به‌صورت آنلاین حساب باز کنند. به دلیل احتمال طولانی شدن فرآیند افتتاح حساب و ارسال کارت در این روش، پیشنهاد می‌شود از طریق اپلیکیشن همراه بانک اقدام به افتتاح حساب کنید.

بانک قرض‌الحسنه رسالت

بانک قرض‌الحسنه رسالت نیز از سال جاری امکان افتتاح حساب غیرحضوری در این بانک را فراهم کرده است. متقاضیان پیش از افتتاح حساب خود نیاز است تا از طریق این لینک تقاضای عضویت خود را ثبت کند.

جدول بانک هایی که افتتاح حساب غیرحضوری دارند

بانک ملیسرویس نشان بانک ایوا
بانک خاورمیانهبانکینو – نئوبانک
موسسه اعتباری مللنرم افزار فام
بانک گردشگریاپلیکیشن گردش‌پی
بانک مسکنخدمات الکترونیک بانک مسکن
بانک سامانبلوبانک 
بانک تجارتاپلیکیشن زمرد تجارت
بانک صادرات اپلیکیشن صام و پیشخوان شمس
بانک دیاپلیکیشن دی‌جت

سوالات متداول

افتتاح حساب ایرانیان خارج از کشور به چند روش انجام می شود؟

در حال حاضر امکان افتتاح حساب به صورت آنلاین و وکالتی فراهم آمده است.

کدام بانک های ایرانی امکان افتتاح حساب غیر حضوری دارند؟

لیست و جدول بانک هایی که امکان افتتاح حساب آنلاین و غیرحضوری دارند را در این مقاله آورده ایم.

۴.۸/۵ - (۵ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.