راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

تعطیلات رسمی اسپانیا

تعطیلات رسمی اسپانیا چه روزهایی است؟ در اینجا فهرستی از تمام تعطیلات رسمی اسپانیا که در سال‌ها ۲۰۲۴ باید بدانید، و همچنین سایر تاریخ‌های مهم برای یادداشت در تقویم شما را آورده ایم.

چه در اسپانیا زندگی می‌کنید یا فقط به این کشور سفر می‌کنید، مهم است که به تاریخ تعطیلات رسمی اسپانیا و تاریخ‌های کلیدی آن توجه داشته باشید. علت این است که در برخی از این تاریخ‌ها، مشاغل و ادارات عمومی تعطیل می‌شوند یا ساعات کاری آن‌ها کاهش می‌یابد.

برای اطمینان از اینکه هیچ چیز مهمی را از دست نمی‌دهید، راهنمای ما فهرستی از تعطیلات رسمی اسپانیا و همچنین تاریخ‌های مهم تقویم شما را گردآوری می‌کند.

بیشتر بخوانید: سفارت اسپانیا در ایران

مقدمه‌ای بر تعطیلات رسمی اسپانیا

دولت در اسپانیا هر سال تعطیلات ملی اسپانیا را تعیین می‌کند، اگرچه تعطیلات بانکی اسپانیا بین هر یک از مناطق متفاوت است. در حالی که هر شهر تعطیلات ملی را در اسپانیا برگزار می‌کند، تعطیلات منطقه‌ای توسط دولت‌های محلی تعیین می‌شود.

تعطیلات ملی اسپانیا دوره‌های شلوغی هستند، به‌ویژه اگر تعطیلات در پنج‌شنبه یا سه‌شنبه باشد و کارکنان تعطیلات چهار روزه (dias festivos یا vacaciones – تعطیلات در اسپانیایی) را داشته باشند. با این حال، پیشنهاد دولت برای انتقال تعطیلات رسمی اسپانیا به روزهای دوشنبه و اجتناب از این رویه هنوز تصویب نشده است.

در صورت صلاحدید دولت منطقه، تعطیلات بانکی در اسپانیا که در تعطیلات آخر هفته قرار می‌گیرند، گاهی اوقات با روزهای جایگزین (معمولا دوشنبه بعد) تعویض می‌شوند. با این حال، اخیراً همیشه روزهای متناوب داده نشده است.

به طور کلی، تعطیلات منطقه‌ای اسپانیا همزمان با فستیوال‌های بزرگ اسپانیایی است و می‌تواند زمان دیدنی برای بازدید از یک شهر جدید و امتحان غذاهای اصیل اسپانیایی باشد. با این حال، بسیاری از جشنواره‌های اسپانیا شهرت جهانی دارند به این معنی که محل اقامت به سرعت پر می‌شود. در نتیجه، اگر سفر شما به تعطیلات ملی اسپانیا می‌رسد، مهم است که زودتر رزرو کنید.

بسیاری از مشاغل نیز در طول تعطیلات ملی و منطقه‌ای در اسپانیا بسته می‌شوند. هر سال می‌توانید فهرست تعطیلات اسپانیایی را در وب‌سایت جامعه خودمختار محلی خود بررسی کنید که معمولاً فهرستی را در ابتدای هر سال ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اطلاعات کامل درباره خدمات سفارت ایران در مادرید (اسپانیا)

تعطیلات رسمی در اسپانیا در سال ۲۰۲۴

برخلاف تعطیلات منطقه ای، این تعطیلات در سراسر اسپانیا جشن گرفته می‌شود.

  • ۱ ژانویه: روز سال نو (دوشنبه)
  • ۶ ژانویه: سه پادشاه (شنبه)
  • ۲۹ مارس: جمعه خوب (جمعه)
  • ۱ می: روز کارگر (چهارشنبه)
  • ۱۵ اوت: عروج باکره (پنجشنبه)
  • ۱۲ اکتبر: روز ملی اسپانیا (شنبه)
  • ۱ نوامبر: روز همه مقدسین (جمعه)
  • ۶ دسامبر: روز قانون اساسی اسپانیا (جمعه)
  • ۲۵ دسامبر: میلاد خداوند (چهارشنبه)

تعطیلات سال نو برای دانشجویان چند روز است؟

دانشجویان عزیز باید در نظر داشته باشند که مدت‌زمان تعطیلات سال نو میلادی در اسپانیا برای دانشگاه‌ها ۱۵ روز است.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.