راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سفارت فنلاند در ایران

سفارت فنلاند در تهران یکی از چندین سفارت خانه های کشورهای اروپایی است که در ایران مشغول به فعالیت سیاسی و کنسولی است. ما در این مقاله اطلاعات مهم و لازم درباره این سفارت در رابطه با وقت سفارت، راه های تماس با مانند شماره تلفن و آدرس و دیگر موضوعات کاربردی را ارائه می دهیم.

فهرست

  • برای درخواست ویزای فنلاند به کجا مراجعه کنیم؟
  • نحوۀ درخواست ویزا
  • هزینه صدور ویزا
  • درخواست نجدید نظر
  • شرایط ورود به فنلاند و بررسی هنگام ورود به کشور
  • ویزا و اجازه اقامت جهت اعضاء خانوادۀ خارجی شهروندان فنلاند
  • ویزای کارگران فصلی
  • اطلاعات و راه های ارتباطی با سفارت

برای درخواست ویزای فنلاند به کجا مراجعه کنیم؟

هنگام درخواست ویزا از کشورهای فنلاند و استونی، متقاضی فرم درخواست ویزای خود را به مرکز درخواست ویزا تحویل می دهد (VAC)

تهران، ایران منطقه ۴، خیابان موسوی (گلستان پنجم)، میدان هروی، مرکز خرید هروی، طبقه ۴

نزدیکترین ایستگاه مترو به میدان هروی، خط ۳ متروی تهران واقع در بزرگراه صیاد است که از میدان هروی خیلی دور نیست.

ساعات کاری: ۱۷:۰۰ – ۰۸:۰۰ (یکشنبه الی پنجشنبه)

ساعت تحویل مدارک: ۱۵:۰۰ – ۰۸:۰۰

برگرداندن پاسپورت: ۱۷:۰۰ – ۱۵:۰۰

اخذ نوبت: [email protected]

تارنما: https://visa.vfsglobal.com/irn/en/fin

آدرس ایمیل: [email protected]

تلفن ۶۰۰۶ ۷۲۹۸ ۲۱ ۹۸+

بیشتر بخوانید:

آی دی کارت فنلاند | Finland ID

تمدید پاسپورت ایرانی در فنلاند

نحوۀ درخواست ویزا

مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزا

تکمیل و امضاء فرم ویزا

یک قطعه عکس

عکس رنگی که چهره به طور کامل مشخص باشد. برای دستورالعمل به سایت Police website(layout.types.url.description) مراجعه فرمایید.​​​​​​​

گذرنامه

گذرنامه می بایست حداقل سه ماه پس از پایان تاریخ سفر اعتبار داشته باشد و بیش از ده سال از صدور آن نگذشته باشد

بیمۀ مسافرتی

بیمه نامۀ مسافرتی باید مدت اعتبار ویزای درخواستی را پوشش دهد و در کل محدودۀ شنگن اعتبار داشته باشد. حداقل میانگین پوشش بیمه نامه می بایست سی هزار یورو (۳۰,۰۰۰ یورو) باشد و مخارجی از قبیل بیماری‌های ناگهانی و تصادف (هزینۀ بازگشت بیمار به کشور) و در صورت فوت مخارج بازگرداندن متوفی به کشور را در بر گیرد.

مدارک تکمیلی

از آنجایی که مدارک ضمیمۀ مورد نیاز برای هر کشور متفاوت است، با سفارت آن کشور تماس بگیرید و از مدارک مورد نیاز آن کشور مطلع شوید. نمایندگی ممکن است از شما بخواهد که مدارک معین دیگری را که نشان دهندۀ هدف از سفر، شرایط و مدت سفر شماست ارائه دهید. به طور مثال، مدارکی از قبیل بلیت، تاییدیۀ رزرو هتل، دعوتنامه شخصی و دعوتنامه رسمی.

دعوتنامه، فرم رایگانی ست که مشخصات کامل سازمان میزبان و یا میزبان خصوصی را با جزییات تماس و مشخصات دعوت کننده از قبیل نام، تاریخ تولد، آدرس، شماره گذرنامه، هدف از سفر و مدت اقامت را نشان می‌دهد.

در صورت سفر خصوصی، توصیه می‌شود که نسبتِ فرد میزبان با شما مانند، دوست، همسر یا فامیل ذکر گردد. در نظر داشته باشید که دعوتنامه، تضمین کنندۀ صدور ویزا نیست. هنگام بررسی وضعیت اقتصادی متقاضی ویزا در کشورمبداء، دارایی میزبان در نظر گرفته نمی‌شود. (سفر کاری به طور نمونه در اینجا مستثنی است زیرا مسئولیت هزینه‌های سفر بر عهدۀ متقاضی نمی‌باشد.)​​​​​​​

علاوه بر مدارک فوق، ممکن است از شما خواسته شود اطلاعاتی در مورد برنامۀ سفر، نحوِۀ سفر، مسیر بازگشت، هزینه‌های مالی سفر، اموال و دارایی و وضعیت اشتغال خود را ارائه دهید. متقاضی می بایست مدارکی در خصوص توانایی و تمکن مالی جهت تامین هزینۀ سفر و اقامت در کشور میزبان را ارائه دهد. در فنلاند، حداقل هزینه مورد نیاز ۳۰ یورو در روز می باشد.

رضایتنامه والدین برای متقاضیان زیر سن قانونی

ارائه رضایتنامه والدین برای کودکان زیر سن قانونی که به تنهایی سفر می کنند الزامی ست.

مصاحبه

سفارت ممکن است از شما جهت مصاحبه حضوری دعوت کند تا اطلاعات بیشتری در خصوص سفر شما کسب نماید.

زمان پردازش درخواست ویزا

مدارک درخواست ویزای خود را به سفارت فنلاند یا مرکز ویزا دیرتر از ۱۵ روز قبل از سفر ارائه ندهید. متقاضی می‌تواند مدارک خود را ۳ ماه قبل از تاریخ سفر به سفارت ارائه دهد. در صورتی که مسئولیت ویزای فنلاند در کشور میزبان بر عهدۀ یکی از اعضاء مجموعۀ شنگن باشد، زمان بررسی مدارک می تواند طولانی‌تر شود.

هزینه صدور ویزا برای سفر به فنلاند

Asset Publisher

سرویسقیمت (€)
ویزا۸۰ 
کودکان ۶ ساله و زیر ۱۱ سال۴۰ 
Schengen-viisumi seuraavien maiden kansalaisille: Albania, Armenia, Azerbaidžan, Bosnia ja Hertsegovina, Georgia, Kap Verde, Makedonia, Moldova, Montenegro, Serbia, Ukraina, Valko-Venäjä, Venäjä.۳۵ 
کودکان زیر ۶ سال​​​​​​​۰ 
Oikaisuvaatimus۱۷۰ 
نسبت فامیلی۵۲۰ 
Electronic application​​​​​​​ نسبت فامیلی۴۷۰ 
اولین اجازۀ اقامت برای فرد شاغل۷۴۰ 
Electronic applicationاولین اجازۀ اقامت برای فرد شاغل۴۹۰ 
پژوهشگر، متخصص، ورزشی، مربیگری۴۸۰ 
Electronic application پژوهشگر، متخصص، ورزشی، مربیگری۳۸۰ 
Ensimmäinen oleskelulupa yrittämistä varten, startup-yrittäjä۴۸۰ 
Ensimmäinen oleskelulupa yrittämistä varten, startup-yrittäjä, sähköinen hakemuse-asiointi(layout.types.url.description)(نمایش در پنجره‌ی جدید)۳۵۰ 
اولین اجازه اقامت برای کارآفرین و سایر موارد کارآفرینی۶۹۰ 
Ensimmäinen oleskelulupa yrittämistä varten; muu yrittäjä, sähköinen hakemuse-asiointi(layout.types.url.description)(نمایش در پنجره‌ی جدید)۴۹۰ 
اولین اجازه اقامت برای کارهای فصلی ۳ تا ۶ ماهه نیازی به تست بازار کار نیست۴۸۰ 
اولین اجازه اقامت برای کارهای فصلی ۳ تا ۶ ماهه نیازی به تست بازار کار و درخواست آنلاین نمی باشدe-service(layout.types.url.description)(نمایش در پنجره‌ی جدید)۳۸۰ 
Ensimmäinen kausityölupa 6-9kk (edellyttää osapäätöstä)۷۴۰ 
Ensimmäinen kausityölupa 6-9kk (edellyttää osapäätöstä), sähköinen hakemuse-asiointi(layout.types.url.description)۴۹۰ 
دانشجویی۴۵۰ 
Electronic application دانشجویی۳۵۰ 

Asset Publisher

سرویسقیمت (€)
تاییدیه​​​​​​​۳۰ 
Väestötietoilmoituksen välittäminen Digi- ja väestötietovirastolle۳۰ 

درخواست تجدیدنظر در مورد تصمیم ویزا

۱متقاضی ویزا که ویزای وی از سوی سفارت فنلاند طبق کد ویزا رد، باطل و یا لغو شده باشد می‌تواند به وزارت امور خارجه، تقاضای تجدید نظر نماید (به غیر از مواردی که خود متقاضی خواستار لغو درخواست باشد). دستورالعمل تقاضای تجدیدنظر ضمیمۀ برگۀ تصمیم رد ویزا می‌باشد. تقاضای تجدیدنظر می‌بایست به صورت کتبی به زبان فنلاندی و یا سوئدی تهیه گردد و ظرف ۳۰ روز پس از اعلام نتیجۀ ویزا به سفارت تحویل داده شود.
۲هزینۀ درخواست تجدید نظر ۱۷۰ یورو می باشد که پیش از انجام تجدید نظر دریافت می گردد.
۳فرجام خواهی از تصمیم وزارت امور خارجه را می توان به دادگاه اداری هلسینکی ارجاع داد. مدارک فرجام خواهی می بایست به وزارت امور خارجه تحویل گردد. مدارک فرجام خواهی در خارج از فنلاند را می توان به سفارت فنلاند در آن کشور تحویل داد.
۴
وزارت امور خارجه یا سفارت پروندۀ فرجام خواهی را به دادگاه اداری هلسینکی ارسال می کند. فرجام خواهی باید ظرف ۳۰ روز از زمان دریافت تصمیم برای تجدید نظر ارائه شود. فرجام خواهی می بایست بصورت کتبی به زبان فنلاندی یا سوئدی تهیه شود . هزینۀ دادرسی اداری دادگاه استیناف ۲۶۰ یورو می‌باشد.

۵
در مورد ویزای سفر برای شهروندان اتحادیۀ اروپا و اعضاء خانوادۀ آنان به کشورهای شنگن، متقاضی می‌تواند بدون طی کردن مراحل درخواست تجدید نظر، درخواست خود را به دادگاه اداری ارائه دهد.

کد ویزای اتحادیه اروپا ، مقررات (EC) شماره ۸۱۰/۲۰۰۹ شورا و پارلمان اروپا

شرایط ورود به فنلاند و بررسی هنگام ورود به کشور

شرایط ورود شما بدو ورود به فنلاند دوباره ارزیابی می شود. علاوه بر ارائه ویزا، از شما خواسته می‌شود تا پاسپورت معتبر یا مدارک سفر، بیمه نامه مسافرتی مطابق با مدت اقامت و مدارک تکمیلی نیز نشان دهید.

شما می بایست ثابت کنید که جهت اقامت خود به حد کافی پول در اختیار دارید یعنی ۳۰ یورو برای هر روز اقامت. این مبلغ ارز می‌بایستی جهت اقامت، بازگشت و ادامه سفر مکفی باشد. در صورت داشتن بلیط برگشت معتبر، هزینۀ بلیط برگشت از مقدار ارزی که می بایست همراه خود داشته باشید کسر می شود.

نداشتن ممنوعیت ورود به مجموعه کشورهای شنگن. در صورتی که بعنوان مخل نظم عمومی، امنیت، سلامت عمومی و یا روابط بین‌الملل فنلاند با کشورهای دیگر خطر محسوب شوید از ورود شما به داخل کشور جلوگیری بعمل خواهد آمد.

از سوی دیگر، اگر شما مظنون به کسب درآمد از روش‌های نادرست شوید امکان جلوگیری از ورود شما به فنلاند وجود خواهد داشت.

تمدید اعتبار ویزا هنگام اقامت در فنلاند
در صورتی که به دلیل شرایط انسانی و یا فورس ماژور نتوانید فنلاند و یا منطقۀ شنگن را ترک نمایید، مقامات پلیس محلی می‌توانند مدت اعتبار ویزای شما را در فنلاند تمدید نمایند.

تصمیم‌گیری در خصوص تمدید اعتبار ویزا توسط پلیس صورت می‌گیرد.

ویزا و اجازه اقامت جهت اعضاء خانوادۀ خارجی شهروندان فنلاند

مقررات مربوط به اعضاء خانواده خارجی شهروند فنلاند ی مطابق با بند ۳۷ قانون اتباع خارجی (Ulkomaalaislaki 301/2004)

همسر شهروند فنلاندی
زندگی مشترک ثبت شده با یک شهروند فنلاندی
فرزند مجرد زیر ۱۸ سال مجرد که قیم او یا همسر قیم، ساکن فنلاند باشد
در صورتی که فرد مقیم فنلاند زیر سن قانونی باشد، سرپرست وی یکی از اعضاء خانوادۀ او به شمار می‌رود.
افرادی که دارای رابطۀ مشابه ازدواج و یا زندگی مشترک داشته باشند، همسان زوج متاهل بدون در نظر گرفتن جنسیت محسوب می‌شوند ( در صورتی که حداقل ۲ سال با هم زندگی مشترک داشته باشند.) این دو سال در مورد کسانی که دارای فرزند به سرپرستی مشترک و یا دلایل مهم و موجه دیگری داشته باشند اعمال نمی‌شود.

درخواست اجازۀ اقامت توسط عضو خانواده باشد که
در صورتی که عضو خانوادۀ یک شهروند فنلاندی باشید و تصمیم به سفر برای دوره‌ای بیش از سه ماه به فنلاند باشید، لطفا دستورالعمل پاراگراف ۱ و ۲ را ملاحظه بفرمایید:

۱درخواست ویزای خود را خیلی زودتر از موعد سفر به سفارت فنلاند، در کشور متبوع خود یا در کشوری که بطور قانونی ساکن هستید و از آنجا به فنلاند سفر می کنید تحویل دهید. درخواست اجازه اقامت باید شخصا تحویل داده شود. برای اطلاعات بیشتر مربوط به درخواست اجازه اقامات به وب سایت the Finnish Immigration Service مراجعه فرمایید.
۲از سفارت فنلاند در کشور متبوع خود یا در کشوری که به طور قانونی ساکن هستید و از آنجا قصد سفر به فنلاند را دارید درخواست ویزا نمایید. در صورتی که واجد شرایط ویزا بر اساس قانون ویزا باشید می توانید برای تمدید اجازۀ اقامت خود به سرویس مهاجرتی فنلاند درخواست دهید. خواهشمند است در نظر داشته باشید که برای اخذ ویزا، متقاضیِ ویزا می بایست کلیه شرایط قانون ویزا را فراهم نماید. ویزا بطور اتوماتیک به أعضاء خانوادۀ شهروند فنلاندی داده نمی شود.
درخواست اجازۀ اقامت توسط عضو خانواده‌ای که معاف از شرایط مربوط به ویزا است
در صورت عدم نیاز به ویزای فنلاند می توانید حداکثر ۹۰ روز در این کشور اقامت کنید.

در صورتی که عضو خانوادۀ یک شهروند فنلاندی باشید و بخواهید سفری طولانیِ بیش از سه ماه به فنلاند داشته باشید، می توانید درخواست اجازۀ اقامت خود را سریعتر به سفارت فنلاند ارائه بدهید.

درخواست اجازۀ اقامت را می توانید به خدمات مهاجرتی فنلاند نیز تحویل دهید. برای اطلاعات بیشتر به سایت www.migri.fi.(layout.types.url.description) (نمایش در پنجره‌ی جدید) مراجعه فرمایید.

ویزای کارگران فصلی

برای کار در فنلاند معمولا نیاز به اجازه اقامت می باشد. با این حال برای انجام کارهای فصلی نیاز به اجازه اقامت نیست و ویزا کفایت می کند.

از اول ژانویه ۲۰۱۸ انجام کار فصلی در فنلاند توسط قانون کار فصلی طبق دستورالعمل جدید اتحادیۀ اروپا اداره می‌شود. قانون کار فصلی شامل جمع‌آوری توت های وحشی نمی‌شود زیر ا ارتباط کاری محسوب نمی‌شود. جمع‌آوری توت‎های وحشی بر أساس مقررات موجود انجام می گیرد.

درخواست ویزا برای کار فصلی در فنلاند می‌بایست در سفارت فنلاند انجام شود و از هیچ سفارت دیگری در کشورهای شنگن نمی‌تواند صورت بگیرد. ویزا به منظور کار فصلی فقط در فنلاند است. این نوع ویزا می تواند جهت یک دورۀ ۹۰ روزه در بازه زمانی ۱۸۰ روزه صادر شود.

زمان معمول بررسی در قوانین ویزا به روند ویزاهای فصلی مربوط می‌شود. اجازه برای اشتغال در کار فصلی برای یک یا چند کارفرمای معین شده است و کارگر فصلی نمی ‌تواند کارفرمای خود را در مدت کار فصلی تغییر دهد. ویزایی که برای کار فصلی صادر می‌شود شامل اطلاعات دیگری “کار فصلی FI” می‌باشد و مدت اعتبار آن از تاریخی‌ست که ارتباط کاری آغاز می‌شود.

​​​​​​​اطلاعات بیشتر دربارۀ روند درخواست ویزا را در تارنمای نزدیکترین سفارت فنلاند به خود می‌توانید مطالعه کنید.

اطلاعات و راه های ارتباطی با سفارت

سفارت فنلاند در ایران کجاست ؟

سفارت فنلاند در ایران در شهر تهران و به آدرس تهران، خیابان شریعتی، خیابان میرزاپور، کوچه حدادیان، پلاک ۲ است. کد پستی: ۱۹۳۹۵-۱۷۳۳

شماره تلفن : ۲۳۵۱۲۲۵۰ (۰۲۱)

شماره فکس: ۲۲۲۳۶۲۳۰ (۰۲۱)

ایمیل سفارت فنلاند: [email protected]

سایت سفارت فنلاند: https://finlandabroad.fi/web/irn/frontpage

۴/۵ - (۵ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.