راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

کارت شناسایی ملی سوئیس

کارت شناسایی ( آی دی کارت ) سوئیسی به شکل فعلی به جولای ۱۹۹۴ برمی گردد که به صورت یک کارت عکس پلاستیکی است. این کارت می تواند به عنوان یک سند مسافرتی در هنگام سفر در انجمن تجارت آزاد اروپا یا به اتحادیه اروپا، کشورهای خرد اروپایی، گرجستان، گرینلند (دفاکتو)، ترکیه و در تورهای سازمان یافته به تونس استفاده شود.

مزایای آی دی کارت سوئیس

به عنوان یک کشور عضو انجمن تجارت آزاد اروپا (EFTA)، شهروندان سوئیس از آزادی حرکت برای زندگی و کار در سایر کشورهای EFTA مطابق با کنوانسیون EFTA برخوردار هستند. علاوه بر این، به موجب توافقنامه های دوجانبه سوئیس با اتحادیه اروپا، شهروندان سوئیسی نیز از آزادی رفت و آمد در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا برخوردارند.

به عنوان جایگزینی برای ارائه پاسپورت، شهروندان سوئیسی حق دارند از کارت شناسایی ملی معتبر برای استفاده از حق حرکت آزاد خود درEFTA و اتحادیه اروپا استفاده کنند. به بیان دقیق، لازم نیست یک شهروند EEA یا سوئیس برای ورود به منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس کارت شناسایی ملی یا پاسپورت معتبر داشته باشد. در تئوری، اگر یک شهروند EEA یا سوئیس بتواند تابعیت خود را به هر طریق دیگری (مثلاً با ارائه کارت شناسایی ملی یا پاسپورت منقضی شده، یا گواهی شهروندی) اثبات کند، باید اجازه ورود به منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس را داشته باشد. با این وجود، به یک شهروند منطقه اقتصادی اروپا یا سوئیس که نمی‌تواند تابعیت خود را به طور رضایت‌بخش نشان دهد، باید فرصت منطقی برای به دست آوردن اسناد لازم یا تحویل آنها در یک دوره زمانی معقول داده شود.

بیشتر بخوانید: سامانه میخک سوئیس

main qui tient une carte d'identité ainsi qu'une passeport suisse
آی دی کارت سوئیس

نکات مهم کارت شناسایی سوئیس

  • جایگزینی اختیاری برای پاسپورت
  • صادر شده توسط سوئیس
  • معتبر در EFTA و بقیه اروپا (به جز بلاروس، روسیه، اوکراین و بریتانیا)، فرانسه، سرزمین های فرادریایی فرانسه گرجستان گرینلند (دفاکتو) مونتسرات (حداکثر ۱۴ روز) تونس (تورهای سازمان یافته)،ترکیه
  • واجد شرایط : شهروندی سوئیس
  • انقضاء ۱۰ سال (سن ۱۸ سال و بالاتر) ۵ سال (سن زیر ۱۸ سال)

پیشنهاد : کارت شناسایی فرانسوی

قرار بود تا پایان سال ۲۰۱۶ یک شناسنامه جدید معرفی شود. این کارت در چهار نسخه در دسترس متقاضی قرار می گرفت و متقاضی نسخه ای را که برای آنها صادر می شد انتخاب می کرد. برنامه‌هایی برای نسخه اولیه بدون داده‌های ذخیره‌شده الکترونیکی، نسخه‌ای با داده‌های بیومتریک ذخیره‌شده الکترونیکی (عکس و دو اثر انگشت)، نسخه‌ای با اعتبارنامه‌های ذخیره‌شده الکترونیکی برای دولت الکترونیک و کسب‌وکار الکترونیکی، و نسخه چهارم که می‌توانست ترکیبی از نسخه دوم و سوم با این حال، در ۱۳ ژانویه ۲۰۱۶، دولت فدرال سوئیس، هنگام اعلام گام های بعدی برای انجام هویت های الکترونیکی مورد تایید دولت، در پاورقی اظهار داشت که انتظار ندارد کارت شناسایی جدید قبل از سال ۲۰۱۹ در دسترس باشد.

چگونه کارت شناسایی سوئیسی بگیرم؟

درخواست پاسپورت یا کارت شناسایی. مدارک هویتی را می توان به صورت آنلاین یا در اداره گذرنامه کانتونی خود سفارش داد. می توانید انتظار داشته باشید که آنها را در حدود ۱۰ روز کاری دریافت کنید – اگر در خارج از کشور زندگی می کنید تا ۳۰ روز کاری. در موارد استثنایی و فوری می توانید برای پاسپورت موقت اقدام کنید.

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.