راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

تایید مدارک تحصیلی خارج از کشور

معمولا برای تایید مدارک تحصیلی خارجی اتباع ایران، بخش کنسولی اقدام به استعلام و بررسی دقیق صحت صدور مدارک تحصیلی دانش آموختگان می‌نمایند و بر اساس عرف محل زمانی معقول برای بررسی لازم است. در صورتیکه متقاضیان به دلایلی نیاز به پیگیری روند تایید مدارک خود را داشته باشند می‌توانند به بخش گزارش فردی سامانه میخک مراجعه و مراحل طی شده برای تایید مدرک خود را ملاحظه نمایند و درصورتیکه نیاز به پیگیری بیشتر باشد می‌توان از طریق تلفن، ایمیل یا مراجعه حضوری اقدامات لازم را بعمل آورند.

تایید مدارک تحصیلی:

پس از دریافت کد رهگیری مربوط به تشکیل پرونده تحصیلی، متقاضی با انتخاب گزینه «تایید مدارک» و تعیین نوع مدارک «تحصیلی و آموزشی» درخواست تایید مدارک و گواهی‌های آموزشی نموده و به همین منظور با انتخاب یکی از گزینه‌های ذیل نسبت به بارگذاری تصاویر آن‌ها به صورت جداگانه و مجزا اقدام نماید.

  • گواهی اشتغال به تحصیل
  • گواهی ریزنمرات میان دوره
  • گواهی پرداخت شهریه
  • مدارک فارغ التحصیلی و ریز نمرات پایان دوره
  • گواهی یامدرک شرکت در دوره یا سمینار

توجه:

جهت تایید مدارک فوق، اخذ خروج دانشجوئی، تعویض گذرنامه و… دانشجو باید اصل کلیه مدارک بارگذاری شده در بخش الف (مدارک مربوط به تشکیل پرونده دانشجوئی) را حضورا جهت بررسی، تطابق و تایید نهایی به مسئول مربوطه بخش کنسولی سفارت ارائه دهد.

برای هر مدرک یا گواهی، دریافت کد رهگیری جداگانه الزامی بوده و قسمت تعداد صفحات فقط مربوط به صفحات بعدی همان مدرک (مانند ریزنمرات) می‌باشد.
تائید مدارک تحصیلی فقط از طریق سامانه میخک به صورت مجازی انجام و مدارک به مهر برجسته ممهور نخواهد گردید

در راستای تحقق اهداف دولت الکترونیک و به منظور تسریع در روند تایید مدارک تحصیلی دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی خارج ازکشور، مدارک دانشجویان فقط درسامانه میخک و به صورت مجازی تایید گردیده و برچسب صحت صدور بر روی مدرک الصاق نمی‌گردد.

بدین منظور ضروری است متقاضیان تایید مدرک نسبت به آماده‌سازی مدارک و انجام امور ذیل اقدام نمایند؛

االف ) آماده‌سازی مدارک

مدارک موردنیاز: متقاضی ابتدا مدارک ذیل را بافرمت‌های JPG و JPEG و حداکثر حجم ۳۰۰ کیلوبایت اسکن و برای بارگذاری آماده نماید.

۱ –عکس پرسنلی جدید (تمام رخ، بدون کلاه و عینک و با رعایت شئونات اسلامی)
۲ –کارت ملی
۳ –صفحه اول گذرنامه معتبر ایرانی
۴ –صفحه حاوی مهرآخرین خروج گذرنامه
۵- روادید تحصیلی، اقامت تحصیلی
۶ –آخرین مدرک تحصیلی
۷ –گواهی اشتغال به تحصیل و یا مدرک فارغ التحصیلی فعلی
(دانشجویان، گواهی اشتغال به تحصیل و یا گواهی ثبت نام در دانشگاه متضمن نام دانشگاه، مقطع تحصیلی، تاریخ شروع به تحصیل و رشته تحصیلی را بارگذاری نمایند.)
۸ –کارت پایان خدمت نظام وظیفه، معافیت دائم، کفالت و یا تحصیلی برای آقایان و یا نامه سازمان نظام وظیفه عمومی مبنی بر موافقت با ادامه تحصیل دانشجو.

ب) ثبت نام در سامانه میخک به نشانی اینترنتی https://mikhak.mfa.gov.ir

توجه:

  • درصورت تغییر کشور محل تحصیل و یا هرگونه اشتباه در انتخاب نمایندگی و بارگذاری مدارک فوق الذکر، متقاضی باید از طریق ثبت نام مجدد و تشکیل پرونده جدید دانشجوئی اقدام نماید.
۴.۵/۵ - (۲ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.