راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

تعطیلات رسمی در امارات: سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴

آیا شما در امارات متحده عربی زندگی می‌کنید؟ در اینجا فهرستی از تمام تعطیلات رسمی امارات متحده عربی که باید در سال‌های ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ بدانید، و همچنین سایر تاریخ‌های مهم برای یادداشت در تقویم را می‌خوانید.

چه در امارات متحده عربی زندگی می‌کنید یا فقط قرار است که به این کشور سفر کنید، مهم است که به این تعطیلات مهم توجه کنید، زیرا ممکن است برخی از مشاغل بسته باشند. برای اطمینان از اینکه هیچ چیز مهمی را از دست نمی‌دهید، راهنمای ما فهرستی از تعطیلات رسمی امارات متحده عربی و تاریخ‌های مهم تقویم را برای شما گردآوری کرده است.

آشنایی با تعطیلات رسمی در امارات

۱۴ روز تعطیل رسمی در امارات وجود دارد.

یکی از بزرگترین تعطیلات رسمی عید فطر است که پایان ماه مبارک رمضان است. روز بعد از رؤیت هلال ماه شروع می‌شود، بنابراین تاریخ‌ها را فقط می‌توان تخمین زد و ممکن است یک یا دو روز متفاوت باشد.

کارگران در عید فطر حق مرخصی دارند و خدمات حمل و نقل و مراکز خرید معمولاً ساعات کاری طولانی دارند. همچنین در ایام معمولاً نمایش‌های آتش بازی و جشن برگزار می‌شود و خانواده‌ها و دوستان برای تبادل هدایا با هم ملاقات می‌کنند.

این فهرست از تعطیلات رسمی امارات متحده عربی در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳، به‌علاوه دیگر روزهای مهم در امارات متحده عربی را ذخیره کنید.

بیشتر بخوانید: اطلاعات کامل از پاسپورت امارات

روز ملی امارات متحده عربی

بیشتر بخوانید: اطلاعات کامل از آی دی کارت امارات | Emirates ID

بروزرسانی

تعطیلات روز ملی امارات اعلام شد

کابینه امارات روزهای پنجشنبه اول دسامبر تا یکشنبه چهار دسامبر را به مناسبت روز ملی و روز بزرگداشت امارات، رسماً تعطیل اعلام کرد.

از آنجایی که یکشنبه‌ها در امارات تعطیل رسمی است، روز کاری از دوشنبه پنجم دسامبر شروع خواهد شد. با اینحال تعطیلات روز بزرگداشت همراه با جشن‌های روز ملی از اول تا سوم دسامبر برگزار می‌شود

تعطیلات رسمی در امارات در سال ۲۰۲۳

این لیستی از تعطیلات رسمی امارات در سال ۲۰۲۳ است. لطفاً توجه داشته باشید که این لیست ممکن است تغییر کند.

۱ ژانویه (یکشنبه): روز سال نو
۲۰ تا ۲۳ آوریل (پنجشنبه تا یکشنبه): تعطیلات عید فطر
۲۱ آوریل (جمعه): عید سعید فطر
۲۷ ژوئن (سه شنبه): روز عرفات (حج).
۲۸ ژوئن (چهارشنبه): عید قربان (عید قربان)
۲۸ تا ۳۰ ژوئن (چهارشنبه تا جمعه): تعطیلات عید قربان
۱۹ ژوئیه (چهارشنبه): هجری (سال نوی اسلامی)
۱ دسامبر (جمعه): روز شهید
۲ دسامبر (شنبه): روز ملی امارات متحده عربی
۳ دسامبر (یکشنبه): تعطیلات روز ملی مارات متحده عربی

تاریخ‌های مهم در امارات در سال ۲۰۲۳

۲۱ مارس (سه شنبه): روز مادر
۲۲ مارس (چهارشنبه): شروع ماه مبارک رمضان
۲۰ ژوئن (سه شنبه): شروع موسم حج
۲۱ ژوئن (چهارشنبه): روز پدر
۲۷ سپتامبر (چهارشنبه): مولود (میلاد پیامبر)

هیچ تغییری در ساعت تابستانی در امارات وجود ندارد. برخلاف برخی از کشورها، ساعت در طول سال ثابت می‌ماند. امارات متحده عربی از زمان استاندارد خلیج فارس پیروی می‌کند.

در زیر تعطیلات رسمی تایید شده توسط دولت امارات متحده عربی برای سال ۲۰۲۴ شامل بخش دولتی و خصوصی است:

روز سال نو: ۱ ژانویه ۲۰۲۴ (یک روز)
*عید فطر: از ۲۹ رمضان تا ۳ شوال ۱۴۴۵ هجری قمری (چهار روز)
*روز عرفه و عید قربان: از ۹ تا ۱۲ ذی الحجه ۱۴۴۵ هجری قمری (چهار روز)
*سال نو هجری: ۱ محرم ۱۴۴۶ هجری قمری (یک روز)

  • میلاد پیامبر: ۱۲ ربیع الاول ۱۴۴۶ هجری قمری (یک روز)
    روز ملی: ۲ تا ۳ دسامبر ۲۰۲۴ (دو روز).
    *نکته: مناسبت‌های اسلامی به رؤیت هلال ماه بستگی دارد و تاریخ میلادی آنها ممکن است بسته به رؤیت متفاوت باشد.

آداب و رسوم مردم در تعطیلات رسمی امارات

در امارات متحده عربی، برای بیشتر تعطیلات، تاریخ‌های آن‌ها از قبل مشخص شده است. در ادامه برخی از رسوم و آداب مردم امارات در تعطیلات رسمی را برای شما شرح می‌دهیم:

روزهای تعطیل رسمی در امارات معمولاً شامل روزهای ملی و دینی مانند عید فطر، عید قربان، روز ملی، روز استقلال، روز شهدا و غیره هستند.

در تعطیلات، مردم امارات به سمت همسایگان، دوستان و خانواده می‌روند و در این مدت با هم گرد هم می‌آیند و مراسم‌های مذهبی و فرهنگی را جشن می‌گیرند.

غذاهای محلی در این تعطیلات بسیار مهم هستند و مردم امارات اغلب در این موقعیت‌ها با هم غذا می‌خورند و با هم به جشن و خوشی می‌پردازند.

در بعضی از تعطیلات، مردم امارات به سمت فضای باز و جاذبه‌های گردشگری می‌روند و وقت خود را با بازدید از موزه‌ها، پارک‌ها و نمایشگاه‌ها گذرانده و از فعالیت‌های تفریحی مختلف لذت می‌برند.

احترام به اداب و رسوم مذهبی و فرهنگی مردم امارات در تعطیلات بسیار مهم است. به همین دلیل، از انجام فعالیت‌هایی مانند شراب‌خواری در این موقعیت‌ها پرهیز می‌شود.

از آنجایی که امارات متحده عربی یک کشور چند فرهنگی است، در تعطیلات، افراد از فرهنگ‌ها و اعتقادات مختلف با هم جشن می‌گیرند و تفریح می‌کنند. برای مثال، در تعطیلات عید فطر، مردم امارات به سمت مساجد می‌روند تا نماز عید را به انجام برسانند و پس از آن با هم به جشن و خوشی می‌پردازند. در این تعطیلات، برخی از فعالیت‌های محبوب مردم امارات شامل برگزاری بازارهای محلی، مسابقات اسب سواری، کنسرت‌های موسیقی، نمایشگاه‌های هنری و تخفیف‌های ویژه در فروشگاه‌های بزرگ می‌باشد.

در کل، تعطیلات در امارات متحده عربی فرصتی برای جشن و خوشی برای خانواده‌ها و دوستان است. مردم این کشور از تعطیلات به عنوان فرصتی برای گردش، تفریح، دیدار با دوستان و خانواده، و تجدید نیات به عنوان اعضای یک خانواده و جامعه در کنار هم استفاده می‌کنند.

سوالات متداول

بیشترین تعطیلات رسمی در امارات متحده عربی به چه مناسبت هایی است؟

بیشترین تعطیلات رسمی برای مناسبت های مذهبی و بعد از آن مناسبت های ملی است.

طولانی ترین تعطیلات رسمی در امارات برای چه مناسبت هایی است؟

تعطیلات عید فطر و عید قربان

آیا تعطیلات کریسمس در دبی تعطیل است؟ چند روز؟

امارات متحده عربی در درجه اول یک کشور اسلامی است، بنابراین کریسمس تعطیل رسمی نیست. تنها حدود ۱۳ درصد از جمعیت مسیحی هستند. اکثر آنها از افرادی هستند که در امارات زندگی و کار می کنند اما بومی امارات نیستند.

جشنواره خرید دبی چه تاریخی است؟

تاریخ جشنواره خرید دبی از تاریخ ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۳ شروع می شود، به این معنی که تاریخ کریسمس، ۲۵ دسامبر ۲۰۲۲ را شامل می شود، جایی که بسیاری از رویدادها و کنسرت های ویژه توسط اکثریت برگزار می شود. هنرمندان مشهور عرب و خارجی، از جمله مراسم کریسمس در دبی، علاوه بر طیف گسترده ای از تخفیف ها و پیشنهادات، …

تعطیلات هفتگی دبی چه روزهایی است؟

کارمندان و دانشجویان پس از تغییر رسمی تعطیلات آخر هفته به شنبه و یکشنبه، برای اولین بار در تاریخ امارات روز جمعه به محل کار و تحصیل رفتند.

۴.۴/۵ - (۸۰ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.