راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سفارت ایران در مکزیک

سفارت ایران در مکزیک و شهر مکزیکوسیتی، یکی از نمایندگی‌های رسمی وزارت امورخارجه ایران در این کشور است که تمام امور کنسولی ایرانیان ساکن مکزیک و همچنین ایرانیان کانادا را انجام می‌دهد.

در این مقاله اطلاعات جامعی از سفارت جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، آدرس و شماره تماس این سفارت و همچنین نحوه تمدید پاسپورت ایرانی در این نمایندگی را می‌خوانید:

فهرست

سفارت ایران در مکزیک (تمدید پاسپورت)

با توجه به این که ایران در کشور کانادا هیچگونه نمایندگی و کنسولگری ندارد، ایرانیان مقیم کانادا برای تمدید پاسپورت خود می‌توانند از خدمات سفارت ایران در مکزیک جهت تمدید پاسپورت و گذرنامه ایرانی خود استفاده نمایند. البته غیر از سفارت ایران در مکزیکو سیتی، سفارت ایران در کوبا و همچنین دفتر حفاظت منافع ایران در واشنگتن نیز به ایرانیان مقیم کانادا خدمات کنسولی ارائه می‌دهند. جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله دیگر ما با عنوان «تمدید پاسپورت ایرانی در کانادا» را مطالعه نمائید.

اطلاعیه‌های سفارت ایران در مکزیک درباره تمدید گذرنامه

به اطلاع هموطنان عزیز مقیم مکزیک، کانادا و امریکا می‌رساند:

باتوجه به راه اندازی سامانه جدید میخک، از این پس کلیه درخواست‌های صدور گذرنامه و برگ عبور فقط از طریق ثبت الکترونیکی در سامانه «میخک» (مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) به آدرس http://mikhak.mfa.ir انجام می‌پذیرد.

بدین منظور هموطنان عزیزی که متقاضی خدمات گذرنامه ای، برگ عبور و یا ثبت نام اولیه به منظور اخذ مهر خروج مشمولین هستند می‌بایست برای ثبت درخواست خود پس از ورود به سامانه مذکور، اقدام به تشکیل پرونده و ثبت نام نموده و با استفاده از منوی مربوطه، نسبت به تکمیل فرم درخواست و بارگذاری مدارک مورد نیاز اقدام و با کد رهگیری دریافت شده و اصل شناسنامه، گذرنامه فعلی، کارت ملی و مدرک اقامت معتبر به بخش کنسولی سفارت مراجعه نمایند.

تذکر: بروز هرگونه مغایرت در اطلاعات شخصی درج شده در سامانه که منجر به صدور مجدد گذرنامه شود به عهده متقاضی است و این نمایندگی مسئولیتی به عهده نخواهد داشت.

پیشاپیش مراتب سپاس خود را از حسن توجه و همکاری شما ابراز می‌دارد.

اطلاعیه سفارت ایران در مکزیک درخصوص تجدید گذرنامه

در صورت خاتمه اعتبار یا پرشدن صفحات گذرنامه و یا تغییر نام و نام خانوادگی و یا تاریخ تولد به استناد شناسنامه تجدید گذرنامه امکانپذیر میباشد.

توجه:

  • خانم‌های خارجی که دارای شوهر ایرانی هستند پس از دریافت شناسنامه ایرانی میتوانند نسبت به دریافت گذرنامه ایرانی اقدام کنند.
  • فرزندان متولد شده در خارج از کشور پس از صدور شناسنامه می‌توانند گذرنامه دریافت نمایند.

مدارک مورد نیاز جهت تمدید پاسپورت در سفارت ایران در مکزیک

۱) تکمیل و ارائه درخواست در سامانه میخک (http://mikhak.mfa.ir)
۲) تکمیل و امضاء رضایت نامه همسر (حضوری) جهت خانمهای متاهل و رضایت نامه پدر (حضوری) برای فرزندان زیر ۱۸ سال (فرم شماره ۱۰۵) دانلود در انتهای صفحه
۳) یک قطعه عکس ۴.۵×۳.۵۵ جدید، تمام رنگی، زمینه روشن، تمام رخ، غیر فوری، بدون عینک وکلاه (عکس خانم‌ها با رعایت حجاب اسلامی باشد)
۴) ارایه اصل گذرنامه قدیمی و اصل مدارک بارگذاری شده در سامانه میخک؛ (چنانچه اصل مدارک را در اختیار ندارید از یکی از بستگان خود بخواهید مدارک هویتی شما را به وزارت امور خارجه در تهران (میدان امام خمینی، ساختمان شماره ۳، اداره گذرنامه و روادید، بخش مقیمین) و یا دفاتر نمایندگی وزارت خارجه در اکثر شهرهای بزرگ مانند شیراز، اصفهان، تبریز، بوشهر و مشهد و… برده تا تصویر تایید شده آن از طریق اداره مذکور برای این نمایندگی فکس گردد)
۵) ارایه اصل فیش بانکی.
۶) پاکت برگشت پرداخت شده با ذکر آدرس، همراه مدارک فوق الزامی است و جهت تسریع در اقدام حتمآ نوع درخواست خود را روی پاکت ارسالی قید نمائید. (مخصوص هموطنان مقیم مکزیک)

درصورتی که پس از مطالعه کامل مطالب مرتبط با درخواست خود در این سایت، نیاز به برقراری تماس با بخش گذرنامه داشتید می‌توانید از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰ با تلفن ۹۱۷۲۲۶۹۳ -۵۵ تماس حاصل فرمایید

دفتر حافظ منافع ایران در مکزیک کجاست؟

عبارت «دفتر حافظ منافع ایران در مکزیک» یک اشتباه است. جمهوری اسلامی ایرانی در کشور مکزیک به طور رسمی سفارت دارد که البته برخی اشتباها از آن با عنوان «دفتر حافظ منافع ایران در مکزیک» نام می‌برند.

سفیر ایران در مکزیک کیست؟

در حال سفیر ایران در مکزیک، جناب آقای علیرضا قزیلی هستند.

آدرس و شماره تلفن سفارت ایران در مکزیک

آدرس سفارت ایران در مکزیک: PASEO DE LA REFORMA# ۲۳۵۰ COL. LOMAS ALTAS, DEL MIGUEL HIDALGO MEXICO D. F

تلفن سفارت ایران در مکزیک: ۹۸-۹۱۷۲۲۶۹۰ – ۵.۰۰۵۲

سوالات متداول

آیا تمدید پاسپورت ایرانی در مکزیک برای ایرانیان مقیم کانادا انجام می شود؟

بله، در سفارت ایران در مکزیک تمدید پاسپورت ایرانی برای ایرانیان مقیم کانادا و امریکا انجام می شود.

آدرس سفارت ایران در مکزیک کجاست؟

PASEO DE LA REFORMA# ۲۳۵۰ COL. LOMAS ALTAS, DEL MIGUEL HIDALGO MEXICO D. F

ساعت کاری ایران در مکزیک چه ساعاتی است ؟

ساعت کار سفارت از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹:۰۰ تا ۱۷:۰۰
ساعت پذیرش مراجعات حضوری در بخش کنسولی از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۰۹:۰۰ تا ۱۴:۰۰

۵/۵ - (۲ امتیاز)
1 نظر
  1. لیلا باقری می گوید

    سلام
    برای تنظیم وکالت برای ایرانیان کانادا میشه مکزیک رو انتخاب کرد؟
    ممنون

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.