راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

نحوه دریافت سریع و آنلاین پاسپورت آمریکا

نحوه دریافت سریع و آنلاین پاسپورت ایالات متحده را بیاموزید.

برای دریافت پاسپورت ایالات متحده برای اولین بار، باید فرم درخواست پاسپورت ایالات متحده DS-11 را پر کنید، مدرک شهروندی خود را (معمولاً گواهی تولد) جمع آوری کنید، یک عکس گذرنامه بگیرید و هزینه های گذرنامه را بپردازید .

فهرست

نحوه گرفتن پاسپورت آمریکا (گذرنامه جدید)


اگر شهروند ایالات متحده هستید و می خواهید به خارج از کشور سفر کنید، داشتن پاسپورت ایالات متحده ضروری است. دولت برای سفرهای بین المللی به پاسپورت نیاز دارد. اگر قصد بازدید از هر کشوری در خارج از ایالات متحده، زندگی در خارج از کشور یا عبور از مرزهای زمینی را دارید، به پاسپورت نیاز خواهید داشت.

اگر از قبل می‌دانید که واجد شرایط گذرنامه برای پاسپورت ایالات متحده هستید و آماده شروع فرآیند هستید، برای اطلاع از نحوه پیمایش در این فرآیند به خواندن ادامه دهید.

گرفتن پاسپورت آمریکا


اگر می‌خواهید بدانید که چگونه پاسپورت ایالات متحده را دریافت کنید، در جای درستی هستید. در زیر، بررسی خواهیم کرد که چه چیزی برای دریافت پاسپورت جدید برای اولین بار لازم است و شما را در هر مرحله راهنمایی می کنیم.

برای کسی که برای اولین بار تلاش می کند پاسپورت ایالات متحده را دریافت کند، این روند می تواند طاقت فرسا به نظر برسد. در زیر ما این فرآیند را به مجموعه‌ای از مراحل آسان برای دنبال کردن تقسیم کرده‌ایم که شما را در کمترین زمان در مسیر سفر به جهان قرار می‌دهد.

اگر واجد شرایط گذرنامه هستید، باید یک سری مراحل را دنبال کنید، از جمله جمع آوری مدرک شهروندی، پر کردن فرم درخواست پاسپورت مناسب و گرفتن عکس. درک کامل هر مرحله برای انجام کارآمد آن فرآیند ضروری است.

احتمالاً باید چندین هفته یا حتی ماه ها قبل از سفر برنامه ریزی شده خود به خارج از کشور، این فرآیند را شروع کنید. دریافت پاسپورت پس از درخواست ممکن است تا ۱۱ هفته طول بکشد. این دوره انتظار شامل زمان جمع آوری تمام موارد مورد نیاز نمی شود.

دریافت گذرنامه ایالات متحده آمریکا

آنچه برای دریافت پاسپورت ایالات متحده نیاز دارید


برای دریافت پاسپورت ایالات متحده برای اولین بار به چندین مدرک شهروندی نیاز دارید. در زیر به بررسی مواردی می‌پردازیم که برای آسان‌تر کردن این فرآیند لازم دارید و اگر در ایالات متحده به دنیا نیامده‌اید، چند گزینه جایگزین را بررسی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید : تمدید گذرنامه های آمریکایی بصورت آنلاین

الف) یک شهروند ایالات متحده که در ایالات متحده متولد شده

  • مدارک شهروندی (احتمالاً شناسنامه شما).
  • فرم تکمیل شده DS-11.
  • یک عکس معتبر
  • هزینه های گذرنامه مورد نیاز

ب) یک شهروند متولد خارج از ایالات متحده

  • گواهی تابعیت شما
  • گواهی شهروندی شما
  • گزارش کنسولی شما در مورد تولد در خارج از کشور یا گواهی تولد.
  • فرم تکمیل شده DS-11.
  • یک عکس معتبر
  • هزینه های گذرنامه مورد نیاز

ج) شهروندی که در خارج از ایالات متحده از والدین آمریکایی متولد شده

  • شناسنامه خارجی شما
  • مدارک والدین شما مبنی بر تابعیت ایالات متحده (گواهی تولد آنها).
  • بیانیه ای از والدین شما که تاریخچه اقامت آنها را شرح می دهد.
  • گواهی ازدواج والدین شما (در صورت وجود).
  • فرم تکمیل شده DS-11.
  • یک عکس معتبر
  • هزینه های گذرنامه مورد نیاز

د) کسب شهروندی ایالات متحده از طریق تابعیت والدین

  • شناسنامه شما
  • گواهی تابعیت والدین شما
    – وضعیت اقامت شما (مانند کارت اقامت دائم) یا پاسپورت خارجی
  • گواهی ازدواج والدین شما (در صورت وجود).
  • فرم تکمیل شده DS-11.
  • یک عکس معتبر
  • هزینه های گذرنامه مورد نیاز

دولت ممکن است برای تأیید صلاحیت شما به شواهد دیگری نیاز داشته باشد. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • گواهی مشروعیت
  • سند حضانت قانونی

هنگام جمع آوری چیزهای مورد نیاز برای خدمات پاسپورت باید به چند نکته دیگر توجه داشت. اگر تصمیم دارید فرم DS-11 را به جای تحویل گرفتن از یک اداره پست ایالات متحده یا سایر مراکز پذیرش گذرنامه چاپ کنید، باید به رنگ سیاه روی کاغذ سفید مات ۸.۵×۱۱ اینچی باشد.

نباید هیچ سوراخی در فرم وجود داشته باشد، به این معنی که شما نمی توانید سند را منگنه یا صحافی کنید. شما نمی توانید فرم را روی کاغذ رنگی یا بازتابنده چاپ کنید.

هنگام گرفتن عکس، چند الزام دیگر نیز وجود دارد که باید در نظر داشته باشید. شما باید لباس‌های روزمره بپوشید و لباس‌های فرم یا هر چیزی را که شبیه لباس فرم است، عوض کنید.

شما همچنین باید هر پوشش غیر مذهبی یا پزشکی را بردارید (یک بیانیه امضا شده باید همراه با استثنا باشد).

همچنین باید عینک خود را بردارید مگر اینکه برای اهداف پزشکی استفاده شده باشد و قابل برداشتن نباشد (دولت برای این استثناء نیاز به بیانیه امضا شده دارد). شما باید هر جواهراتی را که صورت شما را مبهم می کند، بردارید.

علاوه بر این، هدفون و دستگاه‌های هندزفری نمی‌توانند در عکس شما ظاهر شوند.

گام به گام: نحوه درخواست پاسپورت در ایالات متحده


در زیر پنج مرحله ساده که باید برای دریافت پاسپورت ایالات متحده دنبال کنید آورده شده است:

مرحله ۱: درخواست پاسپورت ایالات متحده را تکمیل کنید.


اگر می خواهید پاسپورت ایالات متحده دریافت کنید، اولین قدم این است که درخواست مورد نیاز را پر کنید.

اگر برای اولین بار پاسپورت ایالات متحده را دریافت می کنید، فرم DS-11 را پر می کنید. می‌توانید فرم خدمات گذرنامه را به صورت آنلاین در Travel.state.gov و بسیاری از منابع دیگر که به شما در انجام این فرآیند کمک می‌کنند، بیابید. همچنین اگر برای افراد زیر شانزده سال درخواست می دهید، از این فرم استفاده خواهید کرد.

می‌توانید این فرم را چاپ کنید یا آن را از یک مرکز محلی، مانند اداره پست ایالات متحده، تحویل بگیرید. اگر تصمیم به چاپ فرم دارید، حفظ یکپارچگی سند بسیار مهم است. همانطور که در بالا ذکر شد، این بدان معنی است که شما باید فقط به صورت سیاه و سفید روی کاغذ سفید چاپ کنید و از منگنه کردن یا آسیب رساندن به کاغذ خودداری کنید. شما باید فرم را فقط روی کاغذ چاپگر استاندارد ۸.۵×۱۱ اینچی چاپ کنید.

پاسپورت آمریکا

مرحله ۲: مدارک مورد نیاز را ارائه دهید.


پس از پر کردن فرم مورد نیاز، باید مدارک شهروندی مناسب را جمع آوری کنید. این اسناد ثابت می کند که شما یک شهروند ایالات متحده هستید و شرایط خاص واجد شرایط بودن برای پاسپورت ایالات متحده را دارید.

متداول ترین اسنادی که نشان می دهد شما شهروند ایالات متحده هستید، گواهی تولد است. باید نام، تاریخ تولد، محل تولد، نام والدین، تاریخ ثبت معتبر و مهر اختیار را ذکر کنید.

چندین سناریو دیگر وجود دارد که ممکن است هنگام تلاش برای دریافت پاسپورت ایالات متحده با آن روبرو شوید. شما ممکن است یک شهروند تابعیت یافته باشید، در خارج از ایالات متحده متولد شده باشید و از طریق والدین خود تابعیت خود را به دست آورید، یا از طریق تابعیت یکی از والدین خود شهروند ایالات متحده شوید. در حالی که این سناریوهای جایگزین ممکن است روند را دلهره آورتر به نظر برساند، ما اسناد مورد نیاز را در زیر دسته بندی کرده ایم.

اگر در خارج از ایالات متحده متولد شده اید و بعداً تابعیت ایالات متحده را دریافت کرده اید،

باید گواهی تابعیت، گواهی شهروندی، گذرنامه منقضی شده (در صورت داشتن گذرنامه) و گزارش کنسولی تولد در خارج از کشور یا گواهی تولد خود را ارائه دهید.

اگر در خارج از ایالات متحده و از والدین آمریکایی متولد شده اید،

باید گواهی تولد خارجی خود و مدارک والدین خود مبنی بر تابعیت ایالات متحده (گواهی تولد آنها) را ارائه دهید. همچنین باید بیانیه ای از والدین خود ارائه دهید که تاریخچه سکونت و گواهی ازدواج آنها را شرح می دهد (در صورت وجود)

اگر تابعیت ایالات متحده را از طریق تابعیت یکی از والدین به دست آورده اید،

چندین مدرک شهروندی مورد نیاز است. آنها شامل گواهی تولد، گواهی تابعیت والدین، وضعیت اقامت شما (مانند کارت اقامت دائم) یا گذرنامه خارجی، و گواهی ازدواج والدین شما (در صورت وجود) هستند.

نمونه های دیگری از شواهدی که ممکن است مورد نیاز باشد شامل گواهی مشروعیت و سند حضانت قانونی است.

مرحله ۳: یک عکس پاسپورتی بگیرید.


گام سوم برای گرفتن پاسپورت ایالات متحده، گرفتن عکس است. مهم است که توجه داشته باشید که نمی توانید خودتان عکس بگیرید. در عوض، باید از یک مرکز مجاز، مانند یک اداره پست یا فروشگاه FedEx/UPS بازدید کنید. گاهی اوقات، خدمات گذرنامه در سایر مراکز، مانند کپی شاپ ها و داروخانه ها، مجاز به گرفتن عکس پاسپورت نیز می باشد.

همانطور که در بالا ذکر شد، محدودیت‌هایی برای عکس‌های پاسپورت وجود دارد که باید در راه گرفتن عکس پاسپورت به خاطر داشته باشید. آنها شامل محدودیت در عینک و کلاه و پوشش سر هستند.

مرحله ۴: پرداخت هزینه های گذرنامه


هزینه یکباره با اخذ پاسپورت ایالات متحده مرتبط است. همچنین باید هزینه اجرا را به موسسه ای که به درخواست شما رسیدگی می کند، پرداخت کنید. برای کسی که برای اولین پاسپورت ایالات متحده درخواست می کند، این هزینه حدود ۱۵۰ دلار خواهد بود. بسته به محل زندگی، سن شما، و اینکه آیا می خواهید روند را تسریع کنید یا خیر، قیمت می تواند متفاوت باشد.

مرحله ۵: درخواست خود را ارسال کنید.


اگر چهار مرحله قبلی را انجام داده اید، آماده ارسال درخواست خود برای پاسپورت ایالات متحده هستید. برای متقاضیانی که برای اولین بار اقدام می کنند، باید درخواست خود را شخصاً به یک مرکز مجاز پذیرش گذرنامه تحویل دهند. برخی از بسیاری از امکانات گواهی شده در منطقه شما شامل کتابخانه های عمومی، دفاتر پست و ادارات مختلف دولتی است.

چه مدت طول می کشد تا پاسپورت ایالات متحده را دریافت کنیم؟


پس از تکمیل مراحل بالا و پرداخت هزینه درخواست گذرنامه، پردازش معمولی تا ۱۱ هفته طول می کشد تا درخواست پاسپورت ایالات متحده شما بررسی شود. اگر نیاز به تسریع در خدمات پاسپورت خود دارید، می توانید هزینه درخواستی را افزایش دهید.

با ۶۰ دلار بیشتر، می توانید انتظار داشته باشید که پاسپورت خود را ظرف پنج تا هفت هفته آینده دریافت کنید. برخی از آژانس‌های گذرنامه خدمات سریع‌تری ارائه می‌کنند و با هزینه‌ای قابل توجه‌تر، گذرنامه شما را سریع‌تر، در عرض چند هفته یا حتی چند روز به دست شما می‌رسانند.

خدمات آنها معمولاً زمانی استفاده می شود که شخصی با یک وضعیت اضطراری مواجه شود. به عنوان مثال، اگر در حین سفر پاسپورت ایالات متحده خود را گم کنید یا پس از مرگ یکی از اعضای خانواده نیاز به بازدید از کشور دیگری داشته باشید. آژانس های گذرنامه معمولا تسریع خدمات خود را بین موارد اضطراری مرگ و زندگی و خدمات مسافرتی فوری تقسیم می کنند.

پاسپورت ایالات متحده آمریکا

نتیجه


اگر می خواهید پاسپورت ایالات متحده دریافت کنید، باید چند مورد مهم را جمع آوری کنید و یک درخواست گذرنامه را پر کنید. اینها شامل مدرک شهروندی شما (که می تواند بسته به وضعیت شهروندی شما متفاوت باشد اما معمولاً گواهی تولد است)، درخواست تکمیل شده DS-11، عکسی از یک مرکز خدمات گذرنامه مجاز، و هزینه درخواست مناسب است.

با پیروی از مراحل ساده ذکر شده در بالا، در کمترین زمان یک پاسپورت ایالات متحده و تمام مزایایی که با آن همراه است را خواهید داشت!

اگر این مقاله را دوست داشتید، لطفاً آن را با هر کسی که ممکن است از درک دقیق مراحل دریافت پاسپورت ایالات متحده بهره مند شود، به اشتراک بگذارید. همچنین، در زیر نظر دهید و نظر خود را در مورد این راهنمای گام به گام و تجربه خود در مورد گرفتن پاسپورت ایالات متحده به ما بگویید.

ترجمه اختصاصی راهش از www.we-heart.com

۴/۵ - (۹ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.