راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

نوبت دهی سفارت ایران در وین

سفارت ایران در وین کلیه خدمات کنسولی ایرانیان اتریش را انجام می‌دهد. این سفارت توصیه کرده است مراجعان بخش کنسولی پیش از مراجعه به سفارت از سامانه نوبت دهی، نوبت بگیرند و در زمان مشخص شده به سفارت مراجعه کنند. در ادامه اطلاعات بیشتری درباره سامانه نوبت دهی سفارت ایران در وین می‌خوانید.

ثبت‌نام شما را در سامانه میخک و نوبت دهی انجام می‌دهیم.
۰۲۱۲۸۴۲۹۱۶۳
۰۹۳۳۵۵۴۵۶۸۱

سامانه نوبت دهی سفارت ایران در وین چیست؟

وزارت امورخارجه ایران برای کلیه سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌ها یک سامانه واحد و جامع به نام نوبت دهی خدمات کنسولی و به آدرس https://appointment.mfa.gov.ir راه اندازی کرده است. این سامانه دو بخش اصلی دارد.

بخش درخواست نوبت دهی با کد رهگیری

این بخش نوبت دهی امورکنسولی‌ای است که برای آن‌ها در سامانه میخک کد رهگیری صادر می‌شود. به عنوان مثال تمدید گذرنامه در سفارت ایران در وین و همچنین گرفتن وکالتنامه از سفارت ایران در اتریش از اموری است که در سامانه میخک امورمقدماتی آن انجام می‌شود و برای آن‌ها کد رهگیری صادر می‌شود.

شما در صورت داشتن کد رهگیری از سامانه میخک و با وارد کردن کد ملی در سامانه نوبت دهی وزارت امورخارجه می‌توانید نوبت مخصوص خود را برای انجام خدمات کنسولی در سفارت دریافت کنید. پس از ثبت وارد کردن کدملی و کدرهگیری در این سامانه روزها و ساعات خالی مشخص می‌شود و می‌توانید زمان مورد نظر خود را برای نوبت گیری انتخاب کنید.

بخش خدمات بدون کد رهگیری

در بخش خدمات بدون کد رهگیری سفارت ایران در وین ۵ نوع خدمت کنسولی مشخص شده است که نیازی به داشتن کد رهگیری سامانه میخک ندارد و فقط با وارد کردن اطلاعات شخصی خود می‌توانید درخواست نوبت بدهید.

امور کنسولی بدون نیاز به کد رهگیری سفارت ایران در وین به شرح زیر است:

  • تعویض شناسنامه
  • ترجمه گواهینامه
  • ترجمه شناسنامه
  • گواهی تجرد
  • خدمت کارت ملی بدون کد رهگیری

متن اطلاعیه سفارت ایران در وین درباره نوبت گیری از سفارت

راه اندازی سامانه نوبت دهی اینتر نتی بخش کنسولی سفارت

با هدف بهبود خدمات‌رسانی و پرهیز از معطلی مراجعان گرامی، سامانه نوبت دهی اینترنتی بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در وین راه اندازی شد. بر این اساس سامانه نوبت دهی اینترنتی بخش کنسولی سفارت از تاریخ ۱۳۹۹/۰۶/۲۶ راه اندازی شده است. همه مراجعان گرامی می‌توانند پیش از مراجعه حضوری و به منظور دریافت خدمات بهتر، نسبت به گرفتن نوبت مراجعه از راه آدرس زیر اقدام نمایند: https://appointment.mfa.gov.ir

سوالات متداول

نوبت دهی سفارت ایران در وین برای تمدید گذرنامه و گرفتن وکالتنامه کد رهگیری می‌خواهد؟

بله، تمدید گذرنامه و گرفتن وکالتنامه نیاز به کد رهگیری دارند.

منظور از کد رهگیری مورد نیاز در سامانه نوبت دهی چیست؟

منظور کد رهگیری از سامانه میخک است.

به این مطلب امتیاز بده post
1 نظر
  1. مریم حشمتی می گوید

    با سلام من چون کارت ملی قدیمی دارم نتونستم نوبت بگیرم برای ترجمه گواهینامه .لطفا راهنمایی کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.