اخذ وکالتنامه از سفارت و کنسولگری، یکی از نیازهای جاری ایرانیان خارج از کشور است. در ادامه شرایط و قوانین گرفتن وکالتنامه از سفارت ایران در سوئد را توضیح می دهیم.
فهرست مطالب مرتبط با گرفتن وکالتنامه از سفارت ایران در سوئد
- آموزش گرفتن وکالتنامه در سفارت ایران در سوئد
- هزینه تایید انواع وکالتنامه در سفارت ایران در سوئد
- نحوه پرداخت هزینه وکالتنامه در سفارت ایران در سوئد
- سامانه نوبت دهی برای حضور در سفارت ایران
- ساعت کاری و مراجعه به سفارت و بخش کنسولی
- نشانی محل سفارت ایران در سوئد جهت ارسال مدارک
- خدمات پستی و غیر حضوری سفارت ایران
فایل صوتی نکات مهم گرفتن وکالت نامه
آموزش گرفتن وکالتنامه در سفارت ایران در سوئد
۱- پس از مراجعه به سامانه میخک کد رهگیری اخذ گردد.
۲- پس از دریافت کد رهگیری از سامانه میخک لطفا از طریق واتساپ با شماره ۰۷۶۲۳۵۰۹۵۳ ، از ساعت ۱۴ الی ۱۶ تماس گرفته شود.
۳- مراجعه حضوری به بخش کنسولی سفارت همراه با کد رهگیری و ارائه اصل یکی از مدارک شناسایی معتبر ایرانی (شناسنامه یا گذرنامه و یا کارت ملی هوشمند)
هزینه های جدید تایید انواع وکالتنامه در سفارت ایران در سوئد (استکهلم)
هزینه هر وکالتنامه براساس متن وکالتنامه تعیین می گردد. لیست کلیه تعرفه های جدید کنسولی را در این لینک مطالعه کنید.
وکالتنامه مربوط به انجام امور اداری، بانکی و حقوق بازنشستگی، خرید اموال و املاک، دریافت مستمری، قضائی و | ۲۲۰ کرون |
وکالتنامه مربوط به فروش اموال منقول مانند، ماشین، موتور، سهام شرکت و یا بانک و … | ۳۳۰کرون |
وکالتنامه مربوطه به فروش اموال غیر منقول مانند: منزل، آپارتمان، زمین، باغ، مغازه و … | ۱۴۵۰ کرون |
وکالتنامه خرید اموال غیر منقول مانند املاک و مستغلات | ۵۵۰ کرون |
رضایت خروج همسر و فرزندان و تصدیق و گواهی امضاء | ۱۶۵ کرون |
تحویل وکالتنامه در ایران
بنا بر درخواست شما این امکان وجود دارد که وکالتنامه پس از تایید در ایران تحویل وکیل شما گردد . در این صورت شما میتوانید با پرداخت مبلغ 180 کرون اضافه یک نسخه کپی برابر اصل وکالتنامه را نیز برای خود دریافت نمایید . (میتوانید هزینه تایید وکالتنامه و هزینه کپی برابر اصل را در یک مرحله پرداخت نمایید)
توجه: وکیل و یا هر شخص مشخص شده توسط موکل، جهت دریافت وکالتنامه می بایست به وزارت امور خارجه در تهران و یا دفاتر وزارت امور خارجه در مراکز استان ها مراجعه نماید.
نحوه پرداخت هزینه وکالتنامه در سفارت ایران در سوئد
هموطنان گرامی می توانند هزینه وکالتنامه و هزینه تحویل وکالتنامه در ایران را در یک مرحله و قبل از مراجعه به سفارت و یا در محل سفارت، از طریق سیستم بانکی به حساب شماره ۵۲۷۷۱۱۱۲۵۱۵ نزد بانک SEB واریز و رسید پرداختی (Kvitto) را تحویل نمایند.
سامانه نوبت دهی برای حضور در سفارت ایران
در صورت نیاز به مراجعه حضوری، ضروری است از طریق سامانه نوبت دهی، اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفا با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی میباشد.
جهت اطلاع از آخرین اخبار و تحولات، قوانین و مقررات کنسولی، می توانید در کانال تلگرامی کنسولی یار عضو شوید.
آدرس منبع مطالب فوق در سایت سفارت جمهوری اسلامی ایران در سوئد
ساعت کاری و مراجعه به سفارت و بخش کنسولی
مراجعین ایرانی: دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (به غیر از تعطیلات رسمی) از ساعت ۰۸:۴۵ الی ۱۲:۰۰
مراجعین غیر ایرانی جهت روادید: دوشنبه، سه شنبه، چهارشنبه و پنج شنبه (به غیر از تعطیلات رسمی) از ساعت ۱۰:۰۰ الی ۱۲:۰۰
توجه: روز جمعه بخش کنسولی تعطیل می باشد.
نام بخش کنسولی | ایمیل | شماره تلفن |
بخش شناسنامه و عدم سوء پیشینه | [email protected] | ۰۷۲۸۶۵۲۳۷۶ |
بخش گذرنامه، نظام وظیفه و مشمولین | [email protected] | ۰۷۳۹۱۹۷۸۸۶ |
بخش وکالتنامه، امور دانشجویی و تایید مدارک تحصیلی و درمانی | [email protected] | ۰۷۶۲۳۵۰۹۵۳ |
بخش ازدواج، طلاق، گواهی تجرد و فوت | [email protected] | ۰۷۲۸۶۵۲۴۸۰ |
بخش روادید و تایید اسناد تجاری | [email protected] | ۰۷۲۸۶۵۲۴۵۷ |
توجه: چنانچه ظرف ۴ روز کاری پاسخ ایمیل خود را دریافت نکردید، می توانید به مدیر بخش کنسولی و سپس جناب آقای سفیر ایمیل نماییدتوجه: تماس تلفنی با بخش های مختلف کنسولی، روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۵ الی ۱۶ |
ایمیل | تلفن | |
مدیر بخش کنسولی | [email protected] | ۰۸۶۳۶۳۶۰۰ |
بیشتر بخوانید: سامانه ثنا خارج از کشور
نشانی محل سفارت ایران در سوئد – استکهلم- جهت مراجعه حضوری:
Islamiska Republiken Irans Ambassad
Elfviksvägen 76
۱۸۱۹۰ Lidingo
اطلاعات لازم درباره سیستم نوبت دهی
در صورت نیاز به مراجعه حضوری، ضروری است از طریق سامانه نوبت دهی، اقدام به تعیین وقت نموده و سپس همراه با مدارک لازم به سفارت مراجعه نمایید. توجه داشته باشید سامانه نوبت دهی با سیستم ios سازگار نبوده و صرفا با سیستم اندروید و ویندوز قابل دسترسی میباشد.
نشانی محل سفارت ایران در سوئد جهت ارسال مدارک
Islamiska Republiken Irans Ambassad
Box 6031
۱۸۱۰۶ Lidingo
ایمیل | تلفن | |
جناب آقای سفیر | [email protected] | ۰۸۶۳۶۳۶۶۰ |
خدمات پستی و غیر حضوری سفارت ایران
همچنین به اطلاع عموم می رساند که بخش کنسولی سفارت در راستای اتخاذ تدابیری جهت حفظ سلامت هموطنان ارجمند و اجتناب از ترددهای غیر ضروری این عزیزان، تسهیلات خود را بمنظور ارائه خدمات کنسولی از طریق پست به ویژه در ارتباط با صدور گذرنامه، امور سجلی، تایید مدارک و صدور انواع گواهیها فزونی بخشیده است
ضمن اینکه توصیه می نماید کلیه امور کنسولی فاقد ارجحیت و فوریت زمانی را به فرصت های آتی موکول نمایند.
علاوه بر آن به هموطنان گرامی اکیدا توصیه میگردد قبل از مراجعه حضوری به سفارت، حتما از طریق ایمیل ها و شمارههای اعلام شده در وب سایت سفارت، با بخش های مختلف کنسولی تماس حاصل نموده و نسبت به ضرورت مراجعه و یا امکان دریافت خدمات به صورت مجازی یا پستی اطلاع حاصل نمایند.
همچنین شماره تلفن ۰۷۶۹۲۲۸۲۳۶ صرفا جهت پیگیری مشکلات احتمالی هموطنان در زمینه گسترش بیماری کرونا و ایجاد مشکلات نظیر تردد، قرنطینه و سایر مسائل ناشی از این بیماری در نظرگرفته شده است. (مبنع)
توضیحاتی درباره آدرس پستی در وکالتنامه
کانال رسمی بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران – استکهلم در تلگرام در خصوص وکالتنامههای ایرانیان در سوئد توضیحات زیر را منتشر کرده است:
یکی از مشکلاتی که ارائه خدمات کنسولی به هموطنان را با وقفه و مشکل مواجه میکندعدم درج آدرس کامل پستی توسط هموطنان روی پاکتهای پستی میباشد
لطفا به نکات زیر توجه فرمائید
- در زمان تنظیم وکالتنامه در سیستم میخک حتما در بخش وکالتنامه قسمت آدرس موکل آدرس خود را کامل با اسمی که روی صندوق پستی درج شده است به انگلیسی بصورت کامل بنویسید
- روی پاکتهای پستی که جهت برگشت مدارک به سفارت ارسال میکنید آدرس کامل خود را با نام روی صندوق پستی دقیق بنویسید.
- همانگونه که مطلعید تعدادی از هموطنان مشخصات ایرانی و سوئدی آنها متفاوت است و این موضوع در ارسال پاکتهای پستی مشکل ایجاد میکند بنابراین روی پاکت پستی مشخصات سوئدی خود را بنویسید.
اطلاعیه مهم جهت لزوم داشتن کارت ملی هوشمند
“اطلاعیه مهم:
به اطلاع کلیه هموطنان میرساند از تاریخ ۱۴۰۱/۹/۲۱ برابر با ۲۰۲۲/۱۲/۱۲ ارائه هرگونه خدمات تایید وکالت نامه منوط به داشتن کارت هوشمند ملی و یا ارائه رسید ثبت نام برای کارت هوشمند ملی میباشد.
بنابراین هموطنانی که کارت هوشمند ملی ندارند و یا درخواست خود را ثبت نکردهاند، لازم است ابتدا نسبت به ارائه درخواست کارت هوشمند ملی اقدام نموده و سپس جهت تایید وکالت خود اقدام نمایند.
مدارک مورد نیاز و شرایط درخواست کارت ملی هوشمند در سایت سفارت موجود است.
مجدداً یادآوری میگردد ارائه درخواست کارت هوشمند ملی فقط حضوری انجام میشود.
شایان ذکر است سایر خدمات کنسولی نیز در آینده نزدیک منوط به داشتن کارت هوشمند ملی خواهد شد. “
سوالات متداول
مراجعین ایرانی: دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه (به غیر از تعطیلات رسمی) از ساعت ۰۸:۴۵ الی ۱۲:۰۰
کلیه هزینه ها در این مقاله آمده است.
با عرض سلام
جهت تقاضای صدور وکالت نامه به بنام یک شخصی در ایران. ؛؛ با توجه به متن موجود در بخش مربوطه: ابتدا باید وارد سامانه”میخک” شد و بعد نوشته شده ازقسمت صدور وکالت نامه در سامانه میخک ، کد رهگیری گرفته شود و .و.و……. اصلاً در سامانه میخک ، بخش وکالت یا صدور وکالت نامه وجود دارد …. . چه کار باید کرد؟ ؟ ؟
بله در موجود است – می توانید با کارشاسان ما تماس بگیرید
درود،
من سیتی زن سوئد هستم ولی در انگلیس زندگی میکنم و روز جمعه پرواز به استکهلم دارم و متأسفانه برای تصدیق امضا بدلیل زیادی مراجعه کننده در کنسولگری ایران در لندن موفق نشدم وقت بگیرم ، آیا میتوان از سامانه میخک کد رهگیری برای استکهلم بگیرم و چون من در سوئد زندگی نمیکنم ، سفارت قبول میکند تا کار تصدیق امضا برای من انجام دهد یا نه ؟ البته چند هفته در استکهلم خواهم بود .
سلام من مادر ایرانی هستم دخترم در سوئد متولد شده و پدر ایرانی نبوده ، بعد از متارکه سی سال هست در بهمراه دخترم ایرانم برای دخترم که اکنون سی و سه سال دارد و میخواهد با مرد ایرانی در ایران ازدواج کند رضایت پدر را خواستند با پدرشون مطرح شده ایشان در سوئد هستن و مایل هستن نامه را بدهند.لطفاراهنمایی کنید چطور این مشکل قابل حل میباشد؟ممنونم.
سلام وقت بخیر
پدر دختر خانم در سوئد با نمایندگی ایرانی در استکهلم تماس بگیرند و یا شما در ایران با وزارت خارجه تماس بگیرید تا راهنمایی کنند.
ارادت