راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

گواهی تجرد سفارت ایران در ترکیه

گواهی تجرد سفارت ایران در ترکیه از آن دسته امور کنسولی است که ایرانیانی که قصد از ادواج در این کشور را داشته باشند به آن نیاز پیدا می‌کنند. در این مقاله کلیه اطلاعات لازم در این باره را آموزش می‌دهیم.

جهت مشاوره، گرفتن کد رهگیری یا تنظیم متن وکالتنامه درخواست گواهی تجرد می‌توانید در واتساپ با کارشناسان راهش تماس بگیرید.

گواهی تجرد سفارت ایران در ترکیه چیست؟

این گواهی که توسط مقامات رسمی هر کشوری صادر می‌شود نشان دهنده این است که فرد متقاضی پیش از این ازدواج نکرده است یا اگر ازدواج کرده است در حال حاضر به هر دلیلی مانند متارکه، فوت همسر و…مجرد است.

گواهی تجرد را از کجا بگیریم؟

این گواهی در داخل کشور توسط سازمان ثبت احوال و در خارج از کشور توسط کنسولگری‌ها و سفارت خانه‌های ایرانی انجام می‌شود.

به طور کلی چنانچه شناسنامه متقاضی المثتی نباشد مستقیما سفارت یا کنسولگری گواهی تجرد را صادر می‌کند اما اگر شناسنامه المثنی باشد، به دو طریق زیر می‌توانید نسبت به اخذ گواهی تجرد خویش اقدام نمایید:

الف – ضمن حضور در نمایندگی (سفارت یا کنسولگری) نسبت به تکمیل فرم مخصوص استعلام از سازمان ثبت احوال کشور اقدام نموده تا پس از مکاتبه با ادارات زیربط داخلی اقدام لازم انجام شود

ب- از آنجا که دریافت مجوز از مرکز برای صدور گواهی تجرد دارندگان شناسنامه المثنی بین ۳ هفته تا ۳ ماه به طول می‌انجامد، متقاضی می‌تواند در صورت تعجیل برای دریافت گواهی، با حضور در نمایندگی (سفارت یا کنسولگری) نسبت به تنظیم وکالتنامه به نام یکی از بستگان یا دوستان خود در ایران اقدام و با ارسال آن به همراه اصل شناسنامه برای وکیل در ایران، وی را راهنمایی نماید تا با مراجعه به سازمان ثبت احوال کشور (اداره کل ثبت احوال امور خارجه) ابتداء نسبت به ارائه تقاضا و دریافت گواهی تجرد اقدام نموده و سپس گواهی مذکور را از طریق وزارت امور خارجه (اداره سجلات و احوال شخصیه) برای نمایندگی ارسال کند.

مدارک لازم جهت صدور گواهی تجرد در سفارت ایران در آنکارا

۱ )اصل شناسنامه بانضمام تصویر کلیه صفحات شناسنامه
۲ )اصل گذرنامه و فتوکپی صفحه اول
۳ )اصل رضایتنامه رمسی پدر برای دوشیزگان و در صورت فوت،
اصل گواهی فوت پدر
۴ )یک قطعه عکس متقاضی )جهت بانوان با حجاب اسالمی (۵) اصل قبض بانکی معادل ۲۰ یورو به حساب‌های ذیل:

TÜRKİYE ZIRAAT BANKASI
TUNALI HILMI ŞUBESİ
IBAN:TR410001001765701427785005

توضیحات سفارت ایران در آنکارا جهت دریافت گواهی تجرد به زبان ترکی

توضیح: صدور گواهی تجرد برای شناسنامه‌های املثنی فقط توسط اداره ثبت احوال ایران میسر بوده و کنسولگری ایران بعد از رویت اصل گواهی تجرد صادره از ایران و یا ارسال تصویر آن مدرک توسط وزارت امور خارجه به کنسولگری، گواهی تجرد به زبان ترکی صادر مینماید.

دانلود فرم درخواست گواهی تجرد سفارت ایران در آنکارا

بیشتر بخوانید: نوبت گیری از سفارت و کنسولگری ایران در آنکارا و استانبول

به این مطلب امتیاز بده post
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.