راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سامانه میخک آلمان

شما در این مقاله، با سامانه میخک آلمان آشنا می‌شوید. همچنین نحوه ثبت نام در سامانه میخک، ثبت وکالتنامه، استعلام وکالت نامه‌های صادره از آن، دریافت کد رهگیری برای وکالتنامه و گذرنامه و همچنین نوبت گیری برای مراجعه به سفارت و کنسولگری‌های ایران در آلمان را توضیح می‌دهیم. اطلاعات تماس با سفارت و کنسولگری ایران در شهرهای برلین، مونیخ، فرانکفورت و هامبورگ در این مقاله آمده است.

فهرست

سامانه میخک چیست؟

سامانه میخک (مخفف و اختصاری مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی) بستری برای ارائه خدمات کنسولی به کلیه ایرانیان خارج از کشور شامل امور وکالتنامه، گذرنامه، امور سجلی و…می باشد. اکثر کارهایی که ایرانیان خارج از کشور با سفارت دارند به واسطه این سامانه انجام می‌شود.

آدرس سامانه میخک https://mikhak.mfa.gov.ir است و برای تمام کشورها این سامانه یکسان است. ایرانیان ساکن آلمان نیز برای دریافت خدمات کنسولی خود از همین سامانه و آدرس استفاده می‌کنند و آدرس و سایت دیگری وجود ندارد. برای اطلاعات بیشتر از مقاله جامع ما درباره سامانه میخک را مطالعه کنید .

ثبت نام در سامانه میخک

ثبت نام در سامانه میخک نیازی به مدارک خاصی ندارد و صرفا با ثبت اطلاعات شخصی در سامانه میخک و داشتن ایمیل انجام می‌شود. رمز عبور در سامانه میخک هم به دو صورت ساخته می‌شود. در روش اول، رمز عبور موقت است که به ایمیل متقاضی ارسال می‌شود و در روش بعد از اینکه ثبت نام در سامانه میخک انجام شد شخص می‌تواند یک رمز عبور ثابت برای خود ثبت کند. همانطور که پیش از این نیز گفتیم سامانه میخک یک سامانه جامع است و تفاوتی ندارد شما از کدام کشور در آن ثبت نام کنید
ثبت وکالت نامه در سامانه میخک

مراحل ثبت وکالت در سامانه میخک برای ایرانیان ساکن آلمان

  • ورود به سامانه میخک و ثبت نام در آن
  • ورود به بخش وکالتنامه سامانه میخک
  • ثبت اطلاعات موکل، وکیل و متن وکالت نامه

در وکالتنامه باید دقت داشته باشید که متن وکالت نامه بخش مهم این سند رسمی است. برای متن وکالتنامه در سامانه میخک یک سری متون پیش فرض و پیشنهادی موجود است که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید کنید و همچنین امکان ویرایش و یا حتی حذف و جایگزین نمودن متن مورد درخواست شما موجود است.

نکته مهم در خصوص متن وکالتنامه این است که مسئولیت نهایی متن وکالت با موکل است که آنرا تائید و امضا می‌کند و سفارت درخصوص متن وکالتنامه مسئولیتی نمی‌پذیرد. بسیاری از سفارتخانه هم توصیه کرده‌اند که برای تنظیم متن حقوقی وکالتنامه از وکلای دادگستری یا سران دفاتر اسناد رسمی مشاوره گرفته شود.

و درآخر مشخص نمودن اینکه آیا کپی برابر با اصل وکالتنامه می‌خواهید یا خیر؟ اگر درخواست کپی برابر با اصل را بزنید به وکیل یا نماینده‌ای که در سامانه میخک معرفی می‌کنید کپی برابر با اصل وکالتنامه در ایران تحویل داده می‌شود.

چند نکته مهم درباره ثبت وکالت نامه در سامانه میخک

پیش از توضیح درباره ثبت وکالتنامه لازم به یادآوری است که در کشورهای خارجی تنها مرجع صدور وکالت نامه سفارت و کنسوگری‌ها هستند و هیچ دفترخانه‌ای نمایندگی ندارد. همچنین برای ثبت وکالت نامه نیز حضور موکل بعد از گرفتن کد رهگیری در اکثر کشورها مانند آلمان الزامی است.

نکته قابل توجه دیگر درباره صدور وکالتنامه در خارج از کشور این است که با راه اندازی سامانه ثنا ایرانیان خارج از کشور، فقط وکالت قضایی به وکیل دادگستری از طریق سامانه عدل ایران اینترنشنال انجام می‌شود و دیگر وکالت نامه‌ها مانند وکالت خرید و فروش ملک و یا وکالت طلاق از طریق سامانه میخک انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

نحوه گرفتن کد رهگیری

آخرین مرحله در سامانه میخک، تائید و دریافت کد رهگیری است. بعد از این که در بخش وکالتنامه تمام اطلاعات را ثبت و تائید می‌کنید کد رهگیری در سامانه میخک به شما تحویل داده می‌شود همچنین یک نسخه از این کد رهگیری نیز به ایمیل شما توسط سیستم ارسال می‌شود. اطلاعات بیشتر از: نحوه گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک

نوبت گیری از سفارت برای خدمات سامانه میخک

در حال حاضر سفارت ایران و کنسولگری‌های در آلمان برای گرفتن وکالتنامه نوبت گیری لازم ندارند و فقط در سایت سفارت می‌بایست روز و ساعت‌های معین شده را چک کنید. همچنین دقت کنید که در ایام تعطیلات مراجعه نکنید. همچنین برای تائید امضای موکل لازم است که اصل مدارک هویتی مانند شناسنامه، کارت ملی و یا گذرنامه را به همراه داشته باشید.

استعلام وکالت نامه‌های سامانه میخک آلمان

جهت استعلام وکالتنامه‌های سامانه میخک هر شخصی که کدرهگیری را داشته باشد می‌تواند حتی بدون ثبت نام در این سامانه از اصالت وکالت نامه مطمئن شود. فقط کافی است کد رهگیری و کد ملی موکل را در بخش استعلام وکالت نامه سامانه میخک وارد کنید و در صورتی که کلیه اطلاعات وکالتنامه توسط سیستم نمایش داده شود و مشخص شود که توسط سفارت مهر و امضا شده است می‌توان به این وکالت اعتبار داد.

اطلاعات درباره سفارت و کنسولگری‌های ایران در آلمان

سفارت ایران در آلمان

آدرس و شماره سفارت ایران در آلمان

 Podbielskiallee 67 – 14195 berlin

ساعات ارائه خدمات کنسولی، شماره تلفن‌ها و ایمیل بخش کنسولی

آدرس پست الکترونیکی بخش کنسولی (ایمیل):

consuli@iranbotschaft. de

رسیدگی به شکایات مراجعین کنسولی

تلفن: ۸۴۳۵۳۱۷۵

ازساعت ۸/۳۰ صبح لغایت ۰۰:۱۶بعد از ظهر

ساعات ارائه خدمات کنسولی

هموطنان عزیز می‌توانند برای انجام کلیه امور کنسولی خود در تمام روزهای هفته از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲:۰۰ به غیر از روزهای تعطیل به بخش کنسولی مراجعه نمایند.

پاسخگوئی تلفنی جهت راهنمائی امور کلی کنسولی: تلفن تماس: ۸۴۳۵۳۰

ازساعت ۸/۳۰ لغایت ۱۲ صبح و از ساعت ۳۰:۱۴ الی ۰۰:۱۶ بعد از ظهر

پاسخگوئی تلفنی جهت راهنمائی امور تخصصی کنسولی مانند گذرنامه، شناسنامه، دانشجوئی و… از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۰۰ بعداز ظهر

می‌باشد: تلفن تماس: ۸۴۳۵۳۰

روش گرفتن وکالتنامه از سفارت ایران در برلین

سرکنسولگری ایران در مونیخ

آدرس، تلفن و ساعت کاری سرکنسولگری ایران در مونیخ

روزهای کاری : دوشنبه تا جمعه هر هفته به جز تعطیلات رسمی به شرح فهرست های زیر:

فهرست تعطیلات رسمی سرکنسولگری در سال ۱۴۰۰

نشانی سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در مونیخ به شرح زیر می باشد:

Generalkonsulat der I. R. Iran

Mauerkircherstr. 59

۸۱۶۷۹ München

ساعات پذیرش مراجعین حضوری:

الف – بخش روادید:

روزهای سه شنبه و پنج شنبه – از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲

ب – سایر بخشها :

دوشنبه تا جمعه – از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲

سرکنسولگری ایران در هامبورگ

آدرس: BEBELALLEE. ۱۸ – ۲۲۲۹۹ هامبورگ آلمان

کدپستی: ۲۲۲۹۹

کد کشور: ۴۹+

تلفن نمایندگی: ۰۴۰۵۱۴۴۰۶۰ – ۰۴۰۵۱۴۴۰۶۴۲

بخش کنسولی: ۵۱۴۴۰۶۰ – ۰۴۰

آدرس سایت: hamburg. mfa. ir

ایمیل: info@iranhamburg. de

هموطنان عزیز، به منظور ارتباط با هر یک از بخش‌های کنسولی، بین ساعت‌های ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰ تماس حاصل نمایید. همچنین می‌توانید درخواست و شماره تماس خود را به آدرس ایمیل سرکنسولگری (info@iranhamburg. de) ارسال کنید.

اطلاعات بیشتر از خدمات سرکنسولگری ایران در هامبورگ

سرکنسولگری ایران در فرانکفورت

ساعت کار ویژه مراجعین دو شنبه تا جمعه از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ساعت پاسخگوئی تلفنی دو شنبه تا جمعه از ساعت ۱۴:۳۰ الی ۱۶:۳۰

آدرس و تلفن سرکنسولگری ایران در فرانکفورت
Generalkonsulat der Islamischen Republik Iran
Raimundstr ۹۰ – ۶۰۳۲۰
Frankfurt am Main
Deutschland
تلفن مرکزی: ۵۶۰۰۰۷۰-۰۰۴۹۶۹
فکس: ۵۶۰۰۰۷۲۸-۰۰۴۹۶۹

سوالات متداول

ثبت نام در سامانه میخک آلمان چه مدارکی نیاز دارد؟

ثبت نام در سامانه میخک آلمان نیازی به مدارک خاصی ندارد و صرفا با ثبت اطلاعات شخصی در سامانه میخک و داشتن ایمیل انجام می‌شود.

گرفتن کد رهگیری از سامانه میخک آلمان چگونه است؟

پس از ثبت نام در سامانه میخک بخش مربوطه مانند وکالتنامه را انتخاب می کنید و بعد از ثبت نام وکالتنامه سیستم به شما کد رهگیری می دهد.

سامانه میخک فرانکفورت چیست؟

به طور کلی یک سامانه جامع میخک برای کلیه ایرانیان خارج از کشور وجود دارد. ایرانیان مقیم آلمان و در محدوده فرانکفورت نیز برای کارهای کنسولی خود می توانند به سامانه میخک مراجعه کنند. با این توضیحات مشخص می شود عنوان مجزایی برای سامانه میخک فرانکفورت وجود ندارد.

۴.۴/۵ - (۷ امتیاز)
2 نظرات
  1. سمانه می گوید

    سلام وقت بخیر

    لطفا بفرمائید
    mikhak.mfa.gov.ir frankfurt
    و یا
    mikhak.mfa.gov.ir berlin و همچنین mikhak.mfa.gov.ir münchen
    چه سامانه هایی هستند ؟

    1. راهشگر می گوید

      سلام
      این سایت ها همگی همان سامانه میخک هستند و تفاوتی با هم ندارند.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.