راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

سفارت ایران در مالزی

پایتخت کشور مالزی و بزرگترین شهر این کشور کوالالامپور می‌باشد. ایرانیان مقیم مالزی و دانشجویان میتوانند برای انجام امور مربوط به سفارت ایران در مالزی مانند تمدید پاسپورت، وکالت، امور مربوط به شناسنامه و کارت ملی، تشکیل پرونده دانشجویی و تائید مدارک به سفارت ایران در کوالالامپور مراجعه نمایند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات جامعی را درباره خدمات سفارت ایران در کوالالامپور مالزی در اختیار شما قرار دهیم. پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

فهرست مطالب

جهت ثبت نام در سامانه میخک و گرفتن کد رهگیری می توانید با ما تماس بگیرید.

صدور وکالتنامه در سفارت ایران در مالزی

برای صدور وکالت نامه در سفارت ایران در کوالالامپور مالزی مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- در سامانه میخک ثبت نام بعمل آورید.

۲- در پایان مراحل در سامانه میخک کد رهگیری را دریافت نمایید.

۳- با در دست داشتن کد رهگیری و اصل مدارک هویتی ایرانی (گذرنامه، شناسنامه و کارت ملی) جهت تأیید  به بخش کنسولی سفارت مراجعه فرمائید.  

۴- پرداخت هزینه، مطابق با جدول تعرفه خدمات کنسولی

صدور گذرنامه و پاسپورت ایرانی در سفارت ایران در کوالالامپور مالزی

  •     ثبت نام در سامانه میخک
  •     تکمیل فرم عابرین غیر مجاز در سامانه میخک جهت اخذ مجوز
  •     بارگذاری تصویر مدارک مورد نیاز
  •     مراجعه به بخش کنسولی با همراه داشتن اصل مدارک بارگذاری شده و کدرهگیری

اطلاعات بیشتر و کامل: اطلاعات لازم درباره صدور، تمدید و تعویض گذرنامه و پاسپورت

دیگر خدمات سفارت ایران در کوالالامپور مالزی

کلیه خدمات کنسولی اعم از امور مربوط به ثبت احوالات شخصیه (ولادت، وفات، ازدواج و طلاق)، امور دانشجویی، نظام وظیفه و…در بخش کنسولی این سفارت انجام می‌شود.

هزینه‌های کنسولی در کنسولگری کوالالامپور

تعرفه خدمات کنسولی گذرنامه در سفارت ایران در مالزی
تعرفه خدمات کنسولی گذرنامه در سفارت ایران در مالزی

جهت دانلود فایل کامل هزینه و تعرفه های کنسولی در سفارت ایران در مالزی از این جا اقدام نمائید:

شماره حساب سفارت:

CIMB Bank: ۸۰۰۰۴۴۳۶۱۴

May Bank: ۵۶۴۴۲۷۳۰۵۷۷۰

ملاحظه:

پرداخت آنلاین مورد قبول نمی‌باشد لطفا از پرداخت آنلاین جدا خودداری فرمایید.
مبلغ فوق فقط و فقط به یکی از طرق زیر پرداخت گردد:
در یکی از دو بانکCIMB BANK یا MAY BANK به صورت Cash Deposit
دریکی از دو بانک CIMB BANK یا MAY BANK از طریق تکمیل فیش واریزی

یادآور می‌شود پرداخت خارج از موارد ذکر شده مورد قبول نمی‌باشد و تنها از روش‌های فوق استفاده فرمایید.

ارتباط با سفارت

آدرس سفارت ایران در مالزی: NO. 1، LORONG U THANT OFF JALAN U THANT – KUALA LUMPUR, MALAYSIA


تلفن سفارت: ۴۲۵۱۴۸۲۴-۰۰۶۰۳
آدرس بخش کنسولی: b1-3a-8, megan avenue, ۱، Jalan Tun Razak، ۵۰۴۰۰ Kuala Lumpur
تلفن بخش کنسولی: ۲۱۶۱۲۹۱۱-۰۰۶۰۳

ساعت کاری سفارت ایران در مالزی

ساعت بخش کنسولی: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح الی ۱ بعد از ظهر به جزء ایام تعطیل رسمی می‌باشد.
شماره تماس: ۳۲۱۶۱۲۹۱۱ (۶۰+) روزهای کاری از ساعت ۱۵ الی ۱۷، پاسخگوی هموطنان عزیز می‌باشد.
شماره تماس اضطراری: ۱۹۳۶۵۷۷۲۱ (۶۰+)
آدرس کانال تلگرام: https://t.me/IranKuala
ایمیل بخش کنسولی: Consular. kul@mfa. gov. ir

روزهای تعطیل سفارت

تایید مدارک فارغ التحصیلی به چه صورت انجام می‌گردد؟

مدارک فارغ التحصیلی شامل ریز نمرات و یا گواهی فارغ التحصیلی (به زبان انگلیسی و مالایی) می‌بایست در قسمت تایید مدارک، مدارک فارغ التحصیلی و ریز نمرات بارگزاری گردد. همچنین جهت تایید پایان نامه می‌بایست تصویر صفحه اول (شامل مشخصات دانشجو، عنوان پایان نامه و مشخصات استاد راهنما)؛ و صفحه ممهور به مهر دانشگاه و یا امضای استاد راهنما در قسمت گواهی پایان نامه بارگزاری گردد. لازم به ذکر است جهت تایید مدارک فارغ التحصیلی و پایان نامه نیازی به مراجعه حضوری به بخش کنسولی نمی‌باشد و مدارک پس از دریافت پاسخ استعلام از دانشگاه در سامانه میخک تایید می‌گردد.

هزینه امور کنسولی به چند طریق قابل پرداخت است؟

مبلغ فقط و فقط به یکی از طرق زیر پرداخت میگردد: 
در یکی از دو بانک CIMB BANK   یا MAY BANK به صورت  Cash Deposit 
در یکی از دو بانک CIMB BANK   یا MAY BANK از طریق تکمیل قیش واریز نقدی

آیا مدارک تحصیلی جهت تایید ممهور به مهر سفارت می‌گردد؟

خیر. تمام مدارک تحصیلی به صورت سیستمی و بدون درج مهر تایید می‌گردد.

آیا امکان انجام امور وکالت به صورت غیر حضوری میباشد؟

خیر،با توجه به اهمیت امور وکالتی و الزام به امضا وکالت توسط موکل در حضور کارشناس کنسولی و احراز هویت ، تایید وکالت تنها با حضور موکل به همراه مدرک هویتی ایرانی عکسدار امکانپذیر است.

چنانچه یکبار انگشت نگاری جهت انجام عدم سوء پیشینه در کنسولی صورت گرفته باشد،روند صدور مجدد آن به چه صورت است؟

اگر اثر انگشت شما یکبار نزد بخش کنسولی ثبت شده باشد،نیازی به اخذ مجدد آثار انگشتان نمی باشد و تنها با بارگذاری مدارک در سامانه میخک و اصل مدارک هویتی به بخش کنسولی مراجعه نمایند.

برای تعویض شناسنامه نیاز به ثبت نام در سامانه میخک میباشد؟

خیر،تنها برای صدور شناسنامه فرزند تازه متولد شده نیاز به ثبت نام در سامانه میخک می باشد.

آیا روند ثبت ازدواج برای دو فرد ایرانی در مالزی امکان پذیر میباشد؟

بله،اما با توجه به طولانی بودن و دشوار بودن این مراحل در کشور مالزی توصیه میشود که با تنظیم وکالت نامه وتعیین وکیل، ثبت ازدواج در ایران انجام گیرد.

آیا مدارک تحصیلی جهت تایید ممهور به مهر سفارت می گردد؟

خیر. تمام مدارک تحصیلی به صورت سیستمی و بدون درج مهر تایید می گردد.

۵/۵ - (۱ امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

تماس تلفنی