راهش
مرجع تخصصی اخبار حقوقی ایران و جهان

وکالتنامه از سفارت ایران در لندن

به طور کلی اخذ وکالتنامه از سفارت و کنسولگری ها، یکی از نیازهای معمول ایرانیان خارج از کشور است. در این مقاله، گرفتن وکالتنامه از سفارت ایران در لندن را آموزش می‌دهیم.

فایل صوتی نکات مهم گرفتن وکالت نامه

فهرست مطالب:

مراحل گرفتن وکالتنامه از سفارت ایران در لندن

مرحله اول: ثبت نام در سایت میخک

در گام اول می‌بایست شما در سایت میخک (تاک) وزارت امورخارجه که برای کلیه امور کنسولی ایرانیان مقیم خارج از کشور راه اندازی شده است، ثبت نام نمائید. اگر پیش از این برای دیگر امور خود مانند تمدید گذرنامه در سفارت ایران لندن در این سامانه اقدام کرده‌اید نیازی به ثبت نام دوباره نیست.

آموزش ثبت نام در سامانه میخک

آموزش ثبت نام در سامانه مدیریت یکپارچه خدمات کنسولی (میخک)

مرحله دوم: ثبت متن وکالت نامه

گام دوم ثبت متن حقوقی وکالت نامه است که لازم است با دقت تهیه شود. شما برای تنظیم متن وکالت می‌توانید از نمونه فرم‌های آماده سایت میخک استفاده کنید. البته وزارت امورخارجه تاکید کرده تعهدی درباره مطابقت این فرم‌های نمونه با خواسته تمام افراد ندارد و به طور کلی مسئولیت متن با شخص موکل است.

متن حقوقی وکالت نامه یک متن تخصصی است که کوچکترین اضافه و کسری در آن می‌تواند منجر به دوباره کاری و یا حتی از دست دادن مال و اموال موکل شود. کارشناسان حقوقی راهش دراین زمینه در کنار شما هستند.

مرحله سوم: معرفی وکیل

در قسمت وکالت نامه سامانه، وکیل نیز با مشخصات کامل وی می‌بایست معرفی شود. البته در وکالتنامه، امضا و تائید وکیل در سامانه میخک نیازی نیست.

مرحله چهارم معرفی نماینده برای گرفتن کپی برابر با اصل وکالت نامه در ایران

وزارت امورخارجه در سامانه میخک این امکان را فراهم آورده است که کپی برابر با اصل وکالت نامه نیز در ایران تحویل وکیل یا نماینده موکل شود. برای این کار کافی است پس از تنظیم متن وکالت، درخواست کپی برابر با اصل را با زدن تیک آن ذیل وکالتنامه صادر کنید. در این صورت پس از صدور اصل وکالت نامه در سفارت، کپی برابر با اصل وکالت نامه نیز تحویل وکیل یا حتی نماینده موکل می‌شود.

در پایان و با تائید تمام اطلاعات وارد شده کد رهگیری وکالت نامه برای مراجعه به سفارت ایران در لندن صادر می‌شود.

مقاله مرتبط: دستورالعمل اجرایی تحویل کپی برابر با اصل وکالتنامه توسط پست به وکیل

مرحله پنجم پرداخت هزینه‌های کنسولی و نوبت گرفتن از سفارت

با داشتن کدرهگیری در سامانه میخک حالا می‌بایست به سامانه نوبت گیری وزارت امورخارجه به آدرس مراجعه کنید و برای مراجعه حضوری جهت صدور وکالت نامه خود در سفارت ایران در لندن نوبت بگیرید. لازم به ذکر است بدون داشتن نوبت، سفارت افراد را پذیرش نمی‌کند. پس از این که کد نوبت گیری شما آماده شد در این مرحله هزینه‌های صدور وکالت نامه را پرداخت می‌کنید و در تاریخ معین به سفارت مراجعه می‌کنید.

مقاله مرتبط: گرفتن نوبت از سفارت ایران در لندن

تعرفه‌های کنسولی صدور وکالت نامه و نحوه پرداخت

اطلاعیه تعرفه‌های جدید خدمات کنسولی

هم میهنان و مراجعین گرامی تعرفه‌های کنسولی خود را به صورت آنلاین به شماره حساب زیر پرداخت و با در دست داشتن پرینت فیزیکی رسید بانکی (که نام و نام خانوادگی پرداخت کننده، علت پرداخت، شماره و تاریخ در آن ذکر شده باشد) و طبق نوبت خود به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران مراجعه و یا در مواردی که نیاز به مراجعه نیست، همراه با سایر مدارک از طریق پست ارسال نمایند
Account Holder Name: Iran Embassy in London

Account Number: ۳۱۱۵۴۵۷۳
Sort code: ۵۰-۳۰-۱۰
و در این زمینه توجه به نکات زیر و رعایت آن‌ها الزامی است:

پرداخت تعرفه‌ی خدمات کنسولی بصورت نقدی امکانپذیر نمیباشد، لطفا از ارسال وجه نقد از طریق پست نیز خودداری گردد. – حتما رسید فیزیکی پرداخت را همراه با سایر مدارک به بخش کنسولی ارائه و یا در مواردی که نیاز به مراجعه نیست، همراه با سایر مدارک از طریق پست ارسال نمایند.

با توجه به طولانی بودن روند استرداد وجوه اضافه پرداختی، لطفأ ضمن اطمینان از کامل بودن مدارک، حداکثر دقت لازم صورت گیرد که مبالغ تعرفه، دقیق و منطبق با مبالغ تعیین شده باشد. حتما نام و نام خانوادگی پرداخت کننده، خدمت کنسولی مورد نظر، شماره فیش تاریخ، مبلغ و شماره تلفن پرداخت کننده بر روی رسید قید شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر به بخش کنسولی سایت سفارت به آدرس: https://london.mfa.gov.ir مراجعه نمائید.
بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران – لندن
آذر ماه ۱۴۰۰

لیست هزینه‌ها

هزینه تائید وکالتنامه نقل و انتقال (فروش) اموال غیر منقول (زمین، مسکن و…): ۱۲۵ پوند.
هزینه تائید وکالتنامه نقل و انتقال (فروش) اموال منقول (خودرو، موتور و…): ۲۵ پوند.
هزینه تائید سایر موارد: وکالتنامه خرید، بانکی، اداری، دریافت مستمری و…): ۲۰ پوند
هزینه خرید اموال غیر منقول (زمین، مسکن و…): ۴۵ پوند

***تعرفه های جدید کلیه هزینه‌های کنسولی***

مدارک لازم هنگام مراجعه به سفارت

  • بدون ارائه کد رهگیری (دریافت از طریق سامانه میخک) انجام امور وکالتنامه امکان‌پذیر نمی‌باشد.
  • حضور موکل در بخش کنسولی جهت امضاء وکالتنامه الزامی می‌باشد. هنگام مراجعه، کد رهگیری، اصل مدارک هویتی ایرانی (گذرنامه و شناسنامه) و اقامتی معتبر را به همراه داشته باشید. (برای وکالتنامه های ازدواج و یا طلاق و اجازه خروج همسر و فرزندان، ارائه شناسنامه الزامی می باشد)
  • تایید امضاء اتباع ایران که سن آن‌ها کمتر از ۱۸ سال تمام باشد مجاز نبوده و تنها امضای ولی یا قیم قانونی ایشان تایید می‌شود.

مدت زمان آماده شدن وکالت نامه در سفارت ایران در لندن انگلیس

در هنگام مراجعه، وکالتنامه‌ای که در سامانه میخک تنظیم کرده اید، توسط مسئول مربوطه روی کاغذ چاپ شده و پس از اخذ امضای وکالت دهنده با مهر برجسته نمایندگی ممهور می‌گردد و اصل آن تحویل متقاضی خواهد شد.
برای هر وکالتنامه (کدرهگیری) تنها یک نسخه کپی برابر اصل در ایران تهیه و تایید خواهد شد و در صورت مفقود شدن، امکان ارائه مجدد «نسخه کپی برابر اصل» وجود نخواهد داشت.

آدرس و تلفن سفارت

آدرس: ۱۶ Princes Gate – London – SW7 1PT – United Kingdom
تلفن: ۰۰۴۴۲۰۷۲۲۵۴۲۰۰
دورنگار: ۰۰۴۴۲۰۷۹۳۸۱۶۱۵

مقالات مرتبط

بیشتر بخوانید: استعلام وکالتنامه الکترونیکی
هزینه وکالت نامه خارج از کشور
تنظیم وکالت نامه در سامانه میخک

سوالات متداول

برای ثبت نام در سامانه میخک و گرفتن کد رهگیری مشکل دارم، چه کنم؟

شما می توانید با کارشناسان سایت راهش تماس بگیرید تا در اسرع وقت ثبت نام و کد رهگیری شما را انجام دهند.

برای گرفتن وکالت نامه از سفارت چه مدارکی لازم است؟

کد رهگیری، فیش پرداختی تعرفه‌های کنسولی و اصل مدارک هویتی ایرانی (گذرنامه و شناسنامه) و اقامتی معتبر. (برای وکالتنامه های ازدواج و یا طلاق و اجازه خروج همسر و فرزندان، ارائه شناسنامه الزامی می باشد)

چه روزهایی می‌توان به سفارت مراجعه کرد؟

مراجعه به سفارت ایران در لندن فقط در روزهایی است که سیستم نوبت گیری وزارت خارجه امکان آنرا می‌دهد و بدون نوبت گیری نمی‌توان مراجعه کرد.

در صورتیکه اصل مدارک در دستسرس نباشد چه باید کرد؟

اگر اصل مدارک هویتی در ایران می باشد، خانواده می توانند؛ اصل مدارک را به اداره کل کنسولی وزارت امور خارجه در تهران و یا نمایندگی های وزارت امور خارجه در مراکز استان ها ارائه نمایند، تا تصویر آن از طریق نامه برای لندن ارسال شود.

برای دادن وکالت از انگلستان از چه سامانه ای می توان اقدام کرد؟

برای هر نوع وکالتی از طریق سامانه میخک می توان اقدام کرد. برای وکالت قضایی از سامانه ثنا خارج از کشور هم می توان اقدام کرد.

آیا من می توانم دو نسخه از وکالت نامه داشته باشم، یکی از سفارت تحویل بگیرم و یکی هم وکیلم در ایران؟

خیر. شما فقط می توانید درخواست تحویل یک وکالت نامه را داشته باشید.

۴.۷/۵ - (۶ امتیاز)
9 نظرات
  1. سمیه می گوید

    سلام چند روز طول میکشه تا کد تایید رو بزنن و در امور خارجه ایران بشه رفت گرفت من پنج روزه همسرم وکالت رو داده در سفارت ولی اینجا میگن نرسیده هنوز 😔خیلی فوریه کارمون ولی نمیدونم چرا انجامش نمیدن

    1. راهشگر می گوید

      سلام
      چک بفرمائید اصلا درخواست کپی برابر با اصل داده اید یا خیر

  2. حوریه ولی پور می گوید

    سلام من میخوام برم سفارت ایران در لندن ب برادرم ک در ایران است وکالت بدم نمیدونم چه وکالتی بدم ک بتونه تمام کارهای اداری اعم از خرید و فروش و ارث …شامل بشه ؟و این ک درمورد کد پیگیری توضیح بفرمایید چیه؟

    1. راهشگر می گوید

      سلام وقت بخیر
      بهتر است در مورد متن وکالت نامه برادرنان در ایران برای بخش هایی که می خواهند مراجعه کنند مانند دفاتر اسناد رسمی مشورت کنند و متن مورد نظر را با نظارت آنها تنظیم کنید.
      کد رهگیری، کدی است که پس از ثبت وکالت در سامانه میخک به شما داده می شود که با آن می توانید نسبت به نوبت گیری هم اقدام کنید.
      موفق باشید.

  3. محمد می گوید

    وقت بخیر
    آیا برای وکالت فروش منقول٬ نیاز به کارت ملی جدید و شناسنامه جدید است؟

  4. فا می گوید

    سلام من دو نوع وکالت با دو‌کد رهگیری در سامانه میخک ثبت‌کردم ولی در سامانه نوبت دهی واسه یه کد رهگیری به من نوبت داد و واسه یه کد رهگیری دیگه اعلام میکنه که قبلا در این روز نوبت گرفتید

    1. راهشگر می گوید

      درود
      هر کد ملی در سامانه نوبت دهی امکان ثبت یک درخواست در روز برای یک کار کنسولی مشخص را دارد.

  5. فا می گوید

    سلام وقت بخیر امکانش هست نوبت سفارت رو لغو کرد

    1. راهشگر می گوید

      سلام وقت بخیر
      بله شما قبل از سررسید نوبت می توانید با مراجعه به سایت نوبت دهی، نوبت قبلی خود را لغو کنید.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.